part•14

103 15 6
                                    

27/8/1940•
Rabu• 9:50pm.
"abang,sabtu nanti kita jalan-jalan nak tak?"-naeun duduk menghadap abangnya sambil berharapkan jawapan setuju.

"sabtu ni?. Em.. Abang tak boleh la sayang. Abang ada pembicaraan dekat mahkamah"-jungkook senyum nipis.

"alaa abang ni.. Kerja je.. Nak jalan-jalann!"-naeun mula menunjukkan tanda protes.

"haha.. Jeon naeun.. Jangan macam ni. Abang kerja kuat sebab abang nak cari duit.. Kalau abang tak pergi kerja.. Siapa lagi nak sara kita,sayang"-jungkook cuba memujuk adik tunggalnya sorang tu.

"please kali ni jee.."-naeun muncung.

Jungkook berfikir sejenak.

"yela. Lepas abang balik kerja kita pergi jalan-jalan oke?"-jungkook mencapai tangan kecil adiknya lalu digengam.

"janji okeh?"-air muka naeun berubah menjadi ceria.

"ye. Abang janji"-jungkook senyum menampakkan garis giginya.

"yeah sayang abang!"-naeun mencium pipi jungkook sekilas.

"hehe. Yela sayang adik jugak. Pergi tidur.. Esok sekolahkan."-jungkook mengusap rambut adiknya. Sayang benar dia dengan adiknya itu.

"okeh abang.. Bye.. Selamat malam"-naeun bangun lalu menuju ke bilik tidurnya.

Jungkook melihat bulan di luar tingkap.
"cantik bulan malam ni"-senyum jungkook.

•••

Keesokkan hari•
"jungkook, kau da sediakan ke bukti-bukti yang boleh buktikan mangsa tu hampir dibunuh oleh saspek?"-tanya jongin rakan sepeguamnya.

"ya.. Aku da kumpul.. Ada atas meja sana"-jungkook menunjuk buku yang penuh dengan bahan bukti.

"aku tengok eh"-jongin menuju ke meja itu.

Jungkook seorang peguam kerajaan yang perlu membela mangsa kejadian.

"hebatnya kau jungkook. Cemburu aku.. Kau boleh siapkan kerja ni dalam masa yang singkat"-jongin memuji jungkook sambil membelek lagi bahan bukti tersebut.

"haha aku biasa je. Kau apa kurang.. Kau hebat apa.. Kau lebih lama bekerja. Mesti kau banyak pengalaman"-jungkook senyum. Malu di puji sebegitu.

"haha.. Aku tak bagus macam kau.. Aku memang cemburu"-jongin mengetap bibirnya. Geram.

"aku keluar dulu,nak makan tengah hari"-jongin beredar dari situ.

"lahai pergi da mamat ni.. Ingatkan nak teman aku buat kerja.. Em"-jungkook kata sendiri. Jungkook menyambung kerjanya semula.

•••

Harini jungkook pulang lambat ke rumah kerana banyak kerjanya harus dia lakukan.

11:00pm.
Jungkook membuka pintu rumahnya. Dia melangkah masuk ke bilik adiknya, untuk memastikan adiknya sudah tidur.

"adik?"-jungkook melihat setiap sudut biliknya. Adiknya tiada.

©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)Where stories live. Discover now