Hospital•
"jimin buka mulut.. Ibu nak suapkan kamu bubur ni"-puan park duduk di sebelah jimin. Dia memegang semangkuk bubur dan sudu.Jimin hanya termenung dengan mukanya yang pucat dia menggeleng perlahan.
"jimin.. Kamu da seminggu macam ni.. Kenapa sayang?"-puan park amat risau dengan anaknya.
"jimin.. Nak jumpa seokjin"-jimin mula bersuara. Tetapi perlahan. Matanya tetap memandang tangannya yang pucat.
"siapa seokjin? Ibu tak pernah tahu pon kamu ada kawan nama seokjin"-puan park pelik dengan anaknya. Memang benar sebelum ni jimin memang tiada rakan baik.
"minggu lepas seokjin janji.. Dia nak teman jimin.."-jimin mula muncung. Air mata betakung di Matanya.
"jimin.. Apa kamu merepek ni. Kamu dekat sini.. Kamu sakit.. Sejak bila kamu jumpa kawan kamu?"-puan park mula tak faham.
"tapi ibu.. Dia da janji.. Da lama jimin tunggu ni.."-jimin menitiskan air mata yang tak mampu di tahan lagi.
"kamu meracau ni.. Tak apa ibu ada dengan kamu. Okey"-puan park meletakkan mangkuk dan sudu di dulang lalu memeluk anaknya yang masih belum sehat sepenuhnya.
"seokjin.. Tipu kite.."-jimin sebak.
^^
Hotel•
"kau ada nampak seokjin tak?"-hoseok tanya pada namjoon yang sibuk dengan kerja."entah.. Tapi last aku nampak dia.. Minggu lepas dia tertidur dekat bar aku.. Lepas tu dia macam meracau sikit. And pergi"-namjoon jawab mandata. Dia ingatkan seokjin merajuk dengannya tentang hal lepas. Tetapi memang seokjin menghilang.
"aku pelik la.. Dia hilang macam tu je. AKu rasa Lepas dia jumpa taemi hari tu dia hilang"-hoseok menongkat dagunya mamandang namjoon.
"kau tak pergi tanya boss ke?"-namjoon bagi cadangan.
"haah la!. Tapi aku pon da lama tak nampak boss"-hoseok mula runsing kembali.
"pehal semua menghilang ni?"-namjoon meraup rambutnya kebelakang.
Tiba-tiba seseorang mendekati mereka berdua lalu dia duduk di sebelah hoseok.
"WEH SEOKJIN?! KAU PERGI MANA?!"-jerit hoseok nyaring.
Seokjin yang bermuka agak pucat/lesu itu memandang hoseok kosong.
"kau okey tak ni?"-namjoon mula risau melihat seokjin tidak berkata apa-apa.
Riak Muka seokjin sukar ditafsirkan. Dia hanya diam membisu. Tetapi seperti ada sesuatu dia ingin beritahu.
"seokjin sayang!"- perempuan di kenali sebagai taemi mendekati mereka bertiga.
Hoseok dan namjoon memandang sesama sendiri. Agak terkejut taemi memanggil seokjin 'sayang'.
"sayang.. Jom pergi jalan-jalan"-taemi memegang erat tangan seokjin yang lemah itu lalu menarik seokjin keluar dari bar.
Seokjin yang pucat lesu hanya mengikut taemi dari belakang. Seokjin seperti mayat hidup. Tiada perasaan dan tindakan.
"taemi ke tu?"-hoseok pelik memandang namjoon.
"tak.. Aku rasa tu bukan taemi"-namjoon pandang hoseok tajam.
^^
Seokjin memandang tangannya yang ditarik taemi. Tiba-tiba dia teringat pesan manwol dulu padanya.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasySeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...