Delluna•
Taemi duduk berseorangan di tepi kolam hotel yang kelihatan seperti pantai sebenar itu.Dia duduk sambil memeluk lututnya,matanya layu melihat air laut yang mula pasang itu.
"tenang rasanya duduk sini"-taemi tersenyum nipis, suka dia mendengar bunyi ombak dan angin sepoi menerpa dirinya.
"kenapa kau duduk dekat sini?"-tanya manwol pelik, semerta dia mengambil tempat di sebelah taemi.
"aku nak tenangkan fikiran sekajap, apa salahnya aku masuk kerja awal hari ni"-taemi jawab tenang, dia berkata tanpa melihat manwol di sebelahnya.
Manwol mula berkerut dahi,
"kau ada masalah ke? Atau Kau gaduh dengan seokjin?"-tanya manwol pelik,yala sebelum ni mereka berdua seperti tidak boleh berpisah langsung. HmTaemi menggeleng perlahan,
"tak ada apa la,manwol. Cuma berlaku salah faham je. "-terang taemi pendek. Dia tahu yang seokjin tak sengaja berkelakuan begitu sebelum ni."kau ada rasa curiga dengan dia ke? Dont worry, aku faham.. Kita ni perempuan mesti akan ada rasa tak kena dengan pasangan kita."-kata manwol datar, dia menyelitkan rambutnya ke belakang telinga. Pantai yang indah itu di tenung lama.
Semerta taemi tersenyum nipis,
"betul cakap kau tu, tapi aku sedaya upaya nak hapuskan rasa curiga yang berada dalam diri aku ni. Tapi aku rasa macam tak boleh"-ucap taemi pasrah, semerta dia mengeluh perlahan."aku tak boleh nak masuk campur hal korang, cuma aku nak cakap.. Jangan sesekali korang endahkan each other. Sebab aku takut akan ada yang tumpang gembira nanti"-pesan manwol baik, dia menepuk bahu taemi perlahan lantas dia berdiri dan melangkah pergi.
Taemi hanya diam dan melihat manwol pergi sehingga bayangnya tidak kelihatan lagi.
"aku tahu yang kau tahu segalanya manwol,tapi kau tak bagi tahu sesiapa sebab ini semua takdir yang telah di tetapkan"-taemi tersenyum nipis, ya kalau bukan kita, siapa lagi yang akan mampu mengubah takdir kita sendiri.
^^
Bar•
Namjoon mengemop lantai barnya itu dengan riangnya. Radio di pasang kuat sehingga memecahkan suasana yang sunyi di situ."MENGHITUNGG! MENGHITUNG MATI!"-nyanyi namjoon nyaring, sambil-sambil tu dia jadikan batang mop tersebut sebagai mic.
"woiii! Sumbang duh suara kauu!"-jerit jungkook kuat, semerta dia mendekati radio yang bergema itu lalu di tutupnya.
"alaa aku baru nak feeling herman tino tadi!"-rungut namjoon, wajah jungkook di pandang tajam.
"shit apa kau!, tu lagu aiman tino la, aish petang-petang macam ni da buat aku rasa annoying"-jungkook menjeling namjoon, pantas dia duduk di meja yang tidak jauh daripada namjoon itu.
Namjoon yang monyok sambil memeluk batang mop itu terus senyum berseri.
"ooo, herman tino tu yang nyanyi lagu 'semalam bobo di mana' tu kan!?!"-namjoon berkata dengan yakinnya dengan muka bangganya seperti baru menang bilboard.
Semerta jungkook menepuk dahinya berkali-kali. Heluk di baling dari tingkap namjoon ni.
"EHH ELOK SIKIT! TU LAGU SAJAT AKUE LA!"-terjah hoseok secara tiba-tiba. Marahnya sehingga tercungap-cungap seperti baru lepas marathon.
Namjoon dan jungkook yang diam itu semerta menahan tawanya.
"alaa aku gurau je jangan la serius sangat!! HAHAHHAHA"-gelak namjoon kuat, dia mendekati hoseok yang masih muncung itu. Lantas dia menepuk bahu hoseok kuat.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
خيال (فانتازيا)Season 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...