Pejabat•
Manwol duduk termenung sambil tangannya bermain dengan pen unicornnya. Pusing-pusing~"ni kalau bukan sebab hadiah penghargaan, aku da lama buang pen kuda bertanduk ni, aneh betul"-manwol meneliti pen unicorn itu lama, lantas pen itu di dekatkan ke wajahnya.
^^
Imbas kembali^
Manwol melangkah perlahan ke luar daripada hotelnya untuk bersiar-siar dan mengambil angin. Lahai runsing fikirannya apabila mengingati masalah yoongi,seokjin,taemi dan semua orang.Dengan kata lain, dia terlalu banyak menyimpan rahsia orang lain.
"aish,bila musim bunga nak tiba ni! Aku nak jalan-jalan sambil tengok bunga cantik!!"-tiba-tiba manwol merungut sendiri. Semerta dia menyepak batu kecil di hadapannya.
Tanpa sengaja batu kecil itu terkena seseorang yang berdiri di hadapannya.
Pantas manwol mendongakkan wajahnya untuk melihat siapa gelaran 'manusia' di hadapannya.
Semerta manwol mendecit perlahan,
"kau buat apa dekat sini?"-manwol buat muka menjengkelkan sambil berpeluk tubuh apabila dia melihat gelaran lelaki di hadapannya itu."kita datang sini sebab saja jee, alaa macam marahh jee"-jimin muncung, huhu terasa seperti di sisih.
"lahai, aku tak marah pun la. Masalahnya kau datang sini sorang je ke? Kau bukan tak boleh survive sendiri kan?"-manwol melihat sekeliling, memang jimin sorang disitu. Dia memandang jimin tajam.
"hehe, jimin datang dengan ibu jimin. Dia tunggu dekat luar, lagipun jimin nak singgah sekejap je. Jimin nak bagi akak manwol ni"-kata jimin baik, lantas dia menghulurkan sekotak pen unicorn kepada manwol.
Semerta Manwol berkerut dahi,
"kenapa tiba-tiba nak bagi aku hadiah ni?"-tanya manwol lagi, uish macam-macam soalan keluar daripada mulutnya.Kotak pen unicorn tadi di capai manwol dengan ragu-ragunya.
"hehe, ni tanda jimin sayang akak manwol tauu. Jimin bagi mereka yang lain juga sebab jimin rasa kita semua one family!!, hehe Ni je yang jimin mampu bagi. Thanks for everything akak manwol!"-jerit jimin kuat, semerta dia berlari keluar daripada kawasan itu dengan perasaan malunya. Habis muka merah.
Manwol berkerut dahi melihat jimin yang tak ubah macam kanak-kanak pramatang itu.
"one.. Family.."-manwol melihat sekotak pen unicorn itu lama. Tak lama itu dia mula tersenyum nipis.
"aku tak pernah rasa adanya keluarga"
^^
Semerta manwol menyentak pen unicorn tadi di atas meja kerjanya, matanya merenung lama frame gambarnya yang banyak tergantung di dinding,dia mula terfikir sesuatu.
"Apa kata kalau,.. aku dan pekerja hotel yang lain tangkap gambar keluarga, aaa bernas!"-manwol tersenyum suka, sambil memetik jarinya berulang kali, aish.
"Aku sokong dengan idea kau tu"-jungkook menyampuk, dia berdiri tegak di sebelah manwol sambil menatap telefon pintarnya.
Manwol yang suka sendiri itu semerta terkejut dengan ke hadiran jungkook tanpa ucap salam itu, hm
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasiaSeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...