part°11

64 6 66
                                    

2020•
Cafe•
Jimin merenung aiskrim coklat yang tersedia rapi di dalam mangkuk yang berada di atas meja.

seokjin pula menghirup sedikit kopi panasnya, wajah jimin itu di pandang lama,

"kenapa tak makan aiskrim tu? cair nanti"-seokjin menegur jimin yang termenung itu,dagunya di tongkat dengan tangannya,

"tiba-tiba,.. jimin rasa...jimin rindu dekat akak taemi"-jimin mula muncung,dia menunduk wajahnya memandang bawah.

semerta seokjin mengambil nafasnya berat,perlahan tangannya mengusap kepala jimin,

"jinnie pon rindu akak taemi,rindu sangat-sangat. tapi tu la akak taemi kerja"-seokjin memujuk jimin yang mula merajuk seperti kanak-kanak itu. apa yang dia boleh buat? dia pon merindui isterinya.

pantas jimin berdiri dari duduknya,dia menukar tempat duduknya,tadi dia duduk di hadapan seokjin, kini dia duduk di sebelah seokjin.

"jinnie... suap kita ,boleh?"-tanya jimin lembut,mukanya masih monyok.

seokjin yang memandang pelik jimin itu terus tersengeh apabila mendengar permintaan jimin tadi,

"ada-ada je kamu ni, yela jinnie suap"-seokjin yang tersenyum nipis itu terus mengambil mangkuk aiskrim jimin dan menyuap jimin beberapa kali.

"thanks my jinnie,heheeheh"-ucap jimin suka,moodnya kembali baik. tak lama tu,jimin mula menyedari sesuatu.

"jinnie kata tadi,kita makan dengan kawan jinnie , mana kawan jinnie tu?"-tanya jimin ingin tahu, dia melihat sekeliling. mana la tahu dia kenal siapa kawan seokjin itu.

seokjin yang menyuapkan biskut ke dalam mulutnya mula terfikir,

"ouh dia sampai kejap lagi"-kata seokjin ringkas,lalu sambung memakan biskut coklatnya.

jimin hanya mengangguk perlahan tanda faham,

tak lama lepas itu,datang la seorang perempuan mendekati meja mereka berdua,

"maaf lambat,seokjin. jalan sesak tadi"-terang perempuan itu lembut, apabila jimin memandang dia, senyuman manis diberi.

"its okey,jisoo. duduk la"-pelawa seokjin sopan, seokjin tersenyum manis melihat jisoo,

"thanks,"-ucap jisoo perlahan,pantas dia mengambil tempat di hadapan seokjin, jisoo menyelitkan rambutnya kebelakang telinga membuatkan seokjin terpana seketika.

jimin pula memandang tajam wajah jisoo, seperti ada yang tak kena dengannya,

"siapa sebelah u tu?"-tanya jisoo,sempat dia melihat sekilas jimin yang masih memandangnya tajam.

"ouh, ni ..."-baru saja seokjin mahu kenalkan jimin pada jisoo, jimin menyampuk kata-katanya.

"saya jimin adik kepada jinnie, and awak siapa?"-kata jimin datar,dia memeluk tubuh, pandang jisoo dengan pandangan tak puas hati.

"hey jimin jangan la.."-seokjin bisik pada jimin dan menyiku jimin perlahan, hm bukan nak marah. cuma menegur,yala kurang sopan.

jisoo tergelak kecil melihat jimin dan seokjin itu,

"tak apa, its okey, tak tahu pula u ada adik, hehe adik u comel."-puji jisoo ikhlas, dia memandang jimin yang masih berpeluk tubuh itu,

"hehe"-seokjin mula kekok di situ,susah kalau jimin merajuk, hmm dia menyentuh belakang lehernya janggal.

"jimin nak pergi tandas sekejap"-pinta jimin terus dia berdiri dari duduknya dan melangkah menuju ke tandas yang berada tidak jauh dari situ, sempat dia menjeling jisoo.

©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)Where stories live. Discover now