Bilik 303•
Eunwoo menongkat dagunya melihat taemi yang masih belum sedar daripada pengsannya tadi. Hm mungkin dia tidur?Dia duduk di kerusi bersebelahan dengan katil yang adanya taemi berbaring di situ.
Sungguh eunwoo suka melihat wajah taemi yang tenang itu dengan jarak yang dekat,
"taemi.. Kalau di buatnya saya langgar janji kerana saya menyayangi awak.. Saya tak kisah.. Janji awak selamat dengan saya.."-ucap eunwoo, terbit senyuman manis di bibirnya.
eunwoo menyentuh wajah taemi perlahan, entah seakan terlalu teruja. Dia mendekatikan wajahnya dengan wajah taemi.
Baru saja bibirnya mahu mengucup bibir taemi, semerta mata taemi dibuka perlahan-lahan.
Membuatkan eunwoo tersedar daripada dunianya, pantas dia menjarakkan diri semula. Dia mengalihkan pandangannya melihat tempat lain. Malu.
"eunwoo?.. Saya dekat mana ni?"-tanya taemi lemah, dia tak perasan dengan tingkah laku eunwoo tadi. Dia menyentuh kepalanya perlahan. Sakit.
Eunwoo yang janggal itu terus saja membetulkan duduknya, dia tersenyum kekok.
"ouh.. Haha ni bilik saya.. Tadi awak pengsan.. And kaki awak saya da rawat tadi"-kata eunwoo gelabah, wajah taemi yang blur itu di pandang lama.
Taemi hanya mengangguk perlahan, dia melihat kakinya yang di baluti kerana terseliur sedikit tadi.
Taemi mengerut dahinya aneh apabila melihat sekeliling bilik eunwoo tersebut. Seakan biasa di lihat.
Reka bentuk bilik itu sungguh Serupa dengan bilik haemi.
Taemi hanya endahkan saja mungkin kebetulan saja. Hm
Taemi menukar posisinya daripada baring ke duduk.
"terima kasih sebab selamatkan saya tadi.. Kalau awak tak ada.. Mungkin baby saya da tak ada.."-kata taemi sedikit sendu, dia menyentuh perutnya yang masih kempes itu.
sungguh dia fikir yang dia akan keguguran kerana perbuatan suaminya sendiri.
"tak apa..sikit je, hehe saya kan bodyguard awak.. Saya akan lindungi awak macam mana sekali pun"-kata eunwoo baik, dia tersengeh malu apabila taemi tunduk mengucapkan terima kasih.
Eunwoo berkerut dahi apabila melihat taemi yang masih tunduk melihat bawah dan tidak merespon apa yang dia katakan tadi.
Tak lama tu terdengar tangisan halus taemi yang memecahkan kesunyian di situ.
Sungguh dia berasa lemah sekarang ni.
"taemi.. Kenapa nangis ni.. Jangan la macam ni"-pujuk eunwoo risau, dia menyentuh lengan taemi untuk memujuknya.
"tak ada apa..sa.. Saya cuma rindukan seokjin yang dulu... Kenapa dia berubah? Dulu dia ada sentiasa melindungi saya.. Saya terkilan.. Sangat-sangat..hiks"-esak taemi pasrah, lantas dia menyeka air matanya yang jatuh itu. sungguh hancur hatinya sekarang ni.
Setelah mendengar luahan taemi itu, terus saja eunwoo menarik taemi keadalam dakapannya. Tak sanggup dia melihat taemi disakiti.
"stop crying, taemi.. Saya ada untuk awak.. Saya akan pastikan awak akan tersenyum selepas ini. Jangan fikirkan tentang seokjin tu sementara ni.. Membuatkan hati awak sakit saja.."-pujuk eunwoo baik, sedaya upaya mengawal emosinya.
Taemi menggeleng laju terus saja dia meleraikan pelukan eunwoo itu.
"walaupun dia berubah macam mana sekali pun.. Dia tetap suami saya eunwoo.. Saya sayang dia sepenuh hati saya.. Saya tak akan gembira jikalau seokjin tiada di sisi saya.."-terang taemi terus, tak sanggup dia mahu memberikan harapan palsu kepada eunwoo.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasiSeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...