"akak.. Boleh tak esok dekat kolaj.. Haemi nak ikut akak time waktu rehat?"-haemi memintal-mintal baju taemi yang sedang siapkan baju untuk ke kolaj esok.
"eh ikut jela. Bukan apa pun. Kenapa? Nak jumpa seokjin la tu~"-taemi senyum sinis. Tau da muslihat adiknya itu.
"eee mana ada.. Akak ni."-haemi memukul lengan taemi perlahan lalu tunduk. Ehem haemi seorang yang pemalu.
"eleh. Tau da. Ceh. Yela-yela esok kita rehat sama-sama. Bersama seokjin sekali.. Ehem"-taemi sengaja buat-buat batuk. Ehem.
"hehe. Okey akak.. Da la haemi nak masuk tidur dulu. Bye''-haemi menekup mukanya lalu berlari anak masuk ke dalam bilik tidur.
Taemi hanya geleng melihat adiknya tu. Perangai tak berubah.
"lemah lembut je. Haish mesti seokjin suka dia gak. Bukan macam aku. Aku ni ganas. Hm"-taemi tersengeh sendiri.Taemi tenung keychain berbentuk love di begnya. Keychain itu di beri oleh seokjin masa birthdaynya tahun lepas.
"aku kena mengalah"
^^
Kolaj•
Kelas•
Taemi termenung melihat buku dihadapannya. Tanpa sedar seokjin duduk di sebelahnya."hellooo.. Jauh termenung"-seokjin melambai tangannya di depan muka taemi. Lamunan taemi terhenti.
"eh..seokjin.. Sejak bila kau duduk sebelah aku ni?"-taemi menyelak rambutnya lalu selitkan di belakang telinga. Hari ini dia tak begitu terurus sebab bangun lewat. Em tak sempat ikat rambutnya.
"aish.. Aku da duduk sini sejam yang lepas. Lama da"-seokjin menggosok dagunya. Macam berfikir gituh.
"ee kau ni. Nak tipu aku agak-agak la"-taemi memukul lengan seokjin perlahan. Da biasa kena nganjing dengan seokjin tu.
"hehe. Btw. Kau okey tak ni?"-seokjin mendogakkan muka taemi. Dia menilik tajam setiap sudut wajah taemi.
"aku okey jela. Tak payah la buat macam tu. Ish"-taemi menepis tangan seokjin. Dia kekok. Walaupun mereka da kenal lama. Taemi tetap kekok dengan seokjin bila dia dekat dengannya.
Taemi tunduk melihat lantai. Dia malu. Apabila menyedari seokjin merapati wajahnya. Rambut taemi mentutupi wajahnya. Ehem malu amet.
"kenapa hari ni kau tak ikat rambut? Lain duh muka kau. Cantik"-seokjin dengan nada yang perlahan.
Dia menyelitkan rambut taemi kebelakang lalu dia mengeluarkan pin rambut di poketnya dan pakaikan pin itu pada rambut taemi.
Taemi kaku. Matanya tak lepas merenung anak mata seokjin. Persaan malu mula muncul. Mukanya merah padam. Ehem.
"kan cantik. Kalau nak tukar gaya rambut pun jangan la sampai tutup muka kau yang cantik tu"-seokjin senyum manis. Dia perasan yang taemi berubah sikap dari kasar ke lembut.. Eh
"ala. Yela. A.. Aku tak sempat nak bergaya.. Btw. Thanks"-taemi melarikan pandangannya melihat keluar tingkap. Jantungnya tak keruan. Berdebar sangat.
"hehe malu la tu."-seokjin bangun lalu beredar pergi ke rakan lelakinya. Seokjin meraup rambutnya kebelakang.
Taemi yang memerhati seokjin jadi terpana bila seokjin buat begitu. Auch.
"aku da gila ke ni?"-taemi memukul-mukul pipinya yang berbahang panas tu.
"sir da sampaii!"
^^
Ruang rehat•
Taemi berjalan menuju ke meja makan yang seokjin duduk.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasiaSeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...