Seokjin dan yoongi melangkah laju mencari hoseok yang entah kemana,
"Uish lajunya dia hilang, magic"-seokjin sedikit kagum dengan hoseok yang hilang secara tiba-tiba.
Pantas yoongi mengetuk bahagian belakang kepala seokjin sedikit kuat,
"shit,apa main pukul-pukul ni?!"-kata seokjin tak puas hati, bibir bawahnya digigit geram. Takkan masa macam ni nak cari gaduh kot?
"Tu bukan dia ke?"-yoongi menuding jari tengahnya ke arah seseorang yang terbaring lemah tidak jauh dari mereka.
Seokjin menelan liurnya pahit,
"Dia bagi jari tengah dekat aku ke siot?"-gumamnya perlahan, tak apa saat-saat genting ni tak wajar untuk bergaduh.Semerna yoongi berlari anak menuju ke arah hoseok yang terbaring lemah di korido hotel itu, seokjin pula hanya mengikuti langkah yoongi dari belakang.
"Hoseok! Hey bangun"-kata yoongi sedikit cemas,pantas dia memangku kepala hoseok.
Terserlah wajah hoseok yang sangat pucat dan tak bermaya itu,
"Bangun la gila"-yoongi menepuk-nepuk pipi hoseok berulang-ulang kali. Uish risau betul macam bini sendiri.
Seokjin melutut di hadapan mereka berdua, pantas tangannya menahan tangan yoongi yang asyik menepuk pipi hoseok itu,
"jangan la tepuk dia macam tu! Kang dia jadi mayat hidup macam mana?"-kata seokjin sedikit tegas, semerna dia memandang sekeliling.
"agaknya dia nak pergi mana?"-kata seokjin datar, matanya masih memandang sekeliling.
"Bi...bilik.. 182.."-satu suara yang agak menyeramkan mengejutkan yoongi dan seokjin,
"AAAAA!"-jerit nyaring seokjin pantas dia merangkak kebelakang dengan wajah yang sangat kelakar. HAHAH
Yoongi pula,Secara drastik dia menolak hoseok kuat sehingga telentang semula di atas lantai.
"Weh betul la dia jadi mayat hidup"-ucap yoongi terkejut,dia merenung seokjin yang mula berpeluh teruk tu.
"Kau ni kesian la dia!"-tengking seokjin nyaring. Semerna dia pula memangku kepala hoseok.
"Hek eleh nak salah kan aku pula? Kau tu yang jerit macam sajat, terkejut la aku"-yoongi memegang dadanya yang seakan lemah itu,
"Woi,sajat-sajat jangan di buat main,"-kata hoseok lemah,matanya masih tertutup rapat,
Kata-kata hoseok tadi membuatkan yoongi menahan tawanya dari terkeluar,seokjin pula terpinga-pinga memandang yoongi, tak tahu apa-apa.
"Huh kau nak pergi mana tadi?"-seokjin menukar topik yang dia tidak faham tadi.
"Bilik 182 la, kau ni pekak ke?"-yoongi berkata agak kasar, kemudian dia tergelak semula. Gila yoongi ni.
Pandangan tajam seokjin di berikan pada yoongi,menyampah pula.
"Da jum kita papah dia"-ajak seokjin dengan nada datarnya. Pantas dia berdiri dan mengangkat hoseok supaya berdiri.
Yoongi tersenyum sinis, dia hanya mengikut gerak seokjin untuk membantu hoseok itu.
Perlahan-lahan mereka berdua memapah hoseok menuju ke bilik 182 di tingkat yang ke 94.
^^
Hoseok membuka matanya,terasa berat kepalanya seperti ada sesuatu yang perlu dia fikirkan.
"Aku dekat mana?"-ucapnya seakan tak percaya dan keliru, dia mula bangun dari baringnya. Lantas dia memandang sekeliling, kawasan ini seperti biasa dilihat olehnya.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantastikSeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...