part°3

56 7 66
                                    

Bar•
Hoseok mengacau kopinya yang semakin sejuk itu, sebelahnya pula adanya yoongi sedang tidur berbantalkan lengannya.

"Kau fikir apa lagi tu,hoseok? Aku yang tidur ni pon pening tengok kau dari tadi berkerut je memanjang"-kata yoongi dengan nada malas, perlahan-lahan dia mula bangun dari tidur, badan diregangkan uish sakit siot.

"Eh kau kan tidur, macam mana pula kau boleh pening tengok aku?"-hoseok mula blur, muka yang seakan mahu minta penampar di tayang.

Yoongi meneguk sedikit air jusnya,dia berkata tanpa memandang hoseok.
"Sebelum aku gigit kau ,lebih baik kau jangan pandang aku macam tu"-yoongi memberi amaran, agak menjengkelkan kalau di biarkan.

Tanpa sedar namjoon menerjah mereka berdua dari belakang,
"WOI SOPE,KORANG CERITA APA YANG GEMPAK SANGAT TU!"-jeritnya nyaring. Yala hanya mereka bertiga sahaja di situ so....

"Eh eh anak kim tempah maut!"-melatah yoongi spontan,gelas yang di pegang tadi hampir saja mahu jatuh.

Manakala hoseok pula..

"AKU MiNAT SAJAT!"-jerit hoseok tanpa pikir, dan mukanya sungguh menjengkelkan.

Melatah hoseok tadi membuatkan namjoon dan yoongi terdiam dan memandang sesama sendiri, semerna mereka berdua berdekah.

"Kau minat sajat weh!!? HAHAHA Srs la patut la kau follow dia dekat ig"-namjoon tergelak sehingga air mata terkeluar, badan hoseok di pukulnya kuat.

Semerna hoseok tunduk malu,
"TAK KELAKAR LA SIOT!, Ala aku pon ada hak la nak minat sesiapa. Aish"-katanya dengan suara yang getar seperti menahan tangis.

"Amboi sembang apa tu? Sampai tak perasan aku da lama dekat sini"-seokjin mencebik,dia mencekak pinggang, memandang tiga makhluk itu dengan pandangan kosong.

"HUWAA SEOKJIN, AKU RINDU KAUU"-terjah hoseok pantas tubuh seokjin di peluk erat.

"Alahai kenapa kau cakap macam nak nangis ni?"-tanya seokjin kasar. Tubuh hoseok di tolak, tetapi hoseok tetap tak mahu berganjak. Okey biar jela,

"Tadi dia kata.."-baru saja namjoon mahu menghabiskan kata-katanya. Ada sesuatu yang menarik perhatiannya.

"Itu jimin kan?"-namjoon menunding jari ke arah belakang seokjin. Terdapat taemi dan jimin di situ.

"Eh abang namjoon ingat kita laa!!"-jerit jimin riang,pantas dia berlari anak dan memeluk namjoon.

Namjoon yang kaku,kekok itu hanya membiarkan saja,
"Ofc la aku ingat, dulu kau je tetamu yang order spegetti, huh"-namjoon mencebik,yala sebab budak ni la dia kena google resepi spegetti entah benda tu. But its okey. Hm

"Uiii jimin, lama tak jumpa kamu. Umur kamu berapa sekarang?"-tanya hoseok lalu mengusap kepala jimin lembut. Setelah munasabah diri dengan cara memeluk seokjin,dia kembali tenang. Ehekk

Jimin mengosok dagunya seperti sedang berfikir, semerna dia tersenyum lebar.

"Umur jimin 17 tahun. Heee"-kata jimin riang, dia mula blur apabila melihat semua orang di situ seperti tidak percaya.

"Ouh da besar kamu ya.. ingatkan.."-kata hoseok terjeda apabila menyedari seseorang menyampuk cakapnya.

"Umur tu hanya angka. Dia tetap budak pramatang"-ucap manwol selamber,dia duduk di sebelah yoongi,sejak bila dia muncul pun tak tahu.

"Ehh akak manwol kita laa!!"-jimin terus berjalan ke arah manwol, baru saja jimin mahu memeluk manwol,

Seseorang telah menahan jimin dengan menolak dahi jimin dengan jari telunjuknya,

©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)Where stories live. Discover now