Seokjin lari menuju ke hospital. Wow banyak tenaga. Tak nak naik teksi ke?
Tengah lari tu. Dia terserempak dengan jungkook tengah makan aiskrim dekat bangku tepi jalan.
"ee makan aiskrim tak ajak!"-seokjin menghentak-hentak kakinya. Muncung~
"hahah. Lain kali la. Ha dari jauh aku nampak kau lari ni. Kau nak pergi mana?"-jungkook menyuapkan aiskrim kedalam mulutnya. Sejuk~
"aku nak melawat jimin. Mesti dia tunggu aku.. Aku lupa duh. Yela aku terkurung dalam bilik 147 hampir seminggu"-terang seokjin. Dia benar-benar tak perasan dia terkurung selama itu.
Jungkook tersentap. Fikirannya melayang.
"kau da tahu semua ke?"-jungkook dongak melihat seokjin. Dia mengharapkan seokjin tidak tak sepenuhnya.
"aku tak pasti.. Aku nampak sikit-sikit. Macam tergantung. Banyak benda yang aku masih nak tahu. Tapi tak apa la.. Nanti aku tahu la"-seokjin meraup rambutnya kebelakang.
"ouh. Gitu"-jungkook mula tunduk kembali. Tangan yang memegang aiskrim mula menggeletar perlahan.
"eh..aku pergi dulu la. Lambat sampai nanti"-seokjin baru saja nak sambung dashi run nya itu. Jungkook menghalangnya.
"hati-hati.. Jangan sampai kau jumpa aku dalam keadaan kau berbaring"-jungkook macam mahu sampaikan sesuatu. Tetapi terselindung dengan ayat normalnya.
"apa kau merepek ni.. Yela.. Aku pergi dulu"-seokjin beredar. Dia tak faham dengan apa yang jungkook katakan.
"mungkin dia risau kan aku kot.. Haha berbaring? Maksud dia apa.. Em"-seokjin berjalan. Dia malas nak lari pula tiber.
^^
Hospital•
Seokjin menuju ke kaunter perhidmatan hospital."cik. Pesakit bernama park jimin biliknya di mana?"-seokjin bertanya dengan sopan pada jururawat bertugas.
"ouh. Sebentar ye."-jururawat itu membuka buku rekod pesakitnya.
Seokjin melihat sekeliling ruang hospital itu. Memang benar itu tempat yang dia kurang gemar lawati. Sebab pelbagai hantu yang akan mengacaunya nanti.
"encik. Pesakit park jimin berada di wad 131 di tingkat 5"-suara jururawat itu menghentikan lamunan seokjin.
"ha.. Terima kasih"-seokjin tunduk hormat. Dia berjalan menuju ke lif.
Seokjin menekan butang 'naik'. Dia menyedari sesuatu.
"wad.. 131?.. Itu nombor bilik hotel dia.. Aishh ni semua kebetulan je"-seokjin menepuk-nepuk pipinya.Pintu lif terbuka. Terdapat doktor yang berada dalam lif tersebut. Seokjin melangkah masuk sempat lagi dia menjeling nametag doktor itu.
"doktor choi dayoun"-seokjin bisik sendiri.
Baru saja dia mahu menekan butang tingkat 5. Doktor choi telah menekannya dahulu.
"encik nak pergi tingkat 5 juga ke?"-doktor choi bersuara. Saja ingin menyapa pelawat pesakit itu.
"ouh ya.. Saya nak melawat kawan saya dekat bilik 131"-seokjin menyentuh belakang lehernya. Dia menjaga kata. Takot tersasul.
"ouh. Pesakit park jimin ye.. Itu pesakit saya"-doktor choi senyum nipis.
"la yeke.. "-seokjin mati kata bila pintu lif mula terbuka.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasySeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...