Bandar seoul•
Taemi dan haemi yang bertubuhkan eunwoo itu berjalan beiringan sambil berpegangan tangan.Haih macam pasangan kekasih pula.
Taemi mulanya rasa tidak senang apabila orang sekeliling mula memandang kearahnya dan haemi. Tetapi dia hanya biarkan saja.
Sedang taemi mengelamun itu, semerta haemi menarik taemi secara tiba-tiba dan melangkah masuk ke dalam kedai aiskrim berdekatan.
"akak nak aiskrim apa? Haemi belikan"-kata haemi baik semerta dia melihat menu pelbagai aiskrim di kaunter.
Taemi hanya berdiri drastik di sebelahnya saja.
"belikan vanilla jela"-kata taemi terus tanpa berfikir panjang. Dia hanya menunduk tidak berpandang tempat lain.
Haemi mengangguk lantas dia membuat pesanan.
Taemi mula berasa tak sedap hati, macam ada sesuatu yang tak kena. Terus dia memandang sekeliling.
Seperti ada sesuatu yang sedang memerhati.
Tak lama itu haemi menghulurkan sekon aiskrim vanilla pada taemi yang masih membisu itu.
Taemi mengambil aiskrim itu, tak lama itu telefonnya berdering menandakan ada panggilan masuk.
Dengan malas taemi melihat skrin yang tertera nama 'seokjin'.
Terus saja taemi mematikan telefonnya tanpa menjawab panggilan tersebut. Dia rasa gundar dan rasa sakit hati masih tersisa.
Haemi melihat taemi yang seakan mengeluh itu pelik.
"akak okey tak ni? Kenapa?"-terus haemi memandang sekeliling kedai aiskrim itu dengan rasa ingin tahu.
"huh? Tak ada apa-apa. Jom kita sambung jalan-jalan"-ajak taemi acuh tak acuh. Terus saja dia menarik tangan haemi untuk keluar daripada kedai aiskrim tersebut.
"hehe find u"
^^
Delluna•
Seokjin tergesa-gesa berlari masuk kedalam hotel yang megah berdiri itu.Terus saja dia menekan butang lif menuju ke taman delluna kerna waktu sebegini memang rutin semua pekerja berada di situ.
Tangannya yang bergeletar itu menyeluk poket dan lantas mengeluarkan telefon bimbitnya.
Nombor telefon taemi di dail laju.
Berulang-ulang seokjin menelefon taemi tetapi hasilnya tetap sama, tidak terjawan mungkin taemi mematikan telefonnya kerana merajuk.
"jawablah!.. Hiks sayang.."-seokjin mengetap bibirnya geram, tak lama itu terus saja pintu lif terbuka luas. Kini dia berada di taman hotel.
Laju seokjin melangkah masuk ke taman itu sambil melilau melihat sekeliling. Agak hambar kerana Tiada siapa di situ.
Tak lama itu, seokjin berhenti melangkah apabila mendapati di hadapannya terdapat satu tubuh yang membelakanginya ianya seorang gadis.
"kau siapa?"-tanya seokjin berani, dia melihat secara tajam ke arah empunya tubuh tersebut.
Tetapi soalan seokjin tadi tergantung tanpa jawapan terjawab.
Seokjin mengecilkan matanya dengan teliti dia melihat. Seperti dia mengenalinya.
Gadis itu mula menoleh sedikit ke arah seokjin dengan wajah yang agak tidak puas hati.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
خيال (فانتازيا)Season 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...