Taemi terkedu seketika. Apabila melihat seokjin terlentang berlemuran darah.
Air mata taemi mengalir. Dia melihat belah kirinya terdapat kereta berhenti. Yah itu kereta yang telah melanggar seokjin.
"seokjin!!!"-taemi mendekati seokjin lalu memangku kepalanya.
"hey seokjin!.. Bangun.. Jangan tinggalkan aku"-makin deras air mata taemi mengalir.
"tae..mi.. Its okey... Aku.. Sayang kau.."-dengan suara yang menggeletar lalu seokjin menghulurkan cincin putih yang penuhi darah pada taemi.
"untuk... Kau.."-lalu seokjin menutup matanya rapat. Dan terkulai longlai.
"seokjin!!. Bertahan.. Tolong la.."-taemi berasa sangat sebak sebaik menerima cincin putih tersebut.
"tolong!! Panggilkan ambulans!! Sesiapa!!"-taemi buntu. Dia melihat sekeliling. Ada beberapa orang saja di situ.
Taemi melihat arah kereta yang melanggar seokjin.
"haemi?"-taemi melihat seorang perempuan yang menggigil di tepi kereta.
"maaf... Maaf seokjin!.. Akak.. Maaf kan saya"-haemi berkata lalu dia berlari ke tembuk jambatan dan terjun.
"HAEMII JANGAN!!!"-taemi mula lemah. Dia hanya mampu melihat haemi terjun ke sungai han yang dalam itu.
"aku hilang.. Dua orang yang aku sayang.. Dalam masa yang sama.. Tuhan... Aku tak kuat..."-taemi mengetap bibirnya. Dia hanya mampu melihat seokjin yang terbaring di pangkuannya.
"kau kena tarik nyawa dia"-kata seseorang. Taemi mula tersentak. Dia dongak melihat seorang lelaki dan perempuan tengah berdiri di hadapannya.
"srs la? Kau tak nak tolong dia ke?"-kata lelaki itu. Mukanya mula kesian melihat seokjin yang terlentang itu.
"kenapa aku perlu tolong dia?"-si perempuan pula memeluk tubuh. Sambil senyum sini.
"dia teranaiya aku kesian tengok dia"-si lelaki masih tunduk melihat seokjin.
"tak ada pilihan kau kena jugak buat"-si perempuan mendesak.
"baik la.."-dengan nafas yang berat si lelaki memerhati manusia yang tak di kenalinya terbaring dipenuhi dengan darah.
Taemi melihat sekilas nametag si lelaki.
"malaikat maut?.. No."-taemi sukar percaya apabila melihat malaikat maut di hadapannya."tunggu! Aku merayu tolong.. Jangan biarkan dia mati.. Ni semua salah aku.. Tolong biar aku yang mati.."- taemi merayu dan menangis pada si perempuan dan si malaikat maut. Taemi berlutut.
Si perempuan yang berdiri itu hanya tersenyum melihat taemi merayu padanya.
"hey. Kenapa kau nangis teruk sangat ni? Rilek la. Btw. Nama aku manwol"-si perempuan memperkenalkan diri. Dia masih pandang taemi sinis.
"manwol.. Tolong.. Dia tak bersalah. Dia cuma mahu selamatkan aku. Tolong biar la aku pergi bersama adik aku.."-taemi menggosok-gosok tangannya. Dia benar-benar rasa berdosa membiarkan seokjin mati kerananya.
"tolong.. Selamatkan dia. Aku merayu. Ni semua salah aku.."-taemi masih dongak melihat manwol berdiri itu.
"kau rasa aku akan tolong kau free-free je?"-manwol mula tunduk sikit melihat taemi dalam senyuman.
"kau nak apa dari aku?"-taemi. Air mukanya berubah sedikit. Seperti ada harapan.
"kita buat perjanjian. Aku nak daya tenaga ceria kau. Sebab aku nampak kau macam ada harapan nak ceriakan hotel aku. Dan kau akan menggantikan tempat seokjin. Selain itu, segala kenangan,memori dan ingatan kau dengan seokjin akan hilang. Kau sanggup?"-manwol menyelak rambutnya lalu menyelitkan di belakang telinga.
YOU ARE READING
©Hotelier For Ghost |¦| kim Seokjin S1√ S2(OG)
FantasíaSeason 1- Apa rasanye kalau terpaksa kerja di hotel berhantu macam del luna tu? •Me: nak buat macam manakan, Dah takdir. Hue! °°°° "jangan dekat dengan aku!!!" •••• "apa yang kau lihat tak sama dengan apa kau rasa. Kau harus berhati-hati" •••• "kau...