ℬ𝒶𝒷 28

1K 36 0
                                    

Hanis keluar dari rumah papanya lalu kasut disarungkan ke kakinya. Namun, gerangan yang sedang berdiri di hadapannya membuatkan dia terkaku di situ. Kenapa pulak Fazrin ada dekat sini? Kejap! Dah lama ke dia ada dekat sini? Ataupun dia dah dengar apa yang aku cakap dekat papa tadi?

Dah tu pandang aku macam tu pulak. Macam sekarang ni aku pesalah. Ke dia marah sebab aku datang rumah papa? Tapi tak logiklah pulak kalau dia nak marah aku sebab aku memang dah bagitahu dia yang aku nak balik rumah papa dan dia yang bagi kebenaran.

"Dah habis?" tanya Fazrin perlahan bila Hanis hanya diam sambil memandangnya. Tahulah aku ni hensem tapi tak payahlah pandang aku macam tu. Uhuks!

"Buat apa dekat sini? Tak percaya dekat saya ke?"

Fazrin cuma menggeleng kecil. "Aku percaya cuma aku saja datang check keadaan kau. Kau dah habis bincang dengan papa kau?"

"Dia dah tak ada urusan dengan aku!" tiba-tiba Encik Ahmad Farish Lee menyampuk sambil berdiri di hadapan pintu memandang Fazrin dan Hanis serentak.

"Aku dah halau dia dari rumah ni sebab anak aku dah jadi sebahagian dari keluarga kau! Aku tak nak ahli keluarga aku back up keluarga pembunuh macam keluarga kau! Better dia berambus dari sini sebelum aku bunuh dia dengan tangan aku sendiri! Lagi satu aku nak pesan, kalau kau nak kahwin dengan Hanis sekalipun, aku tak kisah. Kau ambik dan simpan dia elok-elok. Ingat! Aku takkan jadi wali dia bila dia nak kahwin nanti!"

Hatinya yang tadi sedikit terguris kini terguris banyak dengan apa yang dicakapkan papanya. Tipulah kalau langsung dia tak terasa dan sedih dengan apa yang papa cakap tadi. Disebabkan semua ni, aku dibuang macam tu je. Terus hilang papa yang dulunya aku kenal penuh dengan kasih-sayang dan takkan pernah abaikan aku even kesalahan aku sebesar mana. Tapi sekarang semua tu dah lenyap!

"Bagus jugaklah cadangan uncle tu. Memang saya nak kahwin dengan anak uncle pun. Jangan risau. Saya akan jaga anak uncle macam queen. Saya takkan sakitkan hati anak uncle macam mana uncle sakitkan hati anak uncle sendiri. Saya akan kahwin sama tarikh dengan adik saya kahwin. Kalau uncle nak datang majlis kami waktu tu pun tak apa. Saya izinkan in case uncle nak tengok anak uncle buat kali terakhir sebelum saya tak izinkan dia jumpa dengan uncle langsung. Kami mintak diri dulu..." Fazrin menarik tangan Hanis beredar segera dari situ.

Hanis yang terkaku dengan kata-kata Fazrin hanya mengikut langkah Fazrin menuju ke keretanya. Betul ke apa yang aku dengar tadi? Ke Fazrin cuma main-main je sebab nak sakitkan hati papa?




"AWAK main-main je kan dengan apa yang awak cakap dekat papa tadi?" soal Hanis bila Fazrin mula memandu pulang ke rumah keluarganya. boleh tak kalau aku nak pengsan kalau dia cakap dia tak main-main?

"Kau ingat aku main-main ke dengan apa yang aku cakap dekat papa kau tadi tu?"

Otak aku tengah berfungsi kejap. Proses data. "Tapi kenapa?"

"Sebab aku memang nak kahwin dengan kau. Ada salah ke dekat situ?"

"Tapi saya tak nak kahwin dengan awak!" eh??? Iye ke tak nak kahwin dengan Fazrin? Eleh...mulut kata tak nak tapi hati tu dah meletup-letup nak kahwin dengan Fazrin jugak kan? Kan? Kan?

Isy! Diamlah! Malulah aku!

"Sure? Tapi, aku rasa kau nak kahwin dengan aku jugak sebab aku terdengar kau cakap dekat papa kau yang kau memang fall in love dengan aku since kau mula masuk kerja dekat Ryan's Group." Fazrin memandang Hanis di sebelahnya. Dah mula memerah muka dia tu.

THE RYAN'SWhere stories live. Discover now