Hanis berjalan menuju ke biliknya. Namun, belum sempat tangannya memulas tombol pintu bilik, dirinya ditegur dari belakang. Dia memandang Fazrin yang berdiri di belakangnya.
"Nak apa?"
"Nak pergi mana tu?"
Terus dahinya berkerut dengar soalan Fazrin. Dia ni mimpi ke apa? Aku nak balik ke bilik aku lah. Nampak macam aku nak lari dari rumah ke sekarang ni?
"Saya nak masuk biliklah. Dah kenapa tanya macam tu?"
"Bilik kau bukannya dekat sini tapi dekat bilik aku..."
Zappp! Rasa macam jantung dah nak luruh bila dia cakap macam tu. Aku nak kena duduk dekat bilik dia ke? Errr...bunyi macam seram je kalau aku duduk bilik dia?
"Errr...tak apalah. Saya duduk dekat bilik saya jelah..." Hanis segera memulas tombol pintu lalu melangkah masuk ke dalam biliknya.
Matanya menjamah seluruh isi bilik yang pernah didudukinya sebelum kahwin dengan Fazrin. Aikkk??? Ke mana habis semua barang-barang aku? Aku rasa pagi tadi still ada barang-baranga aku dekat sini? Hanis menuju ke arah almari lalu dibuka. Baju aku pun dah tak ada dalam ni. Senang cakap kosong semuanya.
"Sebab tu aku cakap bilik kau dekat bilik aku. Semua barang-barang kau dah ada dalam bilik aku."
Terus dia menoleh memandang Fazrin dengan riak tak percaya. "Bila masa awak ubah barang-barang saya ke dalam bilik awak?"
"Bukan aku yang ubah tapi orang-orang baba yang tolong ubahkan masa kita tengah busy layan tetamu dekat luar."
"Eiii! Kenapa tak mintak kebenaran saya dulu?" tahu tak malu! Mesti barang-barang privasi aku pun diorang dah nampak kan? Waaa!!! Nak sorok muka dalam tab mandilah!
"Mintak kebenaran apanya kalau kau sekarang dah jadi isteri aku pun. Ibaratnya barang-barang kau macam dah jadi barang aku jugaklah. Dah, jom masuk bilik aku."
Hanis masih lagi berdiri keras disitu. Berat kakinya nak melangkah ke bilik Fazrin. Seumur hidup aku, aku tak pernah masuk bilik lelaki selain bilik papa. Tak tahu kenapa sekarang aku rasa seram dengan Fazrin. Ke kau tengah fikir first night Hanis? Eiii! Taklah! Mana ada aku fikir pasal tu!
"Nak aku dukung kau ke bilik aku ke?" Fazrin bersuara bila Hanis langsung tak berginjak dari tempatnya berdiri. Muka dia pun cuak lain macam. Macam kena paksa masuk rumah hantu walhal aku ajak masuk bilik aku je pun.
"Tak payah! Tak payah!" Hanis segera keluar dari biliknya lalu menuju ke bilik Fazrin.
Fazrin pula tersengih. Tahu pun takut! Ingatkan brutal sangat. Pintu bilik ditutup lalu segera menapak ke biliknya. Fazrin menolak tubuh Hanis ke dalam bilik lalu menutup pintu.
"Apa ni tolak orang pulak?!" suara Hanis tak puas hati. Suka hati dia je nak tolak aku macam tu.
"Dah tu kau tercegat depan pintu macam patung. Aku tolak jelah sebab manalah tahu kan kaki kau tiba-tiba cramp depan pintu bilik aku ni," pintu almari dibuka lalu mengeluarkan tuala dan dihulurkan kepada Hanis.
"Ambik tuala ni. Pergi mandi," arah Fazrin.
"Dalam bilik ni?"
"Dah tu? Kau nak mandi dekat mana? Dekat dapur?" pelik-pelik minah ni punya soalan. Bilik air dalam bilik aku ada, dia nak pergi mandi dekat mana pulak dah?
"Tak apalah. Saya mandi dalam bilik lama saya jelah..." Hanis bertindak hendak keluar dari bilik Fazrin namun segera tangannya dipegang dari belakang.
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomanceAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...