"Aishah...kau tahu tak dekat mana lagi ada kerja kosong? Aku ingatkan aku nak kerjalah. Bosanlah asyik terperap dalam rumah je," tanyanya. Dah tiga hari aku dekat sini dan tiga hari jugaklah aku asyik makan tidur makan tidur.
"Kau? Nak kerja? Tak payahlah Hanis. Kau kan tengah mengandung. Kalau jadi apa-apa dekat kandungan kau macam mana?"
"Alah...takkan jadi apa-apalah. Tolonglah...aku dah bosan sangat ni. Please? Aku nak kumpul duit sendiri."
Tak sampai hati pulak dia nak menolak bila Hanis dah separuh merayu macam tu sekali.
"Hmmm yelah. Nanti aku carikan untuk kau. Kau nak kerja apa?"
"Apa-apa pun tak apa asalkan aku boleh kerja."
"Ok..."
"Thank you Aishah!"
"Tak payah nak thank you. Aku buat semua ni sebab aku sayangkan kau tahu? Tapi, kau kena janji dengan aku. Bila kau dah kerja nanti, kau kena jaga jugak kesihatan dengan kandungan kau ni. Kalau kau rasa penat, berhenti. Jangan nak pressure sangat diri tu," pesannya. Aku pesan ni sebab aku dah terlebih kenal Hanis ni macam mana. Dari zaman university lagi.
"Baik bos!"
"Oklah, aku pergi kerja dulu. Kalau ada apa-apa, call je aku."
"Baik bos!"
"Bye..." Aishah mencapai beg tangannya lalu keluar dari rumah.
Hanis pula mengeluh perlahan. Selalunya waktu macam ni mesti Fazrin akan bawakan aku sarapan ke bilik sebab tak nak aku naik turun. Takut penat katanya. Hahaha suami aku tu memang mengada lebih-lebih walhal boleh je aku turun naik. Tak adalah penat mana pun.
Dia hanya mampu tersenyum hambar bila teringatkan semua tu. Sekarang dah tak ada lagi layanan seperti tu. Kalau ada pun, angan-angan jelah. Mana mungkin Fazrin nak terima aku lagi lepas apa yang aku dah cakap dekat dia. Aku nampak di mata dia waktu tu memang penuh dengan kebencian.
Air matanya kembali menitis lagi sambil tangan kanannya mengusap perutnya. Sumpah! Aku memang rindukan suami aku sekarang ni. Dalam keadaan macam ni, aku nak sangat berkepit, bermanja dengan dia tapi aku tahu aku dah tak boleh dan mustahil aku boleh buat macam tu sampai bila-bila.
Tak lama kemudian, aku akan kehilangan anak ni. Mungkin hak aku sebagai seorang ibu langsung tak dipedulikan. Silap haribulan, Fazrin langsung tak izinkan aku untuk berjumpa dengan anak ni. Yalah, aku sendiri yang cakap aku tak nak anak ni.
Mungkin ini takdir yang dah tertulis umtuk aku. Apa yang aku perlu buat hanyalah tabahkan diri dan terima semua ni dengan hati yang terbuka dan terima hakikat yang hati Fazrin dah tertutup untuk aku.
"KAU nak makan apa? Biar aku yang masak," tanya Raid bila Fardiana hanya duduk termenung di sofa. Dari semalam lagi isterinya mendiamkan diri. Serupa tak ada mood.
"Dian...aku tanya ni. Kau nak makan apa?"
"Saya tak nak makan."
Raid mengerutkan dahinya. Dah kenapa pulak ni? Tiba-tiba je. "Kau dah kenapa tak nak makan? Kau kena makanlah. Semalam kau makan sikit je. Kalau jadi apa-apa dekat baby tu?"
Terus pandangan tajam diberikan kepada Raid. "Oh...awak kira baby je? Saya awak tak kira pulak?"
"Haih...moody lain macam je ni?"
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomanceAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...