Pintu wad dirempuh dari luar menyentakkan Fazrin dan Hanis yang dari tadi bertegang urat tak berhenti. Meluahkan perasaan tak puas hati masing-masing. Tapi, yang pastinya Fazrin lah yang takkan berhenti sakitkan hati Hanis lagi. Ada saja benda yang dia cakap untuk menyakitkan hati Hanis.
"Ya Allah Hanis...kau ok tak? Kau tahu tak aku ri..." percakapannya terhenti di tengah jalan sebaik saja dia terpandangkan seorang lelaki di sebelah Hanis. Suami Hanis ke tu?
"Sorry...tak perasan pulak ada orang lain dalam ni. Errr...awak ni suami Hanis ke?" pertanyaannya mendapat jelingan maut dari Hanis tanda tak payah nak tanya siapa lelaki di sebelahnya. Aishah pulak buat riak muka kau dah kenapa? Aku tanya je kot.
"Emmm ya...suami Hanis."
Ohhh...apahal aku tak cam ehh??? Walhal aku pergi je kenduri diorang. Tak tahulah. Mungkin penampilan Fazrin yang sekarang kot? Tapi, aku rasa sama je. Hmmm entahlah! Penat nak fikir kenapa aku tak cam muka Fazrin.
"Kau ok tak Hanis? Aku nampak kau pucat je ni?" tangannya menggenggam tangan Hanis yang sejuk. Sejuk sebab aircond.
"Aku ok je Shah. Kau nak risau lebih ni dah kenapa?" balas Hanis tanpa pedulikan Fazrin yang di sebelahnya. Dianggap Fazrin macam tunggul. Aku dah penat nak bertekak dengan dia. Nasib baiklah Aishah datang. Kalau Aishah tak datang, entah berapa lama lagi aku bertekak dengan Fazrin ni.
"Aku risaulah beb. Kau ni dahlah tengah mengandung. Kalau jadi apa-apa dekat kau dengan anak kau? Ha ni lagi satu, aku dengar dari mulut Firash dan Riana sendiri yang kau kerja tak berhenti. Kau buat over time. Kau gila ke Hanis?"
Dia buat kerja part time?! Hmmm...nak seksa diri sampai anak aku dalam perut tu mati ke apa? Ujar Fazrin tak puas hati dalam hatinya. Kang aku tertengking Hanis dekat sini, terkejut pulak si Aishah ni.
"Apa yang gilanya? Salah ke aku buat over time?"
"Ya Allah salahlah Hanis! Kau kena ingat kau tu tengah mengandung! Kau kena cukup rehat. Kalau kau tak cukup rehat, hah jadi macam nilah! Pengsan! Nasib baik kau dengan anak kau dalam tu tak apa-apa tau?" geram pulak aku dengan Hanis ni. Senang je dia tanya salah ke dia buat over time? Kalau aku tahu, aku takkan benarkan dia kerja.
"Aishah...aku ni kerja over time sebab nak sara diri aku dan baby dalam perut ni jugak. Bukan aku je yang kena makan sekarang ni tapi anak aku dalam perut ni pun kena makan jugak. So, kalau aku tak kerja keras, macam mana aku nak dapat duit lebih? Hmmm? Cuba kau cakap dengan aku?" sekali-sekala dia menjeling Fazrin yang beriak tak puas hati dengannya.
"Kau lupa ke kau dah ada suami, Hanis?" Aishah memandang Fazrin dengan Hanis selang-seli. Aku tahulah diorang dua ni bergaduh tapi takkanlah bergaduh sampai Fazrin tak bagi duit nafkah dekat Hanis? Kalau sampai tak bagi memang...emmm aku tak nak cakap. Tak suka nak judge orang.
"Tak lupa tapi tulah aku teringin nak rasa duit sendiri tanpa bergantung atas duit orang," sengaja perkataan duit orang tu ditekan. Ditujukan kepada Fazrin. Jangan ingat bila dia dah buat aku macam ni, aku akan mudah mengalah. Silap besar.
"Hmmm...lain macam kau ni. Emmm...oklah aku gerak dulu sebab kejap lagi aku kena masuk meeting. Kau ok kan? Ni suami kesayangan kau ada mestilah kau ok kan? Bye, aku pergi dulu," Aishah dan Hanis berlaga pipi sebelum Aishah mengatur langkah keluar dari wad.
Sebaik saja bayang Aishah hilang, Fazrin terus memandangnya dengan pandangan tajam. Hanis? Buat bodoh je. Dah penat dengan bertengkar dengan suami sendiri. Rasa nak tidur je sekarang.
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomanceAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...