ℬ𝒶𝒷 25

1.1K 31 0
                                    

"Awak ada apa-apa nak tanya dekat saya ke?" soal Ryan bila dari tadi dia perhatikan isterinya macam ada sesuatu yang nak ditanya. Telefonnya diletakkan ke tepi lalu memandang isterinya.

"Tanya jelah apa yang awak nak tanya tu..."

Hanny menarik nafas lalu menghembusnya perlahan. "Kalau saya tanya ni, awak janganlah marah ye?"

"Bergantung kepada soalan yang awak nak tanya tulah."

"Hmmm...rasanya baik tak payah. Kalau buatnya soalan ni buat mood awak tak ok, jenuh saya nak hadapnya."

Ryan tergelak kecil. "Tak adalah. Saya gurau je. Tanyalah apa yang awak nak tanya tu."

"Emmm...actually benda yang saya nak tanya ni ada kaitan dengan Rin dan Hanis..."

Hanny melihat respons suaminya. Ok...riak biasa je tu.

"Ok...apa dia?"

Rileks Hanny. Mood dia still elok lagi tu.

"Kalau saya cakap Rin suka dekat Hanis...awak marah tak?"

Diam. Aku dah berdebar tunggu respons dari si suami. Dah nampak sikit riak wajah dia berubah.

"Rin suka dekat Hanis?" Hanny mengangguk.

"Awak tahu mana?"

"Errr...saya dah tanya Rin dan dia mengaku sendiri dekat saya yang dia memang suka Hanis. Awak marah?"

Ryan menjongketkan kedua-dua keningnya. Berfikir.

"Saya mengaku yang saya memang tak suka dengan keluarga Hanis dan tak nak langsung ada kena mengena dengan keluarga tu. Tapi, macam mana sekalipun pertalian darah tu masih ada dan Fazrin...saya tak boleh nak halang dia kalau dia suka dekat Hanis macam mana saya boleh tersuka awak dulu even awak budak-budak lagi."

Pantas tangannya mencubit lengan Ryan. Ada pulak ungkit dengan zaman kita yang dulu-dulu.

"Hahaha...saya gurau jelah. Sapa pun pilihan Fazrin saya terima even Hanis. Yang ada masalah hanya saya dengan papa dia dan bukannya Hanis. Cuma yelah saya tetap risau jugak takut in future Rin yang akan kena tempiasnya."

"Kita doakan yang baik-baik untuk Rin."

"Ya...emmm Rin ada dekat rumah ke hospital?"

"Hospital. Lepas je habis makan dan solat Isyak, terus dia pergi hospital nak jaga Hanis."

"Emmm yelah..." Ryan mengangguk kecil lalu memandang isterinya. "Dah kenapa pulak muka gelisah semacam?"

"Saya risau kalau apa-apa jadi pada Rin dekat hospital tu."

"Jangan risaulah. Orang-orang saya ada dekat hospital tu pantau keadaan diorang. Saya dah suruh orang-orang saya pantau untuk keselamatan Hanis dan Fazrin."

Lega Hanny mendengarnya. Janji aku dapat tidur dengan lena malam ni. Kalau tak, risau memanjang je fikirkan keadaan anak dekat hospital tu. Takut nasib anaknya sama macam Hanis.




MATANYA yang berat cuba dibuka perlahan-lahan. Mata yang terasa pedih akibat penghawa dingin membuatkan dia menutup kembali matanya dan cuba buka sekali lagi. Dia menoleh ke sebelah memandang nurse dan doktor yang berdiri di sisinya. Aku dekat hospital ke ni? Matanya memerhati sekeliling biliknya. Sah aku dekat hospital! Dengan bau ubat lagi.

THE RYAN'SWhere stories live. Discover now