Lima belas minit kemudian, Fazrin keluar dari bilik mandi lengkap berpakaian tidur. Dia memandang Hanis yang sedang duduk di birai katil sambil memandang ke arahnya.
Hanis bangun mendekati suaminya. Fazrin hanya memandang. Dah kenapa pulak dengan isteri aku ni? Macam orang kena sampuk je.
"Saya mintak maaf..." ujar Hanis perlahan namun cukup jelas pada pendengaran Fazrin.
"Kenapa pulak?"
"Yelah, saya tuduh awak bukan-bukan tadi. Tak sepatutnya saya cakap macam tu...maafkan saya?" muka Hanis dah sebek. Nak menangis. Memang sejak dia kahwin ni, dia cepat cengeng dan sentap. Perubahan hormone betul!
Melihat Hanis yang dah menunjukkan reaksi seperti nak menangis, terus tubuh itu dibawa ke dalam pelukannya sambil tangannya mengusap lembut belakang isterinya.
"Dah-dah...tak payah nak menangis. Saya tak marah awak pun. Manalah saya sampai hati nak marah isteri saya yang cantik dan comel ni?"
Lengan Fazrin ditampar lembut. "Nak ambik hati saya eh?"
"Mana ada. Saya cakap yang betullah. Awak memang cantik dan comel. Suami awak ni kan seorang yang cool?"
Hanis menolak perlahan tubuh Fazrin lalu menyeka pergi air matanya yang mengalir di pipi.
"Apa ni nangis-nangis? Hidung merah macam badut!"
"Eiii!!!" tangannya menumbuk-numbuk dada bidang Fazrin membuatkan Fazrin tertawa kuat.
"Betullah. Tengok tu habis merah-merah," sempat lagi dia ambik kesempatan mencium hidung yang memerah.
"Ambik kesempatan!" sekali lagi dia menampar dada Fazrin.
"Dengan bini sendiri jugak!" pipi Hanis pula jadi sasaran ciumannya.
"Eiii! Geli!!!" sedaya-upaya dia menolak muka Fazrin bila Fazrin bertindak untuk menciumnya lagi.
"Alah...bagilah chance suami sendiri nak cium!"
"Tak nak!!!" separuh menjerit Hanis dibuatnya. Ketawa mereka berdua bergabung. Riuh satu bilik. Akhirnya dua-dua tergolek ke atas katil dan Fazrin masih lagi seronok cuba menyakat isterinya.
"PAPA nak apa tiba-tiba call Hanis ni?" soalnya. Dalam masa yang sama perasaan terkejut pun ada jugak sebab yelah tak pernah-pernah pun papa nak call aku sangat selama ni. Tup-tup hari ni call aku.
"Amboi...takkan aku nak call anak aku sendiri pun dah tak boleh sekarang? Sejak kau duduk dengan keluarga jahanam tu, perangai kau pun makin melampau ehhh sekarang ni?" suara Encik Ahmad Farish Lee tak puas hati.
"Perangai Hanis ke perangai papa? Oh ya one more thing, rancangan papa nak hancurkan hubungan Hanis dengan suami Hanis melalui rakaman suara tu...tak menjadi langsung. Papa jangan expect yang Hanis nak percaya bulat-bulat rakaman suara tu sebab Hanis tahu reason diorang cakap macam tu dekat papa."
"Kau tu yang bodoh Hanis! Langsung tak nampak yang kau selama ni cuma dipergunakan oleh keluarga bangsat tu untuk diorang balas dendam dekat aku! Aku tak kira! Aku nak kau balik rumah ni sekarang!"
Hanis menjulingkan matanya ke atas lalu mengeluh keras.
"Papa? Papa lupa ke apa yang papa dah cakap dekat Hanis dulu? Hmmm? Nak Hanis ingatkan satu-persatu balik? Tapi, rasanya tak payah kot sebab Hanis yakin yang papa still ingat apa yang papa pernah cakap dekat Hanis dulu. Plus, Hanis takkan balik rumah papa but if there anything you need from me, just ask."
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomanceAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...