"Izz kalang ca ma kap? Khau yang mi ma thi ni..." suara Tuan Arya bila kelibat anak dan menantunya langsung tak nampak lagi dekat airport. (Izz datang ke? Kelibat dia pun tak nampak lagi.)
"Miru tae Izz bok wa Izz ca ma wan ni ka...ro kon na," jawab Puan Adresia. Sejujurnya dia pun tertanya jugak sama ada anaknya datang ke tak. (Tak tahulah tapi Izz cakap dia akan datang hari ni...tunggu jelah.)
Yara pula segera mengeluarkan telefonnya dan menelefon abangnya. Panggilannya berangkat.
"Hello phee...phee ca ma thi snam bin he re? Mae laea pho reim tham keiyw kab phee na..." (hello abang...abang datang airport tak? Mama dan papa dah mula tanya pasal abang.) (he re=re) (reim=rem)
"Diyawkon...phee ca ma thung praman 5 nathi..." (tunggu...abang akan sampai dalam 5 minit) (Deiywkon=diyaukon)
"Ka..." talian diputuskan. Yara menghampiri mama dan papanya. (ka=okay)
"Phee bok wa phee ca ma thung ni 5 nathi," ujarnya. (Abang cakap dia akan sampai dalam 5 minit lagi.)
Tuan Arya dan Puan Adresia sekadar menggangguk. Mereka duduk di kerusi sambil melihat skrin yang memaparkan jadual penerbangan.
Tak lama kemudian, Yara terpandang abangnya yang melangkah masuk ke dalam KLIA.
"Abang dah sampai..." Puan Adresia dan Tuan Arya segera menoleh memandang Raid yang menghampiri mereka dengan beg baju. Dahi mereka berkerut termasuk dengan Yara.
"Thamai Izz thung nam krapea deinthang pai duway? Laea Dian yu thinai?" soal Puan Adresia dengan nada tertanya-tanya. (kenapa Izz bawak luggage sekali? Dan mana Dian?) (krapea=krapau)
"Phee ca klab ma Thailand kab rau he re?" Yara pula bertanya dekat abangnya. (abang ikut kami balik ke Thailand sekali ke?) (he re=re)
"Chai kap." (yes)
"Tae thamai?" Tuan Arya memandang anaknya dengan pandangan serius. (tapi kenapa?)
"Izz mi ngan tong tha makmay nokcak ni Khun Prana bok Izz mi file canwon thi tongkar longchux khong Izz," jawabnya senang tanpa peduli mama dan papanya yang dah buat muka tak puas lepadanya. (Izz ada banyak kerja nak kena buat. Plus, Khun Prana bagitahu Izz ada banyak fail nak kena tandatangan.)
"Khae nan? Mi somhetsompon..." balas Puan Adresia tak puas hati. (itu je? Tak masuk akal langsung.)
"Cring na. Thi mi somhetsompon kap. Pho ca bok Khun Prana wa Izz yang yu ni chwong wan hyud khong Izz. Tha Izz tongkar klab Thailand na, Izz tong nam Dian ma duway. Ter pen phrraya khong Izz na kap," bebel Tuan Arya Panjang lebar. (Betul tu. Tak masuk akal langsung. Papa akan bagitahu Khun Prana yang Izz masih lagi cuti. Kalau Izz nak balik Thailand, Izz kena bawak Dian sekali. Dia isteri Izz.)
Raid hanya mengeluh dengar bebelan mama dan papanya. Nak balik Thailand sorang-sorang pun susah. Nak kena angkut sorang tu pulak. Kalau nak bawak sorang tu kena mintak dekat tuan besar dulu. Haih...
"Ok...lain kali Izz bawak dia sekali ye? Tapi sekarang Izz balik sorang dulu. Tak lama pun dalam tiga hari je then nanti Izz balik Malaysia pulak...sekarang ni memang Izz nak kena balik tandatangan semua fail tu."
"Izz baru je kahwin berapa hari dengan Dian, dah fikir pasal kerja? Budak bertuah ni!" Puan Adresia rasa macam nak luku-luku je kepala anaknya yang sorang ni.
"Paelk." (sebutan=plaek) (weird)
Raid memberi jelingan tajam kepada adiknya. Kalau adik aku bukak rahsia pasal ni, memang dia orang pertama aku tonyoh mulut dia dengan cabai!
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomansAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...