Kedatangan Hanis di dalam wadnya langsung tak diendahkan. Lagi senang buat bodoh. Perasaan benci dan marah pada Hanis belum masih ada tanda untuk surut. Dia curi-curi pandang ke arah perut Hanis yang membuncit. Tak sabar rasanya nak tunggu anak tu keluar.
"Ehem!" sengaja dia berdehem untuk menghidupkan suasana. Time-time macam nilah Fazriq dengan Harith nak keluar pergi beli makanan. Apahal tak bawah minah ni sekali?
"Kenapa?"
"Yang kau stay lagi dalam wad ni dah kenapa? Tak reti-reti nak balik lagi?"
Amboi! Halau aku!
"Kenapa? Dalam wad ni ada tanda yang Hanis Nadiya tak boleh duduk dalam wad ni? Ada? Kalau tak ada, tak payah nak halau aku!" balasnya turut dengan nada seoktaf Fazrin.
"Eh! Kau sedar diri tak yang kau tu pembunuh? Kau dah lupa apa yang jadi dekat aku hari ni berpunca dari rancangan kau dengan papa kau kan?!"
Nampaknya aku dipersalahkan lagi kali ni.
"Awak ni apa masalah hah?! Suka hati je nak menuduh?!""Ha ha ha! Kau jangan nak berpura-pura dengan akulah Hanis! Aku tahu sangat niat busuk kau dengan papa kau tu!"
"Masalahnya aku tak ada kena mengena dalam hal ni!"
"Kau nak menipu apa lagi kali ni?! Hah?! Eh! Kau tak payah nak menipu sangat yang kononnya kau suci selama ni dan tak terlibat langsung dengan rancangan ayah kau! Aku takkan percaya satu patah pun apa yang kau cakap! Tapi tulah, aku tak faham kenapa baba lepaskan kau sedangkan kau pun terlibat sama dalam hal ni?!"
Sebab baba tahu yang aku tak bersalah! Bukannya macam kau! Membuta tuli je tuduh aku. Tapi tulah nak buat macam mana kan? Aku yang cakap macam-macam dekat dia dan aku kena tanggunglah azabnya sampai ke sudah.
"Ikut suka kaulah! Kalau kau rasa aku ni terlibat, apa kata kau pergi je buat laporan polis sekali dengan bukti yang kononnya aku ni terlibat dengan rancangan papa? Hmmm?"
"Kau cabar aku?"
"Eh! Tak! Aku tak cabar kau tapi aku just menyeru kau untuk berbuat demikian sebab yelah dari riak wajah kau tu nampak yakin sangat yang aku ni bersalah jugak. So, dipersilakan buat laporan polis sekali dengan bukti yang kukuh! Ok?" tak betah lagi duduk dalam wad yang dah rasa berbahang panas, Hanis mengambil langkah untuk beredar dari situ. Makin lama layan perangai Fazrin makin berasap aku.
Fazrin mengepalkan penumbuknya. Tak apa! Kalau aku tak buat laporan polis sekalipun, hidup kau takkan selalunya tenang, Hanis Nadiya!
"YA Allah budak bertuah ni! Banyaknya makanan yang dia beli!" suara Puan Adresia sebaik saja melihat jenis-jenis makanan yang dibawak balik anaknya.
Ada rotee yang topping dengan pisang, strawberi dan chocolate. Setiap satu rotee dia beli tiga keping. Lepastu ada telur burung puyuh masak cili untuk Fardiana, dan last grilled seafood kegemarannya dengan Raid. Untuk air, macam biasa mereka beli fruit shakes.
"Wah! Heaven ni!" sampuk Raid. Laju tangannya mencapai rotee topping pisang dan disuap ke dalam mulutnya.
"Sebab tulah Yara beli banyak. Tahu sangat abang suka makan rotee dengan tropical fruit shake."
"Tak sia-sia bagi duit lebih tadi!" Yara menyerah tropical shake kepada abangnya. Ingat aku belanja saja-saja? Belanja ada reward untuk abang aku tau!
"Untuk isteri abang, Yara beli apa pulak?"
"Macam-macam dah kami makan dekat sana tadi. Ini pun bawak balik telur burung puyuh masak cili."
YOU ARE READING
THE RYAN'S
RomanceAMARAN! ⚠⛔Dilarang cetak atau tiru daripada mana-mana bahagian dari novel ini! Bahagian yang diterbitkan dalam novel ini adalah hak milik penuh author!⛔ 𝑩𝒐𝒐𝒌 1: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪𝒊𝒌𝒈𝒖 𝑩𝒐𝒐𝒌 2: 𝑴𝒂𝒓𝒓𝒊𝒆𝒅 𝑾𝒊𝒕𝒉 𝑴𝒓.𝑪�...