ℬ𝒶𝒷 33

1.1K 40 0
                                    

Raid memandang Fardiana yang masih lagi nyenyak dalam tidurnya. Jam di dinding dikerling sekilas. Sekarang dah 6 pagi. Dah masuk waktu Subuh. Kakinya melangkah ke arah Fardiana lalu menolak-nolak tubuh Fardiana. Kejut Subuh pun kemain kasar ehh kau ni Raid?

"Oiii! Bangun! Subuh!" ujarnya dengan nada keras.

"Bangunlah! Dah masuk Subuh ni!" lagi keras dia bersuara bila Fardiana masih lagi tak bangun.

Fardiana membuka matanya perlahan lalu matanya bertentang dengan mata Raid. Cepat-cepat dia bangun dari baringnya lalu menarik selimut ke paras dadanya. Nak elak dari Raid tengok...

"Nak sorok apa lagi dari aku? Aku dah tengok pun semalam. Tak payah nak tutup sangatlah. Pergi mandi!" arah Raid dengan senyuman sinisnya bila wajah Fardiana berubah kelat.

Dia hanya memandang Raid yang menghamparkan sejadah lalu mendirikan solat Subuh. Sabar Dian...sabar...tak lama mana pun kau nak kena hidup dengan dia. Aku berdoa sangat supaya aku cepat mengandung so that bila aku dah habis pantang nanti dia akan lepaskan aku. Aku tak nak ada kena mengena dengan dia nanti!

Tubuhnya dibungkus dengan selimut. Tuala yang berada di sebelah almari diambil lalu segera masuk ke dalam bilik mandi. Kau kena ingat Dian...berani macam mana pun dia dengan kau...dia takkan berani bertindak lebih sebab baba awal-awal lagi dah bagi warning dekat dia. Jangan risau. Kau ada baba yang boleh lindung kau dari manusia kejam macam dia yang hanya kahwin dengan kau semata-mata nak pewaris dalam keluarga dia.

Dah! Jangan nak emo sangat Dian. Just fokus dengan matlamat kau yang satu. Bila kau dah achieve matlamat kau tu, kau takkan ada kena mengena dengan dia lagi! Itu yang pasti!




HANIS duduk di kerusi meja solek sambil membetulkan rambutnya yang telah disikat rapi. Matanya memandang ke arah Fazrin yang berdiri di sebalik pintu dengan badannya yang masih lagi basah. Dah kenapa dia diri je dekat situ?

"Hanis...tolong ambikkan tuala kejap," pinta Fazrin.

"Dah kenapa pulak saya nak kena ambik? Yang tadi tu awak tak bawak siap-siap ke bilik mandi dah kenapa?" sengaja nak suruh aku ambikkan dia tuala. Mengada!

"Alah...tolonglah kejap. Saya lupa tadi..."

Banyaklah dia punya lupa.

"Ambik sendiri!"

"Ok...saya boleh je nak ambik sendiri tapi takut awaklah yang tergugat tengok saya emmmm...."

"Tak kisah..."

"Tak kisah ehhh???"

Mencabar eh dia ni? Fazrin acah-acah nak keluar dari bilik air. Hanis dah bulat biji mata melihat Fazrin. Dia ni buat perangai gila apa?!

"Tunggu, tunggu, tunggu! Tunggu situ! Saya ambik tuala awak!" hesy! Pantang tok nenek dia kalau aku melawan cakap dia, ada ja benda gila yang dia nak buat dekat aku.

Fazrin tergelak. Bila aku gertak macam ni baru tahu gelabah lari pergi ambik aku punya tuala.

Tuala dihulurkan kepada Fazrin. Itupun jauh 5 kaki dari Fazrin. Fazrin mengeluh kuat.

"Jauh sangat tu! Kau ingat tangan aku ni boleh memanjang nak ambik tuala tu?" dah tolong ambikkan tuala aku tu dah ok tapi nak menghulur tu amboi kemain benar jauhnya.

Satu tapak melangkah ke arah Fazrin. Tuala masih dihulurkan ke arah suaminya.

"Dekatlah lagi!" ni yang aku nak buat muka black moon. Apa salahnya kalau dekat?

THE RYAN'SWhere stories live. Discover now