Ölüm gibi

6 0 0
                                    

Hayat tuhaftı ve türlü oyunları vardı bizlerde savaşçı türlü oyunlarla hayat denen savaş meydanında savaşıyorduk. Sonunu düşünmeden. Attığımız her adım , aldığımız bütün kararlar hamleydi ama sonunu kestiremiyorduk , bezense erken sevinç naraları atıyorduk , belki de insanın en büyük hatasıydı bu hayatta.

Yardım edin ,lütfen biri ambulansı arasın kızım ölüyor.

Tek cümle kızım ışığın senelerdir duymak istediği cümle sonunda çıkmıştı Ömer beyin ağzından ama ışık bunu duyamıcak kadar uzaktı.

Allahım Allahım ben ne yaptım ben nasıl bi insanım ışık ölme , kızım ölme .
Murat bir şey yap kurtar kızımı ölmesin o ben bu vicdan azabı ile yaşayamam.

Murat olanlara hala inanamıyordu uğruna bir sürü oyuna ve yalana bulaştığı kız yerde ölü gibi yatıyordu . Olayın şokunu henüz atlatabilmiş değildi çevreleri kalabalıklaşmıştı arkalardan bir ses duyuldu ve kalabalığı yararak kendilerine gelmek de olan bir kadın gördü .

Çekilin çekilin ben doktorum , açılın şöyle .

Ömer bey ilk defa ışığın elini tutarak sanki ona duyarabilirmiş gibi sürekli aynı cümleleri tekrar ediyordu .

Ölme ışık ölme kızım yaşatma bu acıyı bize.

Bey efendi öncelikle sakin olun ve lütfen sizde açılın ben doktorum iZin verirseniz kızınıza yardım etmek istiyorum.

Yardım edin lütfen kurtarın onu ben Esin'e ne söylerim gider benden ölmesin.

Murat Ömer beyin kolunu tutarak ışık dan uzaklaştırdı . Adam şokdaydı. Söylenenleri anlayamıyordu sürekli aynı şeyleri tekrar edip dua ediyordu .

Allahım yardım et nolur ölmesin esin gider benden ışık ölmesin...

Hastaneye kaldırılan ışığın durumu oldukça ağırdı yolda iki kez kalbi durmuştu ama ambulans daki doktor sayedinde ışık mücadeleyi bırakmamıştı. Kaza yerinde ona yardım eden doktorun ordan geçiyor olması büyük şanstı ışık için hayatta hiç şanslı olmadığını düşünürdü oysaki şans ona böyle bi zamanda gelmişti .
Acilen ameliyata alındı ışık . Annesi esin, kardeşi Melis ,babası Ömer ,ve Murat saatlerce doktor çıksın ve ışık iyi desin diye beklediler . Esin hanım olanları duyunca hastaneye nasıl geldiğini bilemedi ağlamaktan helak olmuştu Artık. Ömer bey defalarca kez yanına gitti konuşmak için ama yüzüne bir kez olsun bakmadı .
Murat ise hala olanları düşünüyordu ışık için üzüldüğünü hissetti genç adam bi insan bu kadar acıyı haketmez bu yaşta dedi kendi kendine . 4 saat süren ameliyatın ardından nihayet doktor çıktı içerden esin hemen kesti doktorun önünü .
Kızım , kızım nasıl doktor ışığım nasıl.
Bakın ışık geldiği zaman kalbi durdu ambulans dada durmuştu Durumu fazlasıyla kritik di biz elimizden gelen yaptık gerisi ışığa kalmış bu gece uyutacağız yarın uyandırmayı deneyeceğiz ama çokta umutlanmayın kendinizi her şeye hazırlayın . Öncelikle uyanması uyandıktan sonra ki süreçte onun için kolay olmayacak ama şimdi izninizle.
Giden doktorun ardından esin hanım daha fazla dayanamadı ve olduğu yerde yığıldı kaldı.

Işık hayatla girdiği mücadelede savaşmaya devam ediyordu tıpkı umut gibi şüphesiz gibi ikisinin uyanmak için tek sebepleri vardı oda aşksız. Birbirlerinden çok uzakta iki aşık da yaşamak için değil aşkları için mücadele ediyorlardı hayatın onların peşinden geleceğini biliyorlardı. Yaşamak nefes almak değildi onlar için . Işığın gözünde yaşamak bir çift soğuk kahvenin gözlerinde boğulmaktı. Umut için yaşamak ışığın şen kahkahalarında hayat bulmak onun dudaklarında can vermek di.
Sabahın ilk saatlerinde herkes koridora yığılmış kalmış ışıldan gelecek güzel bir haberi bekliyorlardı. Esin hanım olanlara inanamıyordu vicdanını bugün susturamıyordu 19 sene önce o kadar çok emindi ki kızının hayatını kurtardığına bugün içerde yatan kızını düşündükçe kahroluyordu. Oysa katlandığı hayata sırf onun için gelmişti yoksa öldürürdü şimdiye çoktan kendini. Zaten denememiş miydi . Işık karnındayken onun varlığından habersiz üstüne yapışmış iftira yüzünden kendini atmıştı arabanın önüne ama şükür ki varlığından haberi olmadığı kızı tutunmayı başarmıştı hayata. O zamandan belliymiş dedi esin hanım ne kadar güçlü olacağı.
Ayak kalkıp usulca yaklaştı ışığın camına .
Kızı bir sürü kabloya bağlanmış aldığı nefesi bile makina sayesinde alıyordu .
Annem, ışığım canım kızım affet yavrum affet ananı seni bu hayata mahkum ettiği için affet . Senin ayağına taş değse benim için kan ağlardı be yavrum . Kalk şu yataktan annem . Kalk sarıl annene Hadi be yavrum. Bizi sensiz bırakma ışığım .
O sırada ışığın odasında bi hareketlilik oldu doktor ve hemşireler koşarak odaya girdiler . Esin hanım kızına kötü bir şey olduğunu düşünerek başladı cama vurmayı.
Hayır ..hayır... hayır....
Annem annem nolur bırakma annem bırakma bizi yavrum yapma ışık kurtarın kızımı gitmesin kızım....
Allahım , Allahım verdiğin yaşama sevincimi alma benden rabbim . Işık annem uyan kızım uyan yavrum.

Hastane derin bir sessizliğe bürünmüştü sadece esin hanımın yakarışları duyuluyordu . Ömer bey  Murat Melisa hepsi donmuş gibi  doktorların müdahelesini izliyordu . Işık ölüyordu . Ağladıklarının farkında değillerdi.

Hocam kalbi durdu.

Umudun IŞIĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin