Umudumuz var

21 2 0
                                    

Yalanlar , zehir gibidir insanın hayatını derinden etkiler. Işık içinde böyle olmuştu yalanlar ne kadar güzelse gerçekler bi o kadar acıydı.
Işık dan kurtulmak için can atan bi babası vardı neden nefret etmişti ondan bu kadar bilmiyordu. Murat onun aşkı için neden bu kadar oyun oynamıştı onu da bilmiyordu. Umut neden çabalamamıştı yaşamak için neden kabullenmişti ölümü bilmiyordu. Annesi neden babasına katlanıyordu bilmiyordu. Işık geldiği uçurum kenarında bir bilinmezliğin içinde gözlerini kapattı ve ne istediğini düşündü o ne istemişti bu hayatta.
Sevgi istemişti huzur kokan bi yuva arkasında duran bi baba akıl danışabileceği bi anne , delice sevmek birisini gözü kapalı güvenmek birisine , olmamıştı ama bu kadar üzüntüyü anlayamıyordu bu kadar acıyı kaldıramıyordu artık neden di bu yaşananlar . Ağladı kazanamadan kaybettiği yenildiği hayata ağladı kendisini izleyen bi çift soğuk kahveden habersiz .
Umut bi süre yanına yaklaşmadı ışığın çok üzgündü ışık neye üzüldüğünü bilmiyordu ama onu öyle görmek umutu baya sarstı ve umut verdiği karardan bi kez daha emin oldu . Sırf ışığı Mutsuz etmemek için bile gitmeliydi kaçmalıydı bu hastalıklı duygudan.
Yanına yaklaştı ışık fark etti umutu ve hemen göz yaşlarını sildi .
Onu karşısında iyi görmenin verdiği heyecan ile koştu ve boynunu sarıldı.
İyimisin soğuk kahve
İyiyim geveze benim yüzümden mi ağladın ?
Yok gözüme toz kaçtı ondan ben biraz hassasım da .
Yemedim geveze noldu sana
Sormasan bana sarılsan sadece
Sana sarılırım ama senin üzülmene dayanamam lütfen üzülme senin döktüğün tek damla göz yaşı Benim içimde bi enkaz gibi üzme nolur benim yüzümden bile olsa dökme incilerini.
Olur ağlamam bir daha söz sen iyisin ya ben ağlamam hiç ama sen iyi ol olur mu sen kötü olunca ben iyi olamıyorum
Işık konuşmalıyız .
Veda konuşması yapmanın zamanı gelmişti umut için doğru cümleler kurmaya çalıştı ve ışığı üzmek istemiyordu ama üzülecekti bunu anladı.
Gitmek zorundayım ışık uzağa bana ulaşamayacağın bi yere ve uzun sürücek bu ne kadar sürer bilmiyorum dönebilir miyim Onuda bilmiyorum sadece beni beklemeni istemiyorum bana göre planlama hayatını yaşamak istediğin gibi yaşa kimseye muhtaç olmadan yaşayabiliceğin paran var bankada kendi doğrularını bul benim için kendine bu iyiliği yap senden istedim hep böyle masum kal olur mu temiz olsun hep kalbin . Ben dönebilirsem eğer söz veriyorum seni bulucam ve elini tutucam hiç bırakmamak üzere.
Işık böyle bi veda konuşması beklemiyordu kalbi bin parçaya bölünmüştü. Umutun bi umudu vardı artık ama ışığın umudunu alarak gidiyordu ışık ne yapacaktı onsuz bunu da düşünmüş müydü umut .
Sen şimdi gidiceksin ya benim umutlarım gidicek . Yaşamaya dair ne varsa seninle gidicek umut. Boş olan hayatıma sen güneş gibi doğmuştun . Sensiz ışık nasıl yolunu bulucak ya kaybolursam.
Benim için bulacaksın o yolu seni yalnız bırakıyorsam umut edebilmek için tekrardan bunu sakın unutma söz veriyorum gelicem ve seni bulucam.
Ne zaman gidiceksin ?
Yarın öğlen 12 de kalkıcak uçak
Bu kadar çabuk mu
Çabuk gelebilmem için çabuk gitmem gerek.
Gelicem yarın seni uğurlamak isterim.
Ben istemem ışık senden ayrılmak zor geliyor.
Umut ben
Sus lütfen bunu duymak için dönücem ışık şimdi değil sırf bunun için bile senin ağzımdan çıkıcak bu iki kelime için bile dönülür.
Sarıldı iki genç birbirlerine ne kadar çok sevdiklerini söylemediler belki ama ikiside biliyordu bu sevginin ne denli büyük olduğunu .
Hadi seni eve bırakayım sulu göz .
Olur gidelim.
15 dk lık motor yolculuğundan sonra evin önüne geldiler. Motor dan inen ışık bir şey söylemeden eve doğru yürümeye başladı bahçe kapısını açmadan önce arkasına döndü umut ona bakıyordu.
İyi yolculuklar sana şimdiden tebessüm etmeye çalıştı gözleri el verdiğince beni merak etme bakıcam başımın çaresine ve beklicem bana gelip sözünü tutmanı o zaman geldiğinde senin elini hiç bırakmayacağım ve bana söyleyemediğin o iki kalimeyi bütün dünyaya haykırıcam o zaman susturmayacaksın beni söz mü ?
Söz veriyorum seninle beraber haykıracağız.
Işık eve girdi ve umut gitti hikaye bitmiş miydi yoksa yeni mi başlıyordu ışık kestiremedi. Sözler verilmişti aşk tohumları ekilmişti hayat onlara ne gösterecekti ışık gerçekten merak ediyordu. Ona kapıyı açan annesinin sorularını yanıtsız bıraktı odaya girdi son ses bi müzik açtı ve yatağına yatıp düşünmeye başladı

Ertesi sabah umutun gideceği gün:
Muhteşem bi baş ağrısı ile uyandı ışık o sabah uyanmamak için oysaki baya bi direndi ama bugün umut gidecekti ve ışık uyuyamıyordu geceden beri kaç kez kalkıp odada dolandığını saymamıştı daha doğrusu sayamamıştı içinde tarifi imkansız bi acı vardı ona söylemedikleri yüzünden acı çekiyordu ışık ve söylemesi gerekti bilmeliydi umut onu ne kadar çok sevdiğini bilmeliydi hızlıca hazırlandı uçağın kalkmasına bi saat vardı daha acele ederse yetişebilirdi koşarak çıktı evden özenmek için pek bi vakti yoktu hava limanı burdan otobüs ile kırk dakika bi mesafedeydi işini şansa bırakmak zorundaydı koşarak durağa yetişti ve şanslıydı biniceği otobüs duraktan o sırada yolcu alıyordu hızlıca bindi ışık ve kapıya yakın bi yerde durdu sürekli telefonundan saati kontrol etmeyi ihmal etmedi . Zamanın durmasını o kadar çok istememişti hayatında ışık yetişemezse umuta sanki hiç yetişemicekmiş gibiydi.
Işığa bir ömür gibi gelen yolculuk nihayet bitti ışık hızlıca Koştu hava alanına doğru . Dış hatlar yazısına doğru ilerledi ışık ama güvenlikler iZin vermedi daha fazla ilerlemesine. Işık ne kadar ısrar ederse etsin geçemedi güvenlikten ışık ağlamaya başladı kendi kendine konuşuyordu böyle olmaz böyle bitemez daha söylemedim
Sonra aklına bi fikir geldi ışığın neden olmasın zaten haykıracaktı onu ne kadar çok sevdiğini anons geçilen yere gitti vakit kaybetmeden.
Oradaki görevliye rica etti.
Pardon acaba rica etsem bi anons geçebilir misiniz benim için
Üzgünüz hanım efendi şahsi ve özel işler için kullanmıyoruz burayı
Ama bu çok önemli lütfen hayat memat meselesi
Hanım efendi kuralları çiğneyemeyiz üzgünüm bize verilen anonslar dışında başka bişey için kullanmak yasak siz beni işimden mi etmek istiyorsunuz.
Işık güzellikle olmayacağını anladı ve kadının önüne doğru eğilerek başladı bağırmaya .
Umuttttt benim ışık .
Beni duyuyorsan şunu bil ki seni çok seviyorum seni beklicem umut .
Işık seni beklicek.
Görevli kadının güvenlik diye bağırması ile ışık yaka paça dışarı sürüklenmeye başladı .
Bırakın ya beni adam mı öldürdüm sanki bi ilanı aşk ettirmediniz ağız tadı ile şurda ya bıraksanıza beni.
Hanım efendi zorluk çıkarmayın lütfen bizimle geliyorsunuz.
Ya bırakın beni bırakın
Işık güvenliklerle tartışırken arkadan bi ses duyuldu .
Işıkkkk
Umut duydun sesimi duydun Allahım şükürler olsun .
Duydum gevezem.
Işık güvenliklerin elinden kurtulup umuta doğru koştu ve sarıldı.
Bende seni seviyorum geveze çok seviyorum senin için yaşamayı isteyecek kadar çok.
Her şeyi biliyorum umut neden gitmek istediğini bizden bizim için vazgeçtiğini biliyorum ama sende şunu bil beynindeki tümör seni benden alamaz bırakmam seni sevdim bi kere ölünceye dek bırakmıycam seni ömrüm yettiğince sevicem.
Umut duyduklarına inanamadı ışık her şeyi bildiği halde onu sevmekten vazgeçmeyeceğini söylüyordu . Umut mutluydu ve anlamıştı ışık onun diğer yarısıydı bi karar verdi ışık onun hayatının kadını olacaktı.
Işık sana bi soru sorucam verdiğin karar tüm hayatını etkileyecek iyi düşün tek sefer de cevap ver .
Benimle evlenir misin?
Şaşkındı ışık umuttan böyle bi soru beklemiyordu , düşündü umutsuz bi hayat yaşamak istemediğini biliyordu cevap belliydi.
Seninle evlenirim soğuk kahvem sensiz bi hayat yaşayamam ben artık seninle nefes almışken sensiz geçen bir güne bile tahammülüm yok .
Ve alkışlar koptu onları tanımayan bir sürü kişi aşklarına tanıklık etti. Umut ışığın elini Tuttuğu gibi atladılar bi taksiye kaybedecek zamanları yoktu evlendirme dairesinin önünde aldılar soluğu ve yıldırım nikahı için başvurdular umutun bi kaç tanıdığı araya sokması ile resmi olarak evlendiler. Nikah dairesinden çıkarken ikiside suskundu şaşkındılar bi anda evlenmişlerdi. Işık hiç böyle bi şekilde evleneceğini düşünmezdi resmen yataktan kalktığı hali ile evlenmeye gelmişti . Umut içinde aynı şey geçerliydi oda bu şekilde gizlice nikah kıyıcağını düşünmemişti ama çok mutluydu ikiside birbirlerine baktılar ve gülmeye başladılar.
İnanmıyorum resmen evlendik umut artık eşimsin dedi ışık ve gülümsedi
Artık karımsın ışık sanırım bu hayattaki tek doğrum sensin iyiki tanımışım seni.
İyiki sevmişim seni soğuk kahvem.
Peki şimdi ne olacak yine gidicek misin?
Bizim için gitmeliyim yaşamak için bi şebep daha var artık söz veriyorum gelince sana en güzel düğünü yapıcam yaşayamadığımız ne varsa yaşayacağız beraber.
Bizim için dön umut arkanda bıraktığın bi karın var artık .
Dönücem gevezem sen Benim karanlığıma ışık oldun ben seni umutsuz bırakmayacağım dönücem söz veriyorum.

Umudun IŞIĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin