Druhý úkol

1.1K 59 4
                                    

,,Druhý úkol je pozítří a ty stále nevíš co si máš počít s tím vejcem," vyčetla Harrymu Hermiona.

,,Nebudeš věřit, ale všiml jsem si," zamručel chlapec. Nervozita na něm šla poznat. Minule mu stačila jen odvaha. Bude to stačit i teď?

,,Pottere!" vykřikl třetí šampión Cedric Diggory.

,,Půjdeme napřed," řekla Ariana a nechala Harryho se Cedricem o samotě.

,,Co myslíš, že mu chce?" zeptala se Hermiona.

,,Nevím, ale můžu to zjistit," řekla a lehce se ušklíbla.

Využila svou moc a podívala se mu do mysli.

,,Tak co?" zeptala se Hermiona nedočkavě.

,,Radí mu co s vejcem," řekla a v tu chvíli se Harry rozloučil.

,,Jdu do prefektské koupelny. Jdete někdo se mnou?"

,,Já a Ron nemůžeme. Musíme dodělat úkol do Přeměňování," povzdechla si Hermiona.

,,Ty ho ještě nemáš?" zeptala se Ariana, která ho dělala už předevčírem s Tobiasem a Harrym, který se k nim později připojil. Bylo to však opravdu nepříjemné. Nepřátelství a napětí mezi dvěma chlapci šlo velice poznat.

,,Každopádně já jdu," dořekla Ariana nakonec.

,,Tak ve tři u Velké síně?" navrhl Harry.

,,Může být."

,,A nezapomeň si plavky!" křikl na ni ještě než mu zmizela z dohledu.

Ve tři jak se domluvili, stála nastoupená s plátěnou taškou před vchodem do Velké síně.

,,Jdeš pozdě," zamračila se na Harryho.

Došli až před sochu Borise Bezradného, jak zjistila od Harryho. 

,,Lesní vůně," řekl Harry heslo.

Vešla do místnosti, které dominovala především obrovská vana, která spíše vypadala jako bazén.

Harry přešel ke kohoutkům a všechny otočil. V tu chvíli začala téct voda a bublinky těch nejrůznějších barev.

Za chvíli byla vana naplněna a Harry s Arianou vesela vlezli do bublinek.

,,Páni, tohle v Kruvalu nemáme," vydechla a točila rukama kolem sebe.

,,Jsem ti říkal, že Bradavice jsou lepší!" vykřikl chlapec a chrstl vodou na Arianu.

Chvíli tam dováděli, až jim pohled dopadl na vejce.

,,Asi jsem blázen," vydechl Harry a zlaté vejce otevřel.

Stejně jako minule i teď se ozval jen nesnesitelný jekot.

,,To je blbost," řekla naštvaně Ariana. Zítra byl druhý úkol a oni neměnili ani páru co dělat.

,,Ten kluk před tebou to vejce ponořil," ozval se hlas a ze záchodu lezla hlava nějakého ducha.

,,Doopravdy?" zeptal se Harry.

,,Ale jistě, bublinky byli skoro pryč, když na to přišel," řekla dívka a přesunula se ze záchodu co nejblíže k Harrymu.

Chlapec se i s vejcem ponořil a pod vodou ho otevřel.

Tentokrát se místo křiku ozval jen líbezný zpěv.

Přijď za námi v ten náš modrý svět.
Nad zemí náš svět neslyšet.
Máš hodinu, jen krátký čas.
Ztracené bys získal zas.

****
,,Takže to zopakuji, musíš pod vodou vydržet hodinu a pak získat něco co bylo ztraceno?" ujišťovala se Hermiona, když všichni společně seděli v knihovně a lámaly si hlavy nad tím, jak má Harry zůstat hodinu pod vodou.

V tom si pro Hermionu a Rona přišel profesor Moody s tím, že mají jít do ředitelny.

,,Hned jsme zpátky!" křikl na ně ještě Ron a nevěděl jak moc se mýlil.

,,U Merlina já fakt už nevím," povzdechla si Ariana po hodině hledání, když v tom se ozvala rána.

Okamžitě doběhli mezi regály mezi kterými ležel Neville zakrytý knížkami, které asi způsobily onen hluk.

,,Jsi v pořádku?" zeptala se Ariana a pomohla mu vstát.

,,Co to bylo za ránu?" zeptal se Tobias, který vystrčil hlavu z regálu.

,,Neville upadl," řekl Harry a doufal, že Zmijozel co nejrychleji zmizí. Ovšem ten se ohnul k zemi a pomohl Harrymu s knížkami.

,,Díky," šeptl Neville.

,,Co čteš?" zeptal se Tobias.

Neville byl překvapený. Tobias totiž na něj nikdy nepromluvil, ,,Ehh takovou knížku o bylinkách."

,,A nemáš tam nějakou, kvůli které bych na hodinu vydržel pod vodou?" zasmál se Harry.

,,No jasně! Žaberník, ale je hrozně vzácný," odpověděl.

,,Táta ho má v kabinetě. Na co ho potřebujete?" řekl zvědavě Tobias.

,,Na druhý úkol. Harry musí vydržet hodinu pod vodou," odpověděla Ariana a vysloužila si Harryho ošklivý pohled.

Tobias se na chvíli zamyslel.

,,Fajn ukradnu ho pro vás, ale jen kvůli tomu, že ty jsi moje kamarádka a nechci ztrapnit Bradavice, tím že by Potter nevyřešil hádanku vejce," Harry tohle chování nečekal. Asi nebyl jediný koho si Ariana obmotala kolem prstu.

,,Jsi nejlepší," rozzářila se černovláska a pevně chlapce objala.

Šlo vidět, že Tobias na objetí nebyl zvyklí a tak dívku jen poplácal po zádech.

Jak slíbil, tak udělal. Chvíli před začátkem druhého úkolu dal Harrymu do ruky žaberník.

,,Sněz to těsně před startem," poradil mu a zmizel v davu.

,,Díky!" zakřičel na něj ještě Harry.

,,Hodně štěstí," řekla Ariana a poplácala ho po zádech.

Chlapec s jizvou se otočil a vydal se na místo startu.

Za několik minut se ozval startovní výstřel a Harry se ponořil do vody.

Uběhlo asi tak třicet minut a Fleur se vynořila z vody. Bohužel byla diskvalifikována, jelikož ji chytili ďásovci.

Konec hodiny se blížil a jako první se objevil Cedric s Cho, která se Harrymu líbila.

Za nedlouho se vynořil i Viktor Krum společně s Hermionou.

Ariana byla šťastná, že šampion její školy byl druhý, ale oslavovat nemohla.

Hodina skoro odbila a Harry nikde.

Ozval se závěrečný zvon a vynořil se Ron, který držel malou Gabrielle a pomáhal ji k tribuně.

Za nedlouho se objevil i Harry a za je odvážnost získal body navíc.

,,Jsi druhý Harry!" vykřikla nadšeně Hermiona a objala ho.

Ariana byla na svého kamaráda velice pyšná, ,,Musíme to pořádně oslavit," řekla a nevěděla jak moc se mýlí.

Ještě toho večera, když byli všichni na procházce lesem našli tělo Bartyho Skrka.

,,A já myslela jak klidný večer to bude," zašeptala Ariana do ticha, když se všichni vyděšeně dívali do jeho prázdných očích.

Křídla mysli (Harry Potter FF)Kde žijí příběhy. Začni objevovat