10.
Nadat Sira haar kamer had ingericht en haar spullen had uitgepakt besloot ze terug naar beneden te gaan. De woorden van Daan hadden toch wel indruk bij haar achtergelaten en ze besloot zich tegenover Beth aardig te gedragen. Ze vond Beth erg aardig en ze hoopte dat Beth haar ook nog aardig vond.
Ze liep naar beneden en in de woonkamer zaten Daniëlle en Beth op de bank koffie te drinken.
''Alles uitgepakt?'' Vroeg Daniëlle vrolijk.
Sira knikte.
''Je water staat er nog.'' Glimlachte Beth terwijl ze naar het glas wees. Sira pakte het glas van tafel en nam een slok.
''Ik heb pap en mam gebeld dat je veilig bent aangekomen. Ze vroegen of je ze zo even een appje wou sturen.'' Vertelde Daniëlle.
''Oké.'' Antwoordde Sira.
Het was stil in de woonkamer. Geen van drieën wist wat te zeggen. Vooral Beth voelde de spanning tussen Daniëlle en Sira heel goed aan.
Toen ze haar ophaalde van het vliegveld was Sira een heel ander meisje. In de auto hadden ze naar de radio geluisterd en wat gepraat over muziek , maar de stemming was helemaal omgeslagen toen ze Daniëlle zag.
''Wat zullen we vanavond gaan eten?'' Probeerde Beth een gesprek aan te gaan.
''Pizza?'' Stelde Daniëlle voor die wist dat dat het lievelingseten was van Sira.
''Ik heb geen trek in pizza.'' Mompelde Sira.
''Waar heb je dan wel trek in?'' Vroeg Daniëlle aan haar zusje.
''Nergens in. Ik wil gewoon naar bed.''
''Dan ga je toch gewoon naar bed.'' Snauwde Daniëlle die er klaar mee was.
Chris en Ivonne hadden haar al gewaarschuwd dat Sira niet de genieten was , maar dit had ze echt niet verwacht.
''Best.'' Sira sprong op en stampte boos de trap op en smeet haar kamerdeur met een ruk dicht. De preek van Daniëlle had dus toch niet geholpen. Ze had zich tien minuten geleden echt voorgenomen om aardig te doen , maar ze is nu al door de mand gevallen.
Ze ging op haar bed zitten en staarde wat voor haar uit. Ze verveelde zich hier suf. Ze had alleen Daan en Beth , maar die waren grotendeels toch alleen maar bezig met elkaar en voetbal.
Ze stond op van haar bed en deed de gordijnen dicht. Het was pas vijf uur , maar ze was helemaal klaar met deze dag. Ze liep weer naar haar bed en kroop onder de dekens en al snel viel ze in slaap.
*
''En wat doet ze?'' Vroeg Daniëlle toen Beth weer naar beneden kwam gelopen.
''Ze slaapt.'' Antwoordde Beth.
''Slaapt?'' Verbaasd keek ze haar beste vriendin aan. ''Jup.''
Daniëlle en Beth hadden na anderhalf uur toch wel trek gekregen en wouden graag gaan eten en omdat Sira zo boos was op Daan hadden ze besloten dat Beth even bij haar ging kijken , maar blijkbaar was dat niet nodig want Sira lag vredig te slapen.
''Ik denk dat ze moe is van de reis.'' Zei Beth terwijl ze weer naast Daniëlle op de bank ging zitten.
''Denk het ook ja , tenminste ik hoop dat.'' Zuchtte ze.
''Morgen is ze het vast allemaal weer vergeten en is ze vriendelijker.'' Troostte Beth. ''Ik weet niet. Ik snap gewoon niet wat er met haar mis is. Ze doet zo anders als normaal.''
''Pubers hé.'' Grapte Beth.
''Geloof me Beth. Ik was erg , maar Sira is nog veel erger.'' Zuchtte Daniëlle.
''Maak je geen zorgen Daan. Het komt allemaal goed. Desnoods ga ik komende dagen wat meer met haar om. Dan hoeven jullie niet al te veel samen te doen.'' Stelde Beth voor.
Daniëlle keek voor haar uit en er verscheen een traan op haar wang.
''Huil je nou?'' Geschrokken keek Beth haar aan.
''Nee.'' Zei Daniëlle snikkend.
''Ah Daan maak je geen zorgen. Het komt allemaal goed.'' Beth trok haar in een knuffel en zachtjes huilde Daniëlle.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...