37.

552 23 12
                                    

37.

Het was de volgende morgen en vandaag hadden Daniëlle en Beth voetbaltraining. Gisterenavond had Sira nog lang gepiekerd over vandaag. Zou ze wel of niet naar Liam gaan? Ze werd helemaal gek van haar eigen gedachtes, maar rond middernacht was ze eindelijk in slaap gevallen. 

Beth en Daniëlle waren al vertrokken naar de voetbalvereniging en Sira bleef samen achter met Tess. Ze hadden afgesproken samen koekjes te gaan bakken. Tess was naar de winkel om de ingrediënten te halen en Sira zat thuis op de bank op haar te wachten. Ze hadden besloten om kaneelkoekjes te gaan bakken. Tess had dat wel vaker gedaan en wist precies hoe dat moest. 

In tegenstelling tot Tess kon Sira helemaal niet bakken. Ze vond het ook niet leuk om te doen dus ze deed er ook geen moeite voor om het te leren. Sira verstond onder bakken vooral cupcakejes versieren met gekke glitters.

Sira hoorde de voordeur open gaan een paar tellen later kwam Tess de woonkamer binnengelopen. 'Ik ben er weer hoor.' Zei ze. 'Ik zie het. Kon je alles vinden?' Sira stond op van de bank en liep naar de tas waar de boodschappen in zaten. 'Ja! Alles was er.' Antwoordde Tess terwijl ze haar jas en schoenen uittrok. 'Mooi zo.' 

Sira pakte alle boodschappen uit de tas en zette ze op de keukenplank. 'Waar moeten we mee beginnen?' Vroeg Sira aan Tess toen ze alle boodschappen op de keukenplank had gezet. 'We moeten eerst bloem mengen met met suiker en kaneel in een kom.' Zei Tess. 

Sira pakte van de plank de zak bloem en kiepte die om in een kom. Tess deed de kaneel en suiker erbij en ze begonnen met mengen. Daarna werd er een half ei toegevoegd en er werd citroenrasp bij gedaan. Vervolgens voegde Sira er nog boter bij toe en kneedde dat door het bloem heen. Toen dat gedaan was maakte ze er een grote bal van en moest het twintig minuten in de koelkast rusten.

In tussentijd zaten ze wat op hun mobiel en na twintig minuten mocht het eindelijk de koelkast uit. Voorzichtig tilde Tess het eruit en zette ze het op het aanrecht. Ze maakte de laatste dingetjes in orde voordat het de oven inging

'Doe het maar in de oven.' Zei Tess na een tijdje te hebben gekneed. Sira pakte het beet en deed het in de oven. Tess stelde de timer in op twaalf minuten. 'En nu?' Sira keek haar vragend aan. 'Niks. Gewoon wachten.' Antwoordde Tess. 'Oke. Ik ben boven.' Zei Sira. Ze wou weglopen maar Tess hield haar tegen. 'No way. We hebben dit samen gemaakt dus jij blijft mooi hier totdat het klaar is.' Zei ze streng. Sira zuchtte. 'Je lijkt Daan wel. Jij kan toch gewoon eventjes twaalf minuten wachten terwijl ik boven ben?' Probeerde Sira haar gedachten te veranderen. 'Nee Sira echt niet. Je blijft gewoon hier. Draai de oven maar aan dan kan het bakken.' 

Braaf deed Sira wat ze zei en daarna liep ze naar de woonkamer en plofte neer op de bank. 'Tiktok maken?' Stelde ze voor. 'Nee. Ik haat tiktok. Als je maar niet denkt dat ik zo dom ga dansen voor een camera.' Antwoordde Tess. 'Je lijkt je zus wel. Die is er ook al zo'n fan van.' Mompelde Sira bijna onverstaanbaar. 'Wat zei je?'

'Niks.' Zei Sira vluchtig. 'Jaja.' Tess keek haar wantrouwig aan. 'Ik zei echt niks.' Hield Sira vol. 'Dat zou ik ook snel zeggen ja.' Zei Tess geïrriteerd. 'Nou dan geloof je me toch niet?' Zuchtte Sira. 

'Ruik jij dat ook?' Vroeg Sira ineens voordat Tess wat kon zeggen. 'Wat?' Tess keek haar vragend aan. 'Je bovenlip nou goed. Nee ik ruik een brandgeur.' Zei Sira. 'Ik ruik het ook ja. Shit de koekjes!' Tess sprong op van de bank en rende naar de keuken. Sira rende achter haar aan en ze schrok zich dood toen ze zag wat ze daar aantrof. 'De keuken staat in de fik!' Gilde Tess uit. 'No shit Sherlock.' 

'Wat moeten we doen?' In paniek rende Tess weer de woonkamer in. 'Als jij nou is de brandweer belt probeer ik de koekjes uit die oven te halen. En o ja hou een doek voor je mond tegen de rook.' Zei Sira terwijl ze haar shirt uittrok. Tess keek haar gek aan. 'Nog nooit een bh gezien?' snauwde Sira terwijl ze haar shirt tegen der mond deed. 'Nou kom op ga de brandweer bellen.' Riep Sira. 

Tess snelde zich naar de woonkamer terwijl Sira probeerde het vuur te doven met een brandblusser die ze hadden. Sira was niet zo snel bang, maar ze wist zeker dat dit een van de dingen was in haar leven die ze altijd zou onthouden. Ze was doodsbang. Misschien was dit wel haar einde. 

Toen de brandblusser op was snelde ze zich naar de oven en trok ze hem open. De koekjes vlogen in het rond en zo snel als Sira kon pakte ze in haar haast een koekje en rende ze de keuken uit. Ze kreeg last van haar ademhaling en moest hier weg. 

'Sira, kom naar buiten!' Schreeuwde Tess die al in de deuropening stond. Sira rende met volle vaart naar buiten en liet zich vallen op de stoep. 'Jezus.' Zuchtte ze terwijl ze weer op adem probeerde te komen. 'Uhm Sier. Trek even een shirt aan. Iedereen kijkt naar je.' Zei Tess beschaamd. Sira keek om en zag dat er wat buurtbewoners stonden. 'Shit.' Snel trok ze het shirt aan dat ze om haar mond had gedaan. 

'De brandweer is onderweg.' Deelde Tess mee. 'Oke. het is nu twee uur dus we hebben nog alle tijd, want Daan en Beth komen pas rond vier uur thuis.' Zei Sira. 'En jij denkt dat we dit nog fixen?' Zei Tess. 'Nee, maar het valt te proberen.' Zei Sira schouderophalend.

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu