12.
Met volle vaart trapte Sira op haar trappers en voordat ze het wist fietste ze de straat van Meadow park in. Ze gooide Daan der fiets in de bosjes en deed hem voor de zekerheid op slot. Al lag hij uitzicht je weet maar nooit wat voor mensen er rondlopen.
Voorzichtig wandelde ze naar de ingang en zonder problemen kon ze het terrein opkomen. Dat verbaasde haar wel , aangezien Daan altijd praatte over bewakers.
Ze keek wat om haar heen en zag verderop wat bosjes. Ze sprintte er naar toe en liet zich erin vallen.
''Au.'' Met een harde klap viel ze op de grond. Ze wreef over haar knieën en pakte haar mobiel uit der broekzak. Er moest op internet vast wel een plattegrond van de club zijn bedacht ze zich.
Daan en Beth mochten haar sowieso niet zien. Zolang hun haar niet zag lopen was er niks aan de hand. En als ze de bewakers kon omzeilen zou extra fijn zijn.
Op haar mobiel kon Sira niks vinden over de plattegrond van het sportcomplex. Zuchtend ging ze op haar knieën zitten en tuurde ze over het terrein.
Ze was vorige zomer een keer met haar ouders Daan komen opzoeken in Engeland , maar de weg op het sportcomplex wist ze niet precies meer.
''Hoi Sira ,wat doe jou nou weer hier?'' Sira schoot omhoog en keek in het gezicht van Vivianne die haar lachend aankeek. ''Hoe zag je mij?'' Riep Sira verbaasd uit. ''Je ziet je echt heel duidelijk als je die deur daar uitloopt.'' Viv wees naar de deur waar ze vandaan kwam. ''Oh.''
''Waar is Daan?'' Sira keek angstig om haar heen. ''Nog in de kleedkamer. Mag ze jou niet zien? Lig je daarom zeker in de bosjes.'' Vivianne keek der lachend aan. ''Ik moet eigenlijk huiswerk maken , maar ik wou bij jullie komen kijken dus ik ben stiekem op de fiets hier heen gekomen.'' Biechtte Sira op. ''Je bent echt een kopie van Daan.'' Lachte Vivianne. ''Hoezo dat nou weer?'' Fronste Sira.
''Gewoon hoe koppig je bent. Daan vertelde me een paar dagen geleden al dat je naar Engeland zou komen.'' Zei Vivianne. ''Oh , maar wil je het alsjeblieft niet tegen haar zeggen en ook niet tegen Beth.'' Smeekte Sira.
''Hmmm vooruit , maar als ik een keer iets van je nodig hebt verwacht ik meteen hulp van jou.'' Plaagde Vivianne. ''Best.'' Mompelde Sira.
''Maar vertel Viv. Weet jij een goeie verstop plek waar ik zometeen jullie training kan bespioneren. Als jij mij van een afstand al ziet ziet Daan mij sowieso meteen.''
Vivianne keek even rond. ''Ga in die bosjes daar liggen. Die is veel meer bedekt met groen.'' Ze wees naar wat bosjes verderop die langs het trainingsveld liggen. ''Thanks Viv.'' Sira klom uit de bosjes en gaf Vivianne een knuffel.
Vivianne Miedema speelde net als Daan bij oranje. Door de interlands en familiemomenten had Sira Viv leren kennen. Vivianne was altijd heel aardig en wist precies wat ze wou. In het veld was ze dodelijk voor het doel. Ze was niks voor niks topscorer bij oranje en bij Arsenal konden ze de ballen ook regelmatig uit het doel vissen.
"Ik ga maar is naar het veld. Goed verstoppen he , want Daan herkend je meteen en aangezien heel het team je nu kent moet je extra oppassen." Waarschuwde Viv.
"Heel het team?" Verbaasd keek Sira haar aan. "Meiden roddelen." Ze gaf Sira een knipoog en jogde toen weg richting het veld.
Snel nam Sira haar nieuwe positie in en ze moest toegeven dat dit een betere plek was. Vanaf hier kon ze alles perfect zien en als het goed is zagen de meiden haar vanaf hier niet.
Op moment dat Sira net zat kwamen de speelsters het veld opgelopen. Sira begon helemaal te glunderen. Wat was het toch vet dat haar zus bij Arsenal speelde. Zelf besefte ze nooit echt dat Daan zo goed was. Het was gewoon normaal dat Daan zo voetbalde. Ze was altijd al goed geweest.
Sira en Daan scheelden elf jaar waardoor Daan veel dingen heeft moeten missen van de jeugd van haar zusje. Daan zit al een hele tijd in het buitenland. Eerst voetbalde ze bij een voetbalclub in Zweden en vanuit daar is ze naar Londen gegaan om te voetballen bij Arsenal. Doordat ze in die tijd bijna nooit thuis was zag ze haar zusje nauwelijks. Soms via de Skype , maar daar bleef het meestal bij. Na een interlandperiode had ze soms wel tijd om nog een dagje met haar familie door te brengen en dat deed ze dan maar al te graag. Daan was een echt familiemens die echt om haar familie gaf.
De speelsters waren inmiddels begonnen aan de warming-up en Sira herkende al snel wat meiden. Jill , Lisa , Viv , Daan , Beth. Sira vond het altijd nog jammer dat Dominique en Sari weg waren gegaan bij Arsenal. Do was altijd heel aardig en was altijd in voor een kletspraatje. Ook deed Dominique graag testen met voeding en gezond leven. Sira had hier een keer mee aangedaan en sindsdien was Dominique helemaal gek op Daan der jongere zusje.
Sira keek weer naar verder naar de meiden en maakte met haar mobieltje wat foto's. Leuk voor over tien jaar als ze een familie reünie hebben en ze met trots kon vertellen dat ze stiekem een training had bespioneerd bedacht ze zich.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...