44.
'Daan, mag ik thuisblijven?' Sira keek haar zus met puppy ogen aan. 'Uh nee.' Schudde Daniëlle resoluut haar hoofd. 'Maar ik heb geen zin om heel de avond op het vliegveld te zitten.' Zuchtte Sira. 'Dat is dan pech. Toen Tess hier aankwam ben je ook al niet mee geweest dus je gaat nu mooi mee.' Daniëlle keek haar zusje streng aan. 'Maar Daan...'
'Niks maar Daan. Je gaat gewoon mee. Beth en Tess zullen het vast fijn vinden als je erbij bent. Hun gaan elkaar ook missen.' Sprak Daniëlle.
Sira keek verveeld om haar heen en beet op haar lip. Ze ging zoveel problemen krijgen als ze vanavond niet kwam opdagen. Ze werd zelfs een beetje bang voor Liam. Zijn vrienden hebben haar flink laten schrikken.
'Kom, we moeten zo gaan.' Zei Daniëlle. Ze liepen naar beneden en in de woonkamer stonden Beth en Tess al met Tess haar koffers. 'Wow jij hebt echt veel koffers mee voor die anderhalve week.' Sira keek met ongeloof naar de twee koffers die er stonden. 'Ja. Ik moet wel alles bij me hebben he.' Lachte Tess.
'Zal ik een koffer dragen naar de auto?' Bood Sira aan. 'Als je wilt graag. Hij is wel zwaar hoor.' Waarschuwde Tess haar. Sira tilde de koffer op en met alle kracht die ze had liep ze ermee naar de auto en legde ze hem in de kofferbak.
'Pff wat heb je er allemaal inzitten. Hij is zwaar zeg.' Pufte Sira. Ze trok de deur open van de auto en ging achterin zitten. 'Gewoon. Wat iedereen heeft. Kleding, voetbalschoenen en al dat soort dingen.' Zei Tess. 'Nou zoveel kleding voor die anderhalve week dat is echt niet normaal hoor.' Overdreef Sira.
'Ach Sier laat Tess nou is met rust joh. Zet jij is even een leuk muziekje aan.' Daniëlle was voorin de auto gaan zitten op de bijrijdersstoel. Vandaag mocht Beth de auto besturen, want Daan had daar geen zin in.
'Wel Nederlands hoor.' Zei Sira terwijl ze haar spotify opende op de mobiel. 'Ja is goed. Beth vind Nederlandse muziek ook prima.' Wist Daniëlle. 'Ja klopt.' Knikte Tess. 'Waar blijft Beth eigenlijk?' Sira keek achterom of ze Beth buiten zag staan, maar ze was nergens te bekennen. 'Vast nog binnen wat pakken.' Mompelde Daniëlle schouderophalend.
Sira ging weer recht op de bank zitten en bekeek haar playlist. Ze grinnikte ondeugend. 'O nee. Wat ga je aanzetten?' Nieuwsgierig probeerde Tess mee te kijken op Sira haar mobiel. 'Dat ga je nu horen.' Grijnsde Sira. Ze zette de muziek aan en de muziek galmde door de box die ze had aangesloten.
Oya lele
Ik voel me plots weer zo oya lele
Doe het nog een keer zo oya lele
Zing met ons mee
Oya oyeDe zomer komt er aan
Maakt niet uit wat je doet jong en oud dansen door de straat
De zomer komt er aan
Iedereen voelt zich goed als de zon uit de kleren gaatOye oya lele
Ik geef je een stiekeme zoen
Oye oya lele
En niemand die merkt wat we doenTess, Sira en Daniëlle zongen hard mee. Beth keek hun dan ook verbaasd aan toen ze achter het stuur ging zitten. 'Wat is dit nou weer?' Lachte ze. 'De grootste hit van Nederland op moment.' Verzon Sira. Ze kreeg een stomp van Tess. 'Nee hoor Beth. Dit is van K3 een meidenband.' Legde Tess uit.
'Saaierd. Kom ik zet nog een leuk k3 liedje aan.' Sira scrolde door en klikte een nieuw liedje aan.
Kuma kuma he kuma he kuma he
Kuma kuma he kuma he kuma heKuma kuma he kuma he kuma he
Kuma kuma he kuma he kuma he
Zon en zee, het strand, een feest
Ik leef me uit, doe wat ik wil
Ik weet niet meer waar ik ben
Want plots staat heel de wereld stil
Ik zie jou en jij ziet mij
En zo begint een mooi verhaal
Neem me mee en hou van mij
Dan fluister ik je toe in een gloednieuwe taal
Kuma kuma he kuma he kuma he.'Wow dit was vroeger mijn lievelingsliedje.' Zei Tess enthousiast. 'Ik vind dit dus echt een stom lied.' Vond Sira. 'Ik vind het wel leuk klinken.' Bemoeide Beth zich ermee. 'Ja, maar jij snapt de helft van de tekst toch niet.' Plaagde Sira. 'Ik kan beter Nederlands dan jij denkt hoor.' Zei Beth.
'Nou.. Daar ben ik nog niet zo zeker van hoor.' Ging Sira erover door. Beth wou weer wat zeggen, maar Daan kwam er tussen. 'He Siertje, we moeten zo niet vergeten eventjes je gezicht te zalven.'
Sira zuchtte. 'Het gaat vanzelf wel weg hoor. Ik had gewoon wat minder lomp moeten doen.' Zei ze snel. 'Tja dat zit in de familie he.' Plaagde Tess. 'Tsss moeten jullie nodig zeggen.' En ze schoten allemaal in de lach.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...