21.
''Kika!'' Blij gaf Sira de beste vriendin van haar zus een knuffel. ''He Sier! Wat ben je gegroeid.'' Riep Kika enthousiast uit nadat ze Sira had losgelaten. ''Nou dat valt toch wel mee?'' Verbaasd keek Sira haar aan. ''Iets groter en je word volwassener.'' Vond Kika. ''Nou uhm thanks , denk ik?''
''Voetbal je ook weer?'' Vroeg Kika nieuwsgierig. ''Nope.'' Sira schudde resoluut haar hoofd. Ze wou nooit meer een bal aanraken. ''Oh jammer.'' Kika klonk teleurgesteld. ''Het maakt mij niet veel uit hoor.'' Zei Sira schouderophalend.
''Je hebt zoveel talent , Sira. Het is echt jammer dat je er niks meer meedoet. Ik ben ook over me angst om weer te voetballen heen gekomen.'' Zei Kika. ''Dat weet ik en ik ben ook super trots op je. Maar dat is niks voor mij. Ik wil gewoon niet meer voetballen. Alleen in me eentje vind ik het leuk , maar anders wil ik niet.''
''Praat je er weleens met Daan over?'' Vroeg Kika. Sira schudde haar hoofd. ''Daan begint er soms wel over , maar dan kap ik het af.'' Zei ze. ''Praat er eens met haar over en zoek hulp. Ik vind het zo zonde dat je bent gestopt.''
''Ik zal er over denken.'' Knikte Sira. ''Daar hou ik je aan. Ik moet nu gaan! Ik spreek je zometeen na de wedstrijd nog wel.'' Kika gaf Sira een knuffel en liep weg het veld op voor de warming-up.
Sira liep naar de tribunes en nam plaats. Ze zat nog geen twee seconden en er stonden drie vreemde meisjes in Arsenal kleding voor haar. ''Ben jij het zusje van Daniëlle van de Donk?'' Vroeg een van de meisjes. Sira knikte een beetje verlegen.
''Mogen we met je op de foto?'' Vroeg het andere meisje. ''Eh met mij?'' Sira keek verbaasd. ''Ja we vinden het echt cool dat je haar zusje bent en je lijkt ook nog eens op haar.'' Zei het derde meisje die tot nu toe nog niks had gezegd. ''Ehm voorruit dan maar.'' Met alle drie de meisjes maakte ze een selfie en ze kletste nog wat. Die meiden waren speciaal voor deze wedstrijd helemaal vanuit Nederland hier naar toegekomen om de Arsenal vrouwen te zien spelen.
Ergens vond Sira dat wel heel cool. Dat die meiden speciaal voor Daan , Viv en Jill kwamen. Ze vertelde haar ook dat ze inmiddels groot fan waren van Beth en Lisa , maar het begon allemaal met een uitstapje voor de ''Dutchies''.
De warming-up was al een poosje voorbij en de speelsters kwamen het veld op voor de wedstrijd. Sira spotte Daniëlle al snel en toen Daniëlle met haar gezicht haar kant opstond zwaaide ze snel even. Vrolijk zwaaide Daniëlle terug en direct daarna had ze weer een serieuze blik en was ze gefocust op de wedstrijd.
Van alle kanten klonk support en gejuich en na tien minuten begonnen de supporters een liedje over Daniëlle te zingen.
''Jalalala Daantje van de Donk , van de Donk. Daantje van de Donk.''
Sira genoot van de wedstrijd en al helemaal toen Vivianne de 1-0 maakte. Net als alle anderen supporters sprong ze op en juichte ze.
Na een spannende vijfenveertig minuten was het rust en de speelsters vertrokken naar de kleedkamer voor een bespreking.
Sira liep van het tribune af en ging bij een kraampje wat drinken halen. Ondanks dat het niet heel warm was had ze dorst gekregen van het kijken. Ondertussen werd ze door veel fans herkend en maakte ze een paar foto's met hun. Opzich was ze ook niet echt te missen. Ze was echt een kopie van Daan. Het enige was dat Daan altijd der haren verfde met highlights en dat deed Sira niet. Misschien dat ze dat ooit wel wou doen.
''Hey , Sira toch?'' Ze werd aangetikt door iemand en geschrokken draaide ze zich om. Tot haar grote verbazing stond Liam voor haar neus , die gast waar ze gisternacht was verbleven.
''Hey Liam , ja Sira ja.'' Onzeker lachte ze naar hem. ''Ik wist niet dat jij hier ook was.'' Zei hij. ''Uhm ja me zus speelt bij Arsenal.'' Vertelde ze hem. ''Echt? Wow wie is je zus dan?''
''Daniëlle van de Donk.'' Zei ze trots. ''Nu je het zo zegt lijk je best wel op haar ja.'' Knikte hij. Sira glimlachte. Dat hoorde ze wel vaker. ''Met wie ben je hier nu?'' Liam keek om zich heen of hij andere mensen zag. ''Alleen.'' Zei Sira.
''Zal ik anders bij je komen zitten?'' Vroeg Liam. ''Ja , lijkt me leuk.'' Glimlachte Sira. Ze liepen weer naar het tribune en namen plaats op de plek waar Sira de eerste helft ook al zat.
''Dus jou zus is Daniëlle van de Donk?''
''Jup.''
''Echt cool.'' Vond Liam. ''Valt wel mee hoor. Zo bijzonder is ze ook weer niet.'' Zei Sira schouderophalend. ''Alsnog. Ik ben wel jaloers hoor.'' Zei hij. Sira glimlachte. Ergens was ze ook wel trots , heel trots op haar zus.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...