45.
'Ik ben kapot.' Riep Daniëlle overdreven hard en ze liet zich vallen op de bank. 'Hoezo kapot? Jij doet heel de dag niks.' Sira keek verbaasd toe hoe haar zus op op de bank lag uit te rusten. 'Nou zeg. Ik heb vandaag echt keihard getraind in de gym.' Zei Daniëlle.
'Dat zegt Jill ook altijd, maar die doet ook nooit wat.' Grinnikte Sira. 'Nou Sier. Zo was Jill vroeger. Nu werkt ze hartstikke hard.' Nam Daniëlle het op voor haar teamgenootje. 'En jij thuis altijd maar vertellen dat je het oneerlijk vond bij oranje dat jij altijd zo hard traint en Jill samen met Vivianne alleen maar zit op de bank.' Plaagde Sira verder.
'Maar dat was ook oneerlijk. Ik deed super hard trainen en de ukkies deden niks.' Zei Daniëlle. 'Arme jij. Nou ja ik ga naar bed ik ben moe.' Sira geeuwde. 'Hoho niet zo snel jij ik moet je gezicht nog zalven. In de badkamer ligt een zalfje als jij die even gaat halen wacht ik hier op je.'
'Pfff.' Sira rende de trap op en liep naar de badkamer. Uit de badkamer pakte ze wat zalfjes en ze liep weer terug naar beneden. Daniëlle was ondertussen overeind gaan zitten op de bank. 'Hier vangen.' Sira gooide het zalfje naar Daan die hem behendig ving.
'Kom maar zitten.' Daniëlle klopte op de bank en Sira ging naast haar zitten. Daniëlle zalfde de plek rondom haar oog en toen ze klaar was deed ze de tube weer dicht en gaf ze hem terug aan Sira. 'Dankje.' Sira nam hem aan en legde hem op tafel.
'Sier. Leg hem even terug in de badkamer.' Zei Daniëlle die toekeek. 'Dan moet ik weer helemaal naar boven.' Zuchtte Sira. 'Je moet toch naar bed dus dat komt goed uit.' Zei Daniëlle. Sira keek naar de klok en vervolgens naar Beth die op de stoel zat en hun gesprek moest aanhoren.
'Morgen moet je alweer vroeg naar school dus je gaat naar bed.' Zei Daniëlle die zag dat haar zusje probeerde tijd te rekken. 'Best. Welterusten.' Ze omhelsde Daan en liep vervolgens naar Beth om haar ook een knuffel te geven.
Sira liep naar boven en deed haar dagelijkse avond ritueel en kroop in bed. Ze pakte nog even stiekem haar mobiel en opende haar whatsapp. Haar gezicht betrok toen ze de berichtjes zag die Liam had gestuurd. Ze was door het afscheid nemen van Tess hem helemaal vergeten.
Liam
Waar was je?Liam
Sira?Liam
Je vraagt echt om problemen he... Denk maar niet dat je hier zo makkelijk mee wegkomt.Sira kreeg pijn in haar buik. Ze wou geen gezeur met Liam. Hij zou haar echt afmaken en Daniëlle zou boos worden al zou ze erachter komen wat er speelt.
Sira
Liam.. Het spijt me... Ik moest Tess naar het vliegveld brengen.. Morgenavond kom ik. Dat beloof ik.Wanhopig stuurde Sira het berichtje naar hem toe. Ze legde haar mobiel op het nachtkastje neer en kroop onder de dekens. Ze sloot haar ogen en probeerde aan leuke dingen te denken en niet veel later viel ze in slaap..
*
'Daan, je moet Sira nu wel echt wakker gaan maken hoor, anders komt ze te laat voor school.' Zei Beth. Daniëlle knikte. 'Ik loop zo wel even naar haar kamer, maar ehm Beth wat denk jij nou eigenlijk over haar oog?'
'Die heeft ze echt niet gestoten. Toen je erover begon zag je aan haar gezicht dat ze paniek had. We moeten het maar goed in de gaten houden.' Zuchtte Beth. 'Jup. Nou ja ik zal der maar is even wakker maken.'
Daniëlle liep naar Sira haar kamer en opende zachtjes de deur. 'Siertje, wakker worden. Je moet naar school.' Fluisterde Daniëlle. 'Hmm.' Kreunde Sira. 'Kom, je bed uit. School wacht niet op jou.' Daniëlle rukte de dekens van het bed. 'Nou Daan! Ik lig nog zo lekker.' Mompelde Sira.
'Ja jammer. Kom eruit.' Sira ging rechtop in haar bed zitten en rekte zich uit. 'Wil jij dan een boterham voor mij maken?' Ze trok een lief gezicht. Daniëlle zuchtte. 'Wat wil je erop?' Ze keek haar zusje vragend aan. 'Drie keer raden.'
'Hagelslag?' Gokte Daniëlle. 'In een keer goed! Als jij even een ontbijtje voor mij maakt ga ik me alvast even omkleden en douchen.' Zei Sira. 'Komt in orde prinses. Slavin Daan tot uw dienst.' Grapte Daniëlle, terwijl ze de kamer uitliep.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...