55.

544 24 10
                                    

55.

'Améetje!' Blij tilde Sira haar kleine nichtje op. Nu ze Amé vast had besefte ze pas hoeveel ze het kleine meisje gemist had. 'Siertje.' Riep Amé blij. 

Het was zaterdagmiddag en de familie was bij een gekomen bij Chris en Ivonne thuis. Ze zouden met ze alle gezellig wat avondeten, voordat Beth morgen naar Engeland ging en Daan maandag naar Zeist.

'Ha Sier.' Evi kwam de woonkamer binnengelopen en gaf haar jongste zusje een knuffel. 'Alles goed? Daan had alles verteld over jou school in Londen.' Vertelde Evi. 'Oh.' Sira keek naar Daniëlle. 'Ze mocht het toch wel weten? Het was niet echt een geheim.' Zei ze schouderophalend. 'Ja oké, maar je moet het nu echt niet aan iedereen vertellen.' 

'Nee, doe ik niet.' Zei Daniëlle. Sira liet Amé weer zakken op de grond en Amé rende nu naar Daniëlle. Daniëlle tilde nu ook haar nichtje op en gaf haar een knuffel. 

'Willen jullie wat drinken?' Vroeg Ivonne aan iedereen. Iedereen knikte en Ivonne liep naar de keuken om voor iedereen wat drinken in te schenken. 'Ik help je wel mam.' Sira liep achter haar moeder aan naar de keuken. 'Lief van je schat.' Zei Ivonne. Ivonne maakte de thee en koffie en Sira serveerde het bij de gasten. 

'Ik en Lennard moeten jullie iets vertellen.' Zei Evi toen iedereen met een kop thee of koffie in zijn handen zat. Sira die op de grond was gaan zitten om met Amé te spelen keek op. 'We hebben voor jullie allemaal een cadeautje en het is de bedoeling dat jullie het tegelijkertijd openmaken. Evi haalde wat pakjes uit haar tas en deelde het uit.

Sira keek naar haar ouders en zag dat hun ogen al begonnen te stralen. 'Hier Sier.' Evi gaf haar een pakje en Sira pakte hem aan. 'Maak allemaal maar open.' Zei Lennard, de man van Evi. Sira maakte het pakje open en uit het pakje viel een romper. Sira draaide de romper om en op de romper stond 'hoera je word tante' geborduurd. 

'Ah Evi zo leuk!' Daniëlle vloog haar zus om de hals en ook Lennard kreeg van iedereen de felicitaties. 'Hoeveel weken ben je nu?' Vroeg Ivonne. 'Ik ben nu veertien en een halve week. We hebben expres even gewacht met het te vertellen.' Zei Evi. 'Ik ben zo blij voor jullie.' Glimlachte Beth. 

'Weet je al wat het word?' Vroeg Sira. 'Nee, we gaan bij de twintig weken echo er naar kijken.' Zei Evi. 'Ik denk een meisje.' Dacht Sira. 'Ik denk juist een jongen.' Bemoeide Daniëlle zich ermee. 'En wat denkt Améetje?' Sira keek naar haar nichtje die met de duplo zat te spelen. 'Meisje.' Zei Amé. 'Zie je, Amé denkt ook een meisje dus het word gewoon een meisje.' Zei Sira resoluut. 

'Ach over het algemeen maakt het ons niet veel uit zolang het maar gezond is.' Zei Lennard. 'Ja inderdaad.' Knikte Sira. 'Ik ben nu wel benieuwd hoor.' Zei Sira. 'Ja snap ik, maar nog even geduld.' Glimlachte Evi.

'Ik wil trouwens ook wat vertellen.' Zei Sira. Iedereen keek verbaasd naar Sira. 'Nou uhm ik wil weer op voetbal als dat mag.' Ze keek met puppy ogen naar haar moeder. 'Yes.' Riep Daniëlle blij. Beth gaf Daan gelijk een mep waardoor iedereen moest lachen. 

'Dat mag natuurlijk, maar hoe kom je daar ineens bij? Ben je niet meer bang?' Vroeg Chris aan zijn dochter. 'Ik heb in Londen heel veel met Beth geoefend en ik merkte daar hoe erg ik het spelletje mis. Elke keer als Daan en Beth aan het trainen waren wou ik ook graag meedoen, maar dat durfde ik niet.' Vertelde Sira.

'Gisteren hebben we met z'n drieën gevoetbald.' Zei Daniëlle trots. 'Wauw wat goed! We zullen van de week is kijken of we een geschikte voetbalclub in Engeland voor kunnen vinden.' Besloot Chris. 'Is goed.' Sira straalde helemaal. Ze kon niet wachten om weer achter de bal aan te rennen en het spelletje te spelen die ze het liefste doet.

'Ik ben blij dat het allemaal is goed gekomen.' Zei Beth. 'Ja Daan, je kan zo door als moeder.' Grapte Evi waardoor iedereen in de lach schoot. 'Nou liever nog niet. Ik heb aan Sira genoeg op moment.' Lachte ze. Sira stond op van de grond en ging naast Daniëlle op de bank zitten. 

'Ik ben blij met jou als grote zus.' Ze sloeg haar arm om Daniëlle heen. 'Agwh Sier ik ben ook met blij met jou. Ondanks alles ben je toch een best lief zusje.' Zei ze. 'Dat onthoud ik als je me weer eens straf geeft.' Sira grijnsde. 'Kom hier ondeugend.' Daniëlle gaf haar zusje een knuffel en zo bleven ze nog eventjes zitten.

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu