43.
Sira keek nog een keer in de spiegel. Het grootste blauwe deel random haar oog was nu wel verborgen onder de make-up, maar nog steeds was ze niet tevreden. Ze zag er heel erg tegenop om Daan zometeen te zien. Als Daan en Beth een beetje goed keken zagen ze meteen dat er iets mis was en daar had Sira dus echt geen zin in.
Sira hoorde een geluid en liep naar het raam. Ze zag dat de auto van Daniëlle er stond en ze stapte uit samen met Beth en Tess. Sira was alweer bijna vergeten dat ze vanavond Tess zouden wegbrengen naar het vliegveld. Wacht, vanavond?
Ze moest vanavond om acht uur bij het pleintje zijn. Ze kon Tess niet eens mee wegbrengen. Hoe kwam ze hier onderuit? Ze wist honderd procent zeker dat Daan haar zou dwingen om mee te gaan. Ze kon het ook niet maken om Tess niet uit te zwaaien.
Terwijl Sira maalde van de zorgen hoorde ze beneden de deur opengaan. 'Sira. We zijn thuis.' Gilde Daniëlle. 'Oke!' Riep Sira hard terug. 'Kom je even beneden?' Hoorde Sira haar zus roepen. 'Hoezo?' Gilde Sira terug. 'Even wat drinken. Ik wil horen hoe je dag was.' Zei Daniëlle. 'Ik kom zo!' Antwoordde Sira.
Sira deed de deur dicht en liep weer naar de spiegel. In de spiegel keek ze naar haar zelf. Die lelijke blauwe plek rondom haar oog zag er niet uit. Het grootste deel was wel bedekt, maar je zag zo makkelijk dat er meer was.
Zuchtend liep ze haar slaapkamer uit en langzaam liep ze de trap af naar beneden. 'He Siertje. Hoe was het op school?' Vroeg Beth die haar van de trap af zag lopen. 'Leuk.' Mompelde Sira. 'Ja? Ging alles goed?'
Sira knikte en ging op de bank zitten naast Tess die onderuit gezakt zat in de hoek. 'Al vrienden gemaakt?' Bemoeide Daniëlle zich ermee. 'Er zitten wel een paar aardige meiden in mijn klas.' Zei Sira. 'Gelukkig.' Zei Daniëlle.
'Wat heb je trouwens met je rechteroog gedaan? Vroeg Beth. Geschrokken keek Sira haar aan. 'Uhm gestoten tegen de deur van een kluisje.' Zei Sira. 'Laat is zien.' Daniëlle ging naast haar op de bank zitten en trok Sira naar haar toe. 'Dat ziet er niet heel goed uit.' Zei ze met een ernstig gezicht. 'Naja het komt vanzelf wel weer goed.' Wuifde Sira weg.
'Weet je zeker dat het gestoten is? Het ziet er niet echt uit alsof je het gestoten hebt.' Zei Beth die er bij was komen staan. 'Ik zei toch dat ik het heb gestoten. Waarom doen jullie altijd zo achterdochtig?' Bromde Sira. 'Omdat we ons zorgen maken om dat blauwe oog van jou.' Antwoordde Daniëlle.
'Nou dat hoeft niet hoor. Het gaat vanzelf wel weg. Ik doe er gewoon een dikke laag make-up overheen.' Zei Sira. Ze hoorde Tess zachtjes grinniken. 'Ik zal zo anders wel even een zalfje pakken.' Zei Daniëlle. 'Is goed. Hoelaat moeten we eigenlijk naar het vliegveld?' Vroeg Sira.
'Ik denk dat we rond vijf uur hier weggaan.' Zei Beth kijkend naar de klok. 'Oke. Dan ga ik nog eventjes naar boven.' Zei Sira. 'Wat ga je daar doen dan?'
'Niks. Beetje netflixen.' Zei Sira schouderophalend. 'Ga je mama vandaag ook nog even bellen vandaag?' Vroeg Daniëlle haar. 'Ja kan wel ja.' Knikte Sira. 'Ze zal het vast leuk vinden als je haar even belt.'
'Ik zal zo wel even kijken.' Beloofde Sira en ze liep de trap op naar boven. Op haar kamer liet ze zich op bed vallen en ze pakte haar mobiel erbij. Ze opende whatsapp en klikte op de chat met Ivonne. Bovenaan stond het icoontje om te videobellen en ze klikte erop.
Al snel werd het gesprek geaccepteerd en kwam Ivonne haar hoofd in beeld. 'Hoi mam!' Begroette Sira haar. 'Ha lieverd. Hoe is het daar?' Vroeg Ivonne aan haar jongste dochter. 'Wel goed.' Zei Sira. 'Mooi zo! Is Daan nog een beetje lief voor je?' Vroeg ze.
Sira begon ondeugend te lachen. 'Een beetje. Ze doet wel een beetje alsof ze mijn moeder is.' Zei ze. 'Heb jij geluk dat ik al je moeder ben. Daan is gewoon een beetje bezorgd en wilt dat jou niks overkomt.' Legde Ivonne uit. 'Ja weet ik.' Knikte Sira.
Ze praatte nog een tijdje met Ivonne en daarna hing ze op. Ze moest nodig is wat Netflix afleveringen kijken van Riverdale anders begon ze achter te lopen. Ze startte de laptop op en klikte Netflix aan. Tijd om even te relaxen.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...