14.
''Waarom hielp je me eigenlijk?'' Vroeg Sira. ''Vanavond jou kamer?'' Beth keek vluchtig naar de deur of Daan niet binnen kwam gelopen. ''Oke is goed.'' Knikte Sira. ''Nou hop verder met je huiswerk. Lukt het of moet ik helpen?'' Beth keek haar vragend aan. ''Ik haat Engels echt.'' Zuchtte Sira. ''Nou dat komt goed uit , want ik ben goed in Engels en haat juist jullie gekke taaltje.'' Grijnsde ze.
''He Nederlands is best makkelijk hoor.'' Riep Sira uit. ''Ja als je opgegroeid bent met die taal. Ik kan er soms geen touw aan vast knopen.'' Grinnikte Beth. Ze nam plaats naast Sira aan de keukentafel en schoof het boek naar haar toe.
''Oeh de past simple. Zal ik het je uitleggen?'' Sira knikte en Beth begon uit te leggen.
Achter de deur van de woonkamer stond Daniëlle mee te luisteren. Ze was erg blij dat haar beste vriendin het zo goed kon vinden met haar zusje. Ergens was ze ook wel een beetje jaloers. Ze wou dat zij zo'n goede klik had met Sira. Sinds dat Sira voetbal haatte was hun hechte band weg en nu ze zo puberde dreven ze steeds verder uit elkaar.
Daniëlle zuchtte en besloot weer naar de woonkamer te gaan. ''Lukt het?'' Vroeg ze toen ze langs Beth en Sira liep. Beth en Sira keken op en knikte. ''Beth is een goede Engels lerares hé.'' Grapte ze naar haar zusje. ''Kan altijd beter.'' Antwoordde Sira. ''He.'' Plagend gaf Beth haar een duwtje. Daan schoot in de lach en plofte neer op de bank.
Ze opende haar Instagram en scrolde wat door haar tijdlijn. Er was niet veel bijzonders te zien. Lieke had een foto geplaatst en ze besloot een hartje te reageren. In haar voorgestelde accounts zag ze wat fanaccounts van haar staan en ze likede wat foto's.
Jill Roord
Yoo , hoelaat spreken we in de club af vanavond?O ja shit dat was ze helemaal vergeten.
Daniëlle van de Donk
uhm shit ik heb me zusje hier. Idk of ik nog wel kan.Jordan Nobbs
Laat haar meegaan.Jill Roord
Ja inderdaad! Vind Sira vast leuk :pDaniëlle van de Donk
O nee zeker niet! Ik leg der wel op tijd op bed. Ik moet het goede voorbeeld nemen hé :pVivianne Miedema
Dat doe je natuurlijk nu ook echt als jezelf heel de avond gaat zuipen.Daniëlle van de Donk
Uhm ja ik heb ook nog een leven naast me zusje opvoeden. Zodra ze 18+ is mag ze ook een keer mee.Vivianne Miedema
Schei toch uit Daan.Daniëlle van de Donk
Love youVivianne Miedema
....toJill Roord
Maar hoelaat dan vanavond?Jordan Nobbs
21.30 bij het pleintje.
Jill Roord
Is goed. Zie jullie daar bro's.
Grijnzend keek Daniëlle naar haar schermpje om de reactie van Viv. Ze snapte Vivianne wel , maar ze had zich er zo op verheugd. Als Sira nou gewoon op tijd naar bed ging konden zij en Beth er tussen uit piepen. Sira zou dat vast niet merken.
''Nou ik ben klaar met Engels. Gaan we nu wat leuks doen?'' Sira plofte naast Daniëlle neer op de bank. ''Wat wil je gaan doen dan?''
''Weet ik veel , maar ik heb geen zin meer in school.'' Mompelde Sira. ''Zullen we anders gaan voetballen?'' Stelde Beth voor. ''Nee.'' Sira keek haar met afschuw aan. ''Waarom niet?'' Beth keek haar verbaasd aan. ''Ik wil liever niet voetballen.''
Beth keek naar Daan , maar die haalde haar schouders op. ''Wat wil je dan doen Sira?''
''Winkelen?'' Ze keek haar zus hoopvol aan. ''Ander keertje Sier.'' Beloofde Daniëlle. ''Waarom niet nu? We kunnen toch wel eventjes Londen induiken.'' Smeekte ze. Daniëlle en Beth schudde gelijk hun hoofden. ''Dan komt heel Londen achter ons aan. Liever niet hoor.''
''Ik heb wel een leuk idee.'' Zei Beth terwijl ze haar telefoon erbij pakte. ''Wat?'' Nieuwsgierig keken de zusjes van de Donk haar aan. ''Ik heb tiktok geïnstalleerd.
''Omg nee.'' Kreunde Sira. ''Wat is dat?'' Vroeg Daniëlle. ''Een app waar je dansjes op kan maken en playbacken.'' Legde Sira uit. ''Oeh leuk.'' Daan boog zich naar het schermpje van Beth en keek mee naar de voorgestelde video's die voorbij kwamen.
''Kom we gaan dat dansje doen.'' Daniëlle wees naar een dansje. ''Die kan ik denk wel.'' Knikte Sira. ''Daan , ik ga echt niet dansen. Je weet dat ik dat niet kan.'' Stribbelde Beth tegen.
''Beth Mead , jij gaat gewoon dansen.'' Daniëlle trok Beth overeind en ze gingen met z'n drieën in de woonkamer het dansje instuderen.
''Ik kan dit echt niet hoor.'' Zuchtte Beth nadat ze het dansje al zes keer hadden geoefend. ''Je hebt hem bijna. Je moet niet vergeten eerst linkerbeen en daarna rechterbeen.'' Zei Sira. ''Oke.''
Ze deden het dansje nog een keer en eindelijk was die goed. ''Mag ik hem posten?'' Vroeg Beth nadat ze hem een aantal keer hadden bekeken. ''Ja hoor.'' Knikte Sira. ''En jij Daan?''
Daniëlle keek even bedenkelijk maar stemde toch toe. ''Vooruit dan maar. Dan kan heel de wereld jou dansmoves zien.'' Ze gaf Beth een knipoog en schoot in de lach.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...