49.

445 23 13
                                    

49.

'Wil je wat drinken?' Vroeg Kika. 'Ja lekker. Doe maar een sapje ofzo.' Antwoordde Sira. 'Komt eraan!' Kika liep naar de keuken en schonk een glas drinken in voor Sira. Ze was erg geschrokken toen Daan haar belde of ze Sira kon komen ophalen. 

Ze was meteen naar het metrostation gereden om Sira te zoeken. Eenzaam zat Sira daar op het bankje te wachten met in haar handen haar mobieltje. Toen Kika het verhaal over Sira haar nieuwe school had gehoord was ze erg geschrokken. Hoe durfde haar klasgenootjes haar te pesten, omdat ze het zusje was van een van de beste middenvelders van de wereld.

'Hier. Je drinken.' Kika gaf het glas drinken aan Sira. 'Dankjewel Kiek.' Bedankte Sira haar. Ze nam een slok en zette daarna de beker weer op tafel. 'Maar vertel is Sier, wat doe jij nu allemaal in Londen buiten school om?' Kika keek haar nieuwsgierig aan. 

Sira begon gelijk te glunderen. 'Als je niks tegen Daan zegt vertel ik het je.' Kika keek haar met twijfeling aan, maar knikte toch. Ze haatte het om geheimen te bewaren voor haar beste vriendin. Vooral omdat het Sira is zou ze toch graag Daan willen inlichten erover.

'Oke, ik heb samen met Beth gevoetbald en het gaat zo goed!' Vertelde Sira enthousiast. 'Wow, topper. Wat goed van jou! Hoe ben je daar ooit meegekomen?' Kika was haast net zo enthousiast als Sira zelf.

'Vorige week was ik samen met Beth aan het hardlopen en toen namen we eventjes een pauze in het parkje. We zaten daar en ik vertelde haar over die blessure en mijn angst om te voetballen. Beth stelde voor om samen te voetballen en nu oefenen we dat samen en het gaat al heel goed. Beth mag zelfs al de bal afpakken. Alleen als ze heel dichtbij komt is het eng.' 

'Ah Sier. Wat een voorruitgang! Ik ben echt heel trots op je, maar waarom mag Daan het niet weten?' Vroeg Kika. 'Ik wil haar niet teleurstellen. Ik vind het voetballen wel leuk, maar het is nog lang niet zoals vroeger. Straks is Daan verdrietig omdat het niet lukt.' Zei Sira zachtjes.

'Ah nee joh gekkie! Ik denk dat Daan het al hartstikke knap van jou vind dat je het probeert. Je had er vroeger zoveel plezier in en je bent er echt goed in.' Sprak Kika haar toe. 'Ja oké. Maar ik wil niet dat ze te hoge verwachtingen ervan krijgt. Beth mag inmiddels wel de bal van mij afpakken, maar dat komt omdat ik weet dat ze voorzichtig doet. Van een onbekend iemand weet ik dat niet en dat is eng.' Legde Sira uit.

'Snap ik. Ik heb het natuurlijk ook meegemaakt en het is inderdaad erg moeilijk. Ik heb er natuurlijk professionele hulp bij gehad dus daar zou je nog altijd naar kunnen kijken.' Bedacht Kika. 'Ja ik weet niet. Als ik dat doe moet Daan het wel weten.' Twijfelde Sira.

'Ik ben in ieder geval al heel trots op jou en ik weet zeker dat Daan dat ook is.' Zei Kika. 'Thanks Kiek. Echt lief van je!' Sira gaf haar een knuffel. 'Daniëlle en Beth komen jou morgen trouwens om negen uur s'ochtends ophalen en dan ga jij hun alles vertellen over school en het pesten.'

'Ik wil het niet vertellen.' Verzuchtte Sira. 'Je zal wel moeten. Als je het niet verteld kunnen we het niet oplossen.' Zei Kika. 'Ik weet het. We zien het morgen wel, oké?' 

'Is goed. Ik moet nog wel even je bed klaarmaken. Als jij eventjes Daan een appje stuurt dat het goed gaat dan ga ik even jou bed in orde maken.' Deelde Kika mee. 'Is goed.' Knikte Sira. Kika liep naar de logeerkamer waar haar ouders ook regelmatig logeerde en maakte Sira haar slaapplaats in orde.

Toen ze klaar was liep ze terug naar de woonkamer waar Sira zat. 'Daan geappt?' Vroeg Kika aan Sira. 'Jup. Ze gaat nu naar bed.' Vertelde Sira. 'Net als jou. Het is de hoogste tijd.' Zei Kika kijkend naar de klok. 

Sira keek naar de klok en zag dat het al half twaalf s'avonds was. 'Vooruit dan maar.' Sira stond op en liep achter Kika aan naar haar slaapkamer. 'Denk je dat je jezelf hier kan redden?' Vroeg Kika aan Sira. 'Ja hoor. Komt goed.' Knikte Sira. 'Als er iets is kom je naar mij toe he?' 

'Jaha. Slaaplekker Kiek.' Wenste ze Kika welterusten. 'Slaaplekker Sira.' 

-----------------------------------------------
HAPPY BIRTHDAY TO DAANTJEEE! Vandaar dit extra hoofdstuk voor jullie! Enjoy xx

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu