40.

531 28 9
                                    

40.

Liam
Ik weet genoeg. Doei Sira.

Sira
Nee Liam...  Ik kan het uitleggen.

Het was de volgende morgen en vandaag had Sira samen met Daniëlle een kennismakingsgesprek op haar nieuwe school. Daniëlle had eergisteren gebeld of er plek was en ze konden vandaag al langskomen voor een kennismakingsgesprek. 

Sira was er best zenuwachtig voor, omdat haar Engels niet het allerbeste was en ze bang was dat ze zo Brits spraken dat ze het niet kon verstaan. Daniëlle had haar al meerdere keren gerustgesteld dat het wel goed zou komen en ze zich daar geen zorgen over hoefde te maken. 

Beth was net al vertrokken naar hun huis om daar op de monteurs voor de keuken te wachten. Vandaag zou er gelijk al een deel van de keuken vervangen worden, zodat ze snel weer naar huis konden ergens deze week. Tess zou haar verblijf in Londen bij haar moeder afmaken om samen met haar tijd door te brengen. Stiekem vond Sira het wel jammer, maar gelukkig zou Tess op haar laatste dag in Londen nog eventjes langskomen.

Vivianne en Lisa waren al richting de club, omdat hun daar wat interviews moesten houden dus waren nu alleen Daniëlle en Sira in het huis van Vivianne en Lisa.

Verveeld lag Sira op de bank naar haar mobiel te staren. Ze had er gisteren niet meer tussen uit kunnen glippen, want Daan lette gisteren heel de avond op haar. Bij alles wat ze deed voelde Sira Daan der ogen in haar rug branden. 

Boos had Liam haar nog een appje gestuurd. Sira wou het hem graag uitleggen, maar hij negeerde haar appjes. 

'Sira, ga je je even omkleden? Dan kunnen we zo gaan.' Daniëlle kwam de woonkamer ingelopen en keek haar vragend aan. Zelf had Daniëlle zich al omgekleed en ze had een leuke spijkerblouse aan met een spijkerbroek eronder. Sira zuchtte. 'Ik wil niet.'

'Je zal wel moeten. Het komt vast wel goed. Ik ben erbij dus er kan niks gebeuren.' Probeerde Daniëlle haar gerust te stellen. 'Maar wat als niemand mij daar aardig vind?' Daniëlle ging naast haar op de bank zitten en pakte haar hand beet. 'Maak je nou is niet zo druk. Je bent een hartstikke lief en leuk meisje. Voordat je er erg in hebt heb je zat vriendinnen daar.'

*

Nerveus liep Sira achter Daniëlle aan over het schoolplein. Van alle kanten werd ze aangestaard door leerlingen. Snel keek Sira van hun weg en liep in een rechte lijn achter Daniëlle aan naar de ingang van de school.

'Denk je dat ze jou kennen?' Vroeg Sira aan haar zus. 'Geen idee. Aan hun blikken te zien denk ik het wel, maar zeker weten doe ik niet.' Zei Daniëlle. 

'Goedemiddag.' De directeur van de school schudde Sira een hand. 'Hoi.' Zei Sira wat verlegen terug. Daniëlle gaf haar een blik en Sira rolde snel haar ogen. Waarschijnlijk vond Daan het onbeleefd hoe ze hem begroette. 

Ze liepen naar de tweede verdieping waar het kamertje van de directeur zich bevond. Ze namen plaats tegen over hem en hij begon wat vragen te stellen aan Sira en Daniëlle over hun leven in Engeland en het onderwijs wat Sira volgde vanuit huis.

Na een gesprek van ongeveer een half uurtje waren ze klaar en bedankte ze de directeur. Sira mocht vanaf morgen al een dagje meedraaien om te wennen en vanaf volgende week maandag zou ze voor vast komen. 

Daniëlle had een lijst meegekregen van boeken die besteld moesten worden dus dat moest allemaal ergens deze week wel in orde komen.

Intussen waren ze weer bij Vivianne en Lisa thuis aangekomen en Sira liet zich breeduit neervallen op de bank. 'En?' Beth kwam de woonkamer ingelopen en keek hun vragend aan. 'Helemaal geregeld. Morgen heeft Sira een proefdag en mag ze meelopen met haar nieuwe klas en vanaf volgende week kon ze elke dag terecht.' Vertelde Daniëlle aan Beth. 'Top. Dat is goed geregeld ja.' Knikte Beth. 

'Zeg Sier zullen wij zo nog even gaan hardlopen?' Beth keek Sira aan en gaf der heel sneaky zonder dat Daan het zag het meisje een knipoog. 'Eh ja is goed.' Stemde Sira in. 'Zo sinds die dag dat ik samen met Tess opstap was hebben jullie opeens zin om te hardlopen.' Merkte Daniëlle op. 'Goed voor je. Een beetje sporten.' Zei Beth. 'Want jij sport natuurlijk nooit.' Plaagde Daniëlle haar. 'Haha grappig zeg. Je mag wel mee als je wilt?' Bood Beth aan. Sira gaf Beth een dodelijke blik en Daan zag dat. 'Nah. Breng maar tijd met ze tweeën door. Ik ga de nieuwe afleveringen van Riverdale kijken.' Zei Daniëlle en ze vertrok naar de logeerkamer.

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu