13.

687 30 8
                                    

13.

De training was in volle gang en de meiden waren inmiddels begonnen met afronden op doel. Sira zag meteen dat Viv dat het leukste vond. Hoe harder ze hem erin schoot hoe fanatieker ze werd. Sira had zelfs het vermoeden dat de keeper een beetje bang was voor de harde schoten van Vivianne.

Het enigste wat Sira niet echt fijn vond was dat het doel zowat schuin voor de bosjes waar zij verstopt in zat stond. Sommige meiden waren niet zo goed in op doel schieten en schoten soms de bal ruim vijf meter naast.

Opgegeven moment was Beth aan de beurt. Ze nam een aanloop en schoot de bal ruim over. Recht op de bosjes waar Sira in verstopt zat af. Fuck. Sira dook weg en 6 meter voor de bosjes kwam de bal stil te liggen.

Zo stil als ze kon ging Sira op haar buik liggen. Beth kwam al aangerend. Recht op Sira af. Beth bukte en pakte de bal op. Op moment dat ze opkeek keek ze Sira recht in de ogen aan. Heel even drie seconden leek het alsof ze oogcontact hadden. Angstig keek Sira weg en Beth draaide zich om en jogde weer terug naar de groep. Zou Beth haar hebben gezien? Dat moest haast wel.

Sira keek verder naar de training , maar ze had een slecht onderbuik gevoel. Als Beth haar had gezien zou ze het sowieso wel tegen Daan zeggen en zat ze in de problemen.

De training was afgelopen en de speelsters liepen naar de kleedkamer. Opgelucht nam Sira adem en ze liep ongezien het terrein af naar haar fiets die ze voor de training in de bosjes had gegooid. Hij lag er gelukkig nog en en zo snel als ze kon fietste ze naar huis. Nu hadden Daan en Beth vast nog wel interviewen , dan kon ze nog wel iets maken van haar schoolopdrachten. Anders was alles wel heel ongelovig.

Zo snel als ze kon fietste Sira terug naar huis. De weg terug naar huis vinden was nog best ingewikkeld. Alles leek op elkaar in Londen. Met veel moeite bereikte Sira eindelijk de goeie straat en zette ze de fiets neer in de achtertuin. De achterdeur was nog open , want ze had geen sleutel. Snel liep ze naar binnen en ging ze aan de keukentafel zitten.

Ze pakte haar Engels werkboek en een pen. Als Daan en Beth zometeen terug zouden komen waren ze vast heel trots op haar dat ze zo hard had gestudeerd. Ze pakte haar mobiel uit haar broekzak en haar hart begon sneller te kloppen toen ze zag van wie ze een berichtje had.

Joep
Hi , sorry dat ik niks van me liet horen. Had het druk! Ik mis je. Alles goed met je in Londen? X

Sira
Hey , maakt niet uit. Ik mis jou ook. Het is hier zo saai. Ik heb helemaal niemand. X

Joep
Je hebt je zus toch?

Sira
Dat is anders. Die is druk met voetbal en haar studie.

Joep
Ik wou dat ik naar je toe kon komen...

Sira
Awh. Ik wou dat ik bij jou kon zijn.

Joep
Snel weer! Dat beloof ik je. Ik heb misschien een idee...

Sira
Wat dan?

Joep
Als je je misdraagt wilt je zus je misschien niet meer en stuurt ze je terug naar Nederland.

Sira
OMG Dat is zo goed plan :)

Joep
Ga je het proberen.

Sira
Jaaa!

Joep
Yess! Ik moet nu gaan. Ik spreek je nog wel. Love you X

Sira
Love you to xx

Sira glimlachte naar haar beeldscherm en op dat moment ging de voordeur open en kwamen Daniëlle en Beth naar binnen gelopen.

''Nu al terug?'' Vroeg Sira ze. Ze keek naar de klok en zag dat ze zelf pas tien minuten thuis was. ''Ja ik had gezegd dat jij alleen thuis was en mocht toen gaan.'' Zei Daniëlle vrolijk. ''En ik reed met Daan mee dus ik moest wel mee.'' Lachte Beth. ''Oh.''

''Is het gelukt met school?'' Daniëlle hing over haar zusje heen en keek in haar schrift. ''Oeh Engels. Daar hou ik van.''

''Ja hoor alles is gelukt.'' Zei Sira. Op moment dat ze dat zei had ze oogcontact met Beth die haar doordringend aankeek en toen knipoogde. Sira glimlachte sneaky terug , maar Daan zag hun contact.

''Wat was dat?'' Ze keek de twee streng aan. ''Wat was wat?'' Beth keek haar aan alsof ze van niks wist. ''Doe niet zo dom. Ik zag jullie contact. Sira?'' Daniëlle deed haar armen over elkaar en keek geïrriteerd. ''Niks. Beth lachte gewoon naar mij. Is dat nu ook al verboden?''

Daniëlle zuchtte. ''Laat maar zitten. Weet wel dat ik jullie twee goed in de gaten hou.'' Ze deed haar vingers naar haar ogen en daarna richting hun. Daniëlle liep vervolgens de woonkamer uit en Beth bleef achter samen met Sira. ''Dankjewel.'' Fluisterde Sira. ''Graag gedaan.'' Fluisterde Beth zachtjes terug.

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu