17.

713 30 22
                                    

17.

''Hey Daan , waarom had je niet tegen mij gezegd dat je Sira had meegenomen?'' Jill gaf Daan een duwtje. ''Waar heb jij het over?'' Verbaas keek Daniëlle haar teamgenootje aan.

''Nou dat was Sira nog net?'' Zei Jill twijfelend. ''Huh?'' Daniëlle keek naar de richting waar Jill naar wees en zag haar zusje weglopen met aan haar hand een jongen die haar meetrok. ''Hoe komt zij hier?'' 

Daniëlle wring zich tussen de mensen door totdat ze bij de uitgang was. Verderop aan de overkant van de straat zag ze haar zusje lopen met een jongen.

''Sira!'' 

Verschrikt draaide Sira zich om en keek recht in de ogen van haar zus. ''Rennen.'' Fluisterde ze tegen Liam en ze rende weg. Verstijfd bleef Daniëlle staan. Ze had geen idee wat ze nog kon doen. 

''Daan? Gaat het?'' Jill kwam achter haar staan en keek der bezorgd aan. ''Uhm ja nee denk het.'' Stamelde Daniëlle. ''Maak je geen zorgen Daan. Ze is morgen vast weer snel terug.'' Probeerde Jill haar gerust te stellen. 

''Wie is die jongen?'' Vroeg Daniëlle zich hardop af. ''Waarschijnlijk haar pleziertje voor vannacht.'' Opperde Jill. ''Wat?'' Geschrokken keek Daniëlle haar aan en Jill sloeg haar hand voor der mond. 

''We moeten Sira vinden.'' Daniëlle graaide in haar zakken opzoek naar haar mobiel. ''Shit. Mijn mobiel ligt denk ik nog thuis.'' Mompelde ze. ''Bel anders met mijn mobiel.'' Bood Jill aan. ''Ik weet Sira haar nummer niet uit me hoofd.'' Zuchtte Daniëlle. 

''Ik moet Beth vinden.'' Daniëlle liep terug de club in en Jill volgde haar op de voet. 

''Beth , Sira is weg met een vreemde jongen.'' Gilde Daniëlle uit toen ze voor Beth der neus stond. Beth keek verbaasd. ''Hoe weet je dat?"' 

''Jill zag haar net lopen en toen ik met Jill meeliep zag ik Sira de club uitrennen met een jongen.'' Vertelde Daniëlle. 

''Ehm tja dan zien we die hoogstwaarschijnlijk pas morgenochtend terug.'' Beth krapte achter haar oren. Dit was het gene waar ze al heel de avond bang voor was. Ze had Daan nog gewaarschuwd , maar Daantje is zo koppig af en toe. 

''Wat doen we nu?'' Vroeg Daniëlle. ''Laten we naar huis gaan en gaan slapen. Zorgen maken heeft toch geen zin.'' Besloot Beth. Daniëlle stemde toe en ze namen afscheid van de groep en gingen naar huis waar ze meteen in hun bed indoken.

*

''Au.'' Kreunend ging Sira rechtop in bed zitten en ze voelde aan haar hoofd. Ze had zoveel hoofdpijn. Ze keek om haar heen. Waar was ze? Toen zag ze Liam naast haar liggen en herinnerde ze zich weer alles van vannacht. Ze glimlachte. Liam was zeker een blijvertje. 

Sira stapte uit bed en pakte haar broek van de grond en trok die snel aan. Ze moest zo snel mogelijk naar huis voordat Daan doorhad waar ze was. 

Snel schreef ze een briefje voor Liam en legde het neer op haar bureau. Als hij straks wakker werd zou hij het vast wel lezen. 

Onderweg naar huis bekeek Sira de appjes die op Daan haar mobiel waren binnengekomen en ze werd lijkbleek van de appjes die Daan had binnen gekregen.

Beth Mead
Daan?

Beth Mead
Sira? 

Beth Mead
Sira , als jij de mobiel van Daan hebt laat alsjeblieft wat van je horen! We maken ons zorgen.. 

Shit. Ze wisten het. Ze was de lul. Hoelang zou ze dit keer huisarrest hebben? Misschien waren Daan en Beth haar zo zat dat ze teruggestuurd werd naar Nederland. 

Sira werd steeds blijer van het idee dat ze terug naar Nederland mocht. Ze mistte haar vrienden zo erg. En haar kleine nichtje natuurlijk ook. En stiekem mistte ze Chris en Ivonne ook heel erg. Alles was beter dan hier in Londen blijven. 

Met tegenzin liep Sira heel zachtjes de oprit op. Het was pas zes uur s'ochtends dus als het goed is lagen Daan en Beth nog te slapen. Dat moest haas wel , want Daan was echt een slaapkop.

Heel langzaam deed ze het slot van de deur en op haar tenen liep ze naar haar kamer. 

Toen ze in haar kamer was deed ze de lichtknop aan en tot haar grote schrik lag Daan in haar bed te slapen. Wat deed die nou weer in haar bed? Misschien had ze wel ruzie met Beth ofzo bedacht Sira zich. 

Zo zachtjes als ze kon ging ze naast Daan liggen en ze trok de dekens over haar heen. Vroeger lagen ze ook weleens zo en stelde Sira vaak vragen aan Daniëlle over de ''grote'' wereld. Sira glimlachte en sloeg haar arm om Daniëlle heen. Het voelde weer even zoals vroeger.

TweestrijdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu