20.
''Zullen we gaan?'' Beth keek de zusjes van de Donk vragend aan. Het was een paar uur later en Sira had zichzelf weer bij elkaar geraapt. Zonder protest liep ze achter Beth en Daniëlle aan naar de auto en snel stapte ze in achterin de auto. Daniëlle kroop achter het stuur en Beth ging op de bijrijdersplaats zitten.
''Waarom moeten jullie er altijd zo overdreven vroeg zijn?'' Vroeg Sira. ''Nog eventjes wat eten met elkaar , dingen bespreken en natuurlijk voor de warming-up.'' Somde Beth op. ''En wat moet ik gaan doen?''
''Je kan aan school werken.'' Merkte Beth op. ''Het is zondag en ik heb mijn schoolspullen niet mee.'' Antwoordde Sira. Misschien mag je van Joe wel bij ons komen zitten.'' Bedacht Daniëlle. ''Wie is Joe nou weer?''
''Onze trainer. Als ik een beetje slijm dat mijn zusje zowat beter voetbalt dan mij mag dat vast wel.'' Grijnsde Daniëlle.
''Daan!''
''Oke dat zal ik niet zeggen , maar je mag vast wel mee naar binnen. Is een beetje sneu om een klein meisje alleen te laten zitten.'' Vond Daniëlle. ''En tijdens de wedstrijd kan ze misschien wel bij de ouders van Jill zitten.'' Bemoeide Beth zich ermee. ''Ja goede.'' Knikte Daniëlle. ''We zien wel.'' Antwoordde Sira.
Ze staarde uit het raam. Engeland zag er zo anders uit dan Nederland. Het was druk in het centrum van Londen. Veel mensen vonden het blijkbaar de perfecte dag om te gaan winkelen , want er liepen veel mensen met tassen vol aan kleding.
''Zijn we er bijna?'' Riep Sira vragend door de auto. ''Bijna , maar we moeten naar Borehamwood.'' Antwoordde Beth. ''En waar ligt dat ongeveer?''
''Iets buiten Londen.'' Zei Beth. ''Oke.'' Antwoordde Sira. ''Mag de radio aan?'' Vroeg Sira. ''Van mij wel.'' Beth drukte op de knopje en de muziek galmde door de auto.
Writing down every word you said
Just to watch them go to flames
Tried to break down my confidence
Well your bullets ricochetOh, you hid behind
Oh, your mask of lies
How did I ever fall for that?
A monster dressed as a saintAnd you say that I'm crying for ya
I heard you whispering
No, I just feel sorry for ya
If that's what you thinkThen talk about me
Talk about me''Leuk liedje.'' Vond Daniëlle toen die afgelopen was. ''Eens.'' Zei Beth. ''En jij Sier?'' Daniëlle keek door haar binnenspiegel naar de achterbank waar Sira zat. ''Ja was wel leuk.'' Mompelde Sira.
Inmiddels waren ze aangekomen bij Meadowpark. Hier speelde de Arsenal vrouwen hun thuiswedstrijden.
Nadat Daniëlle de auto had geparkeerd stapte ze uit en haalde ze de spullen uit de auto. ''Kan je deze dragen?'' Vroeg Beth aan Sira. Sira pakte een tas aan en sjouwde hem mee naar binnen.
''Hoelaat komen Kika en Inessa?'' Vroeg Sira. Verbaasd keek Daniëlle op. ''Ik weet echt wel wat van vrouwenvoetbal hoor.'' Antwoordde Sira toen ze haar zus verbaasd zag kijken. ''I'm sorry.'' Grinnikte Daniëlle. ''Ik denk dat de bus van Everton er over een half uurtje/uurtje is.''
''Heb je zin om Kiek te zien?'' Vroeg Daniëlle aan haar zusje. Sira knikte. Kika was een van Daan der beste voetbalvriendinnen en vroeger ging ze soms na trainingen mee naar huize van de Donk. Kika was echt gek op het jongere zusje van Daan en ze voetbalde weleens met z'n drieën in de tuin. Aangezien Kika en Daniëlle altijd wouden schieten moest kleine Sira op doel en kreeg vaak harde schoten van Daan te verwerken. Vaak was het erg gezellig , totdat Daniëlle na een uurtje geen zin meer had in haar jongere zusje en haar naar binnen bracht.
''Ik zorg dat je straks sowieso Kiek wel even kan spreken.'' Glimlachte Daniëlle die zag dat haar zusje weer eens vrolijk was. ''Graag.'' Knikte Sira.
Ze liepen een ruimte in waar al wat speelsters zaten. Beth had inmiddels plaatsgenomen naast Vivianne en Lisa en verderop in de ruimte zag Sira Jill al zitten.
''Jillie!'' Blij rende Sira op Jill af die haar een knuffel gaf. ''Hey meid.'' Begroette Jill haar. ''Zin in de wedstrijd?'' Ze keek het zusje van Daniëlle vragend aan. ''Mwah , maar ik vind het wel leuk om jou en Viv weer te zien.'' Zei ze.
''Haha , je gaat het vast wel leuk vinden. Ik sta in de basis.'' Verklapte ze. ''Echt? Omg Jill dat is super goed van je.'' Enthousiast keek Sira haar aan. Jill had heel vaak de pech dat ze op de positie speelde van haar zus waardoor ze niet altijd in actie kon komen. Vooral bij nationaal was Jill echt de twaalfde vrouw. Super zuur.
''Sira , ik heb met Joe gepraat en je mag mee naar binnen.'' Daniëlle kwam vrolijk aangelopen. ''Top.'' Sira liep achter Jill en Daniëlle aan de vergaderruimte in waar ze de laatste dingen zouden bespreken voordat de wedstrijd begon.
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...