28.
''Zullen we patat eten?'' Vroeg Sira na een tijdje. ''Nope , we eten spaghetti.'' Riep Daniëlle vanuit de keuken. Sira zuchtte. ''Altijd die topsporters weer met hun gezonde eten.''
''Sorry Sier.'' Verontschuldigde Beth zich. ''Maakt niet uit.'' Antwoordde Sira. ''We kunnen van de week wel een keer frietjes eten.'' Stelde Beth voor. ''Ja , is goed.''
Neuriënd liep Sira de keuken in en ze pakte een glas water. ''Hoelaat gaan we eten?'' Vroeg ze aan Daniëlle die aan het koken was. ''Over tien minuten.'' Antwoordde Daniëlle. ''Oke. Ik dek alvast de tafel. Eet Tess ook mee of slaapt ze?''
''Laat die maar in bed liggen. Die is denk moe van de reis. Kan ze even wat bijslapen.'' Zei Daniëlle. ''Oke.'' Sira pakte uit de la drie borden , bestek en glazen en zette ze op de tafel neer.
Zelf plofte ze neer op een stoel en geduldig wachtte ze tot Daan klaar was met het eten maken. Ze opende haar mobiel en keek wat op haar Instagram. Steeds meer mensen hadden haar Instagram ontdekt en stuurde haar volgverzoeken. Ook werden er door fanaccounts regelmatig edits gemaakt van Sira met Daan.
''We kunnen eten!'' Riep Daniëlle naar Beth. Ze zette de pannen op tafel en ging naast Sira zitten.
''Yes!'' Beth kwam aangelopen en ging aan tafel zitten. Terwijl ze ging zitten stootte ze met haar hand haar glas met drinken om.
''Beth! Lomperd.'' Riep Sira uit. ''Shit.'' Mompelde Beth. Ze liep naar de keuken om een vaatdoekje te halen.
''Zo.'' Beth had alles schoongemaakt en kwam weer zitten. ''Kunnen we nu rustig gaan eten?'' Gniffelde Daniëlle plagend. ''Jaja. Ik kan er ook niks aandoen. Dan moeten die glazen niet op het randje van de tafel worden gezet.'' Verdedigde Beth zichzelf. ''Ja doei hij stond gewoon op het midden van de tafel hoor.'' Riep Sira uit.
''Jongens , jongens mag ik nu alsjeblieft gaan eten? Ik heb echt trek.'' Kwam Daniëlle ertussen. ''Voorruit , omdat je het zo lief vraagt.'' Grinnikte Beth. Ze schepte wat spaghetti op Daniëlle haar bord en ze begonnen aan het avondeten.
Na het eten keek Sira nog wat tv met Daniëlle en Beth en rond half elf vertrok ze naar haar kamer om te gaan slapen.
Na een poosje wat rond te hebben gehangen op Instagram en snapchat kreeg ze een appje van Liam binnen.
Liam
Hey lekkerding , wanneer zie ik je weer?Sira
Idk , snel weer!Liam
Yes! Morgen afspreken?Sira
Sorry , komende week is er familie van me overgevlogen naar Engeland dus ik kan het huis nu niet uit.Liam
Oh jammer. Ook niet stiekem? Dat heb je toch wel voor mij over?Sira
Tuurlijk heb ik dat voor je over , maar ik kan komende week echt niet weg. Ze maken me af als ze erachter komen.Liam
Oke dan niet he. App me maar weer als je tijd hebt..Sira
Liam....De blauwe vinkjes verschenen , maar Liam reageerde niet meer. Die was vast boos dacht Sira. Ergens snapte ze hem ook wel. Hij deed zoveel voor haar en nu voelde hij zich afgewezen , omdat ze hier niet weg kon.
''Wat zit jij verdrietig naar je beeldscherm te kijken.'' Klonk de stem van Tess. Sira draaide zich om. ''Moet je niet slapen?'' Mompelde ze. ''Ik heb net al een poosje geslapen. Hoelaat is het eigenlijk?'' Vroeg Tess. Tien over half een.'' Antwoordde Sira.
''Waarom ben je nog zo laat wakker?'' Tess keek haar vragend aan. ''Oh gewoon ben ik altijd. Ik heb niet zoveel slaap nodig.'' Zei Sira schouderophalend. Tess grinnikte. ''Jij hebt juist nu wat meer slaap nodig.''
''Neh.''
''Weten Daan en Beth dat je nu nog wakker bent?'' Vroeg Tess nieuwsgierig. ''Jij stelt wel veel vragen he , maar nee. Als hun dit weten moet ik straks in een ledikantje naast hun bed slapen.'' Grinnikte Sira. Tess schoot in de lach. ''Ach ze bedoelen het goed toch?''
''Uhm ja vast wel.'' Knikte Sira. ''Je hebt geluk met zo'n lieve zus als Daan.'' Zei Tess. ''Hmm ja weet ik.'' Sira legde haar mobiel neer op het nachtkastje en kroop onder de dekens.
''Ik meen het. Daan is zo ontzettend lief voor jou. Ook al heeft ze het druk met voetballen , ze maakt altijd tijd voor jou vrij. Dat doet ze echt niet voor iedereen hoor.'' Was Tess haar mening. ''Weet ik. Ik hou ook veel van Daan. En ook wel van Beth.'' Glimlachte Sira.
''Kan je het goed vinden met Beth?'' Vroeg Tess. Sira knikte. ''Beth is lief en als er iets is zou ik denk nog eerder naar Beth gaan dan naar Daan.'' Zei ze. ''Ja Beth is een schatje ja. Ik wou dat ik der wat meer kon zien , maar ja. Na onze voetbalcarrières halen we alles wel in.'' Glimlachte Tess zwakjes.
''Wat ga je deze week allemaal doen nu je hier in Engeland bent?'' Vroeg Sira belangstellend. ''Nou ik wou sowieso met ieder van jullie een dagje doorbrengen en gewoon komen kijken bij trainingen van Beth en ook nog een dagje naar me moeder.'' Vertelde Tess.
''Ook met mij?'' Vroeg Sira verbaasd. ''Ja tuurlijk! Jij hoort toch ook bij de familie. Je bent eigenlijk gewoon mijn zusje voor mijn gevoel.'' Zei Tess. Sira glimlachte. ''Dus als je iets leuks weet wat we kunnen doen , laat het maar weten.''
''Ik zal er even een nachtje over slapen.'' Antwoordde Sira.
''Is goed. Slaaplekker Sira!''
''Slaaplekker Tess.''
JE LEEST
Tweestrijd
FanfictionSira van de Donk heeft een hele bekende zus .Veel mensen kijken tegen haar op, maar Sira baalt van al die aandacht. Iedereen bemoeit zich met Sira haar leven waardoor Sira zich erg onzeker voelt. Ze raakt van het goede pad en ontspoord helemaal. Haa...