" Hi babe, how are youuuu~~ "
Kehadiran rakan baiknya disitu mematikan lamunan Damia. Dia berdiri lalu memeluk erat wanita itu. Lama benar dia tidak keluar bersama dek kerana masing-masing sibuk bekerja. " Hi babe, fine je. You ? Bukan main happy lagi, dapat jantan baru ke tu ? " Hani tersenggih kecil mendengar soalannya itu. Bukan dia tak kenal rakannya itu, kenal sangat dah. Kalau boleh setiap hari nak tukar boyfriend.
" Biasa-biasa jelah babe. You apa cerita ? Sejak-sejak dah kerja dengan Tuan Khalid aka hot sugar daddy ni takda pun nak roger-roger I. Dulu bukan main kata nak gosip setiap hari. " Wanita itu memuncungkan bibirnya tanda merajuk. Comel betul rakannya itu. Tertawa kecil dia melihat kelakuan wanita itu.
" Sorrylah, busy sikit. " Pendek sahaja jawapan darinya membuatkan rakannya itu sedar tentang ketiadaan moodnya pada hari itu. Sepatutnya itu hari yang dia dapat bergembira tapi dia kurang teruja. " Mia, you ada problem ke ? Ceritalah dekat I, I akan selalu dengar. " Damia memandang rakannya itu dengan pandangan sayu.
" You tahukan I ni kegilaan para jejaka. " Hani mengangguk laju, tekun mendengar bicaranya.
" You tahukan kalau I nak lelaki, I petik jari je. " Sekali lagi Hani mengangguk bagi mengiakan kata-kata Damia.
" I nak minta tolong you bagi tips untuk pikat pak cik tua tuuuuuu. "
Hani berkerut seribu buat seketika sebelum dia kembali tersenyum. Damia yang perasan perkara itu hanya memasamkan mukanya. " Ya Allah, I ingat apalah masalah you ni. Come on Mia, you ni Queen kot. Mana pergi semua ilmu godaan you. Mana Mia yang dulu ? " Dia mengeluh berat.
Itu yang jadi masalahnya, lelaki itu sungguh lain dari lelaki sebelum-sebelum ini. Susah betul. " Pak cik tu panggil I budak kecil kot. Which part yang kecil ?! " Puas dia meneliti setiap penjuru tubuhnya selepas lelaki itu menggelarnya budak kecil. Dia tak jumpa pun yang kecil. " I also don't know. Big, big and big. Nothing small. "
Macam mana dia nak aplikasikan segala godaannya itu kalau lelaki itu sudah pun menggelarkan dirinya budak kecil. Hancur terus hatinya. " You have to focus. You've to show him who's the queen ! Be yourself and Mia yang I kenal tak makan saman. Now, go back to your office and take him down, Mia. " Panjang omelan wanita itu membuatkan dia terkebil-kebil.
Betul kena brainwashed ni. Dia memandang rakannya itu dengan ragu-ragu tetapi wanita dihadapannya itu hanya mengangguk kecil. " Setakat pak cik tu, petik jari pun dah settlelah. "
YOU ARE READING
MS : Isteri Tuan Khalid ✔️
RomanceShe's born as a princess in a wealthy family but choose to work for this one guy. Guy that everyone talked about. His handsome face, his money, his smile and the most question that been asked is WHY THIS HANDSOME GUY ARE STILL SINGLE ? " Tah tah dia...