" Excuse me, boleh bagitahu Khalid yang Dato' Syaf datang tak ? " Lelaki dihadapannya itu tersenyum kecil pada dirinya. MasyaAllah angunnya senyuman awak. Walaupun rambut lelaki itu sudah mula ditumbuhi uban tetapi kesegakan lelaki itu berada ditahap teratas. Sungguh menawan.
" Of course, wait a– "
Belum sempat dia mengangkat ganggang telefon untuk menghubungi telefon diruangan bosnya itu, lelaki itu sudah terlebih dahulu keluar. " Eh Syaf, balik Malaysia tak bagitahu pun. Kalau tak boleh aku jemput kau. " Kedua-dua orang lelaki itu berpelukan antara satu sama lain dihadapannya. Hello guys, dia pun mahu dipeluk. Takpalah dia peluk diri sendiri sahaja.
" Tadaa surprise. Saja nak buat kejutan untuk sahabat lama aku ni. Tak nak jemput aku minum-minum ke apa ? " Alamak comelnya cara lelaki itu buat kejutan. Dengan lengan didepakan lelaki itu meluangkan kata surprise itu.
" Damia, bawa dua kopi masuk pejabat I. Less sugar. " Mereka berjalan masuk ke dalam ruangan kerja Tuan Khalid dan mengabaikan Damia yang sedari tadi berdiri sambil bibirnya mengukir senyuman. Profesional bukan dirinya ?
" Tu ke anak Syam ? " Khalid hanya mengangguk kecil bagi menjawab soalan rakannya itu. " Lawa, sesuai jadi bini kau Lid. " Diusap lembut dadanya yang hampir terkena serangan jantung itu dek kerana kata-kata gila rakannya itu. Entah apa yang ada dalam fikiran lelaki itu sehingga mampu berkata begitu.
" Dia baru 25. Too young for me, Syaf. "
Dapat dia lihat lelaki itu menggeleng-gelengkan kepala menandakan lelaki itu tak bersetuju dengan kata-katanya. " Age is just a number. Bukan muda sangat pun dia tu, bukan tua sangat kau ni. Just nice je. " Dia mengaru kepalanya yang tidak gatal itu. Bersahaja lelaki itu melontarkan kata-kata yang berjaya membuatkan otaknya berfikir macam-macam.
" Ish tak naklah aku, aku bukan ada perasaan istimewa untuk dia pun. "
" Then kenapa kau sangkutkan keychain yang dia bagi tu ? Kau cerita kat aku yang kau rasa keychain tu mengarut then kenapa keychain tu ada dekat beg kau ? " Dia melihat ke arah beg bimbitnya lalu tersenyum kecil. Elok tergantung keychain itu membuatkan dia teringat pada gadis itu. Comel sungguh kelakuan gadis itu membuatkan dia tak henti-henti mengukir senyuman dibibir.
" Kahwin jelah, Lid. Baik cepat sebelum melepas. "
YOU ARE READING
MS : Isteri Tuan Khalid ✔️
RomanceShe's born as a princess in a wealthy family but choose to work for this one guy. Guy that everyone talked about. His handsome face, his money, his smile and the most question that been asked is WHY THIS HANDSOME GUY ARE STILL SINGLE ? " Tah tah dia...