76

257 7 0
                                    

" Sayang mummy ke sayang papa more ? " Anak perempuannya yang baru berusia 4 tahun itu masih enggan menjawab soalan yang diajukan oleh sang suami. Dapat dia lihat bibir lelaki itu memuncung, merajuk. Damia hanya menggelengkan kepalanya melihat perangai keanak-anakan lelaki itu. " Jawablah soalan papa ni, princess. "

Anaknya tiba-tiba memberi kucupan pada pipi lelaki itu lalu tersenyum kecil. " I love both of you equally. " Akhirnya terbit senyuman dibibir lelaki itu. Haih, mengada. Dia jadi keliru yang mana satu ialah anaknya. Sejak kehadiran gadis kecil itu dalam hidup mereka, semakin sering dia melihat sisi keanak-anakan lelaki itu. 

" Mummy pula, sayang Ara more ke papa more ? Jawab pat. "

Soalan tiba-tiba anaknya itu membuatkan proses memasaknya tergendala. Kenapa dia pun terlibat sama ni ? " Mummy love Ara more, mummy tak sayang papalah. " Tanpa membuang masa, dia menjawab. Panjang muncung lelaki itu mendengar jawapannya. " Yeah papa kalah, wek. Ara nak main dengan abang Ikmallah. "

Sebaik sahaja anaknya pergi, Khalid berjalan ke arah isterinya yang sedang sibuk memasak itu. " Sampai hati you, tak sayang I lagi. " Dia memeluk pinggang isterinya itu dari belakang sambil dagunya diletakkan pada bahu wanita itu. Haruman isterinya menusuk hidungnya, wangi. " Kalau I tak sayang you, maknanya I ni dah gila. "

Kucupan ringan yang diberikan oleh isterinya itu membuatkan dia tesenyum kecil. " I'm not sure apa yang Ikmal pakai sampai isteri I and anak I selalu sangat nak melekat dengan dia. I jealous tau. " Dikucup lembut kepala wanita itu. Tiada jawapan dari wanita itu, hanya bunyi tawa kecil dan bunyi memotong dapat dia dengari " Sayang.. " Wanita itu memusingkan badan menghadapnya lalu membalas kembali pelukannya.

" Nak apa baby tua ? "

" I happy sangat you dapat terima I, dapat lahirkan anak I. Dapat jaga kitaorang. Thanks tau sayang. " Dia memanjangkan lehernya lalu mengucup dahi sang isteri. " You pun sama. Banyak berkorban untuk family kita. Sama-sama kita jaga family ni okay ? " Perlahan dia mengangguk. Dia rasa beruntung dikurniakan isteri yang sebegitu sempurna baginya.

" You nak bagi adik dekat Ara tak ? " Diangkat-angkat keningnya bagi menggoda isterinya itu. " Perangai dari dulu sampai sekarang sama je, tak habis-habis menggatal. " Dikucup lembut bibir isterinya itu.

" Gatal dengan isteri sendiri, apa salahnyakan ? Boleh eh ? "

" Tengoklah nanti. "

Semakin lebar senyumannya. Kerana Allah, dia dapat membina keluarga sebahagia ini. Dia bersyukur. Walaupun dia selalu buat kesilapan, Allah kurniakan dia seorang isteri yang sentiasa memahami dan menyokongnya.

" Sayang isteri Tuan Khalid ni. "

MS : Isteri Tuan Khalid ✔️Where stories live. Discover now