Lama dia duduk disofa di ruang tamunya itu sambil patung beruang itu masih ditangannya. Ditekan lembut perut patung itu. " I love you sooooo much ! " Suara yang dikeluarkan oleh patung itu membuatkan dia semakin menyesal. Dahlah isterinya penat-penat buat semua ni, dia boleh pula menuduh wanita itu sesuka hati. Dia tak berani untuk jejakkan kaki ke bilik mereka lagi sekarang kerana takut isterinya tak dapat maafkan dirinya.
" Ini tak boleh jadi. "
Khalid bangun dari duduknya dan segera berlari ke arah tingkat tiga dimana biliknya berada. " Sayang.. " Perlalan-lahan pintu bilik mereka itu dia tolak selepas memasukkan kata laluan. Terlihat wanita itu sedang baring membelakanginya. " Sayang, I nak cakap something ni. " Dia berdiri sejenak dipintu bilik mereka itu sebelum mengatur kemas langkah ke arah isterinya.
Dia melutut disebelah katil dimana isterinya sedang berbaring lalu cuba mencapai tangan wanita itu sebelum laju wanita itu merentap tangannya. Dia langsung tidak terasa hati kerana dia tahu disaat ini kesalahannya lebih besar dari perbuatan isterinya itu. " Sayang, I nak minta maaf dengan you sebab tuduh you macam-macam. " Wanita itu masih diam membatu membiarkan dia dibelengu rasa bersalah.
" I sebagai suami you, I tahu I salah. I tak patut tuduh isteri I bukan-bukan. I tahu I bukan imam yang baik, I terlalu ikutkan emosi sebab ada problem sikit dekat tempat kerja tadi. I– " Kata-katanya terhenti saat isterinya membelakangkan dirinya.
" Sayan– "
" Susah sangat ke you nak percaya I ? Even after dah ada anak pun you still tak percaya yang I setia pada you sorang je ? " Ucap Damia perlahan.
Terluka hatinya saat mendengar kata-kata lelaki itu petang tadi. Begitu saja lelaki itu mengeluarkan perkataan itu. Kecil hatinya itu selepas usaha kerasnya untuk membuat lelaki itu tersenyum. Lama tahu tak nak buat patung tu and lelaki itu dengan bersahaja menuduhnya.
" Damia, I always percaya pada you. Tak pernah sesaat pun I tak percayakan you sayang. " Dia tersenyum kecil.
Percaya. Perkataan yang diungkapkan hanya dimulut dan bukannya dikeluarkan secara ikhlas. " Sayang pandang I, tak elok membelakangkan suami you. " Dia mengeluh kecil. Dia akhirnya bangkit dari baringannya lalu duduk menghadap lelaki itu sepenuhnya.
" Talk. " Dia menanti bicara lelaki itu dengan sabarnya. Lelaki itu mencapai tangannya tanpa sebarang bicara. Lama mereka begitu. Lelaki itu melutut dilantai manakala dia duduk di atas katil membuatkan dia terpaksa menunduk sedikit untuk memandang lelaki itu.
" I tak sengaja hilangkan fail projek RM3 juta yang I cerita dekat you kemarin and everything became a mess tadi. I stress sangat and I balik rumah cari you tapi you takda. Macam-macam ada dalam otak I membuatkan I tercakap benda yang bukan-bukan dekat you. "
" I know I salah sayang and I'm so stupid for saying that to a woman like you. Memang you a little bit nakal but you orang yang paling setia I pernah kenal. I love you and I trust you with all my heart sayang. " Ucapan lelaki itu diakhiri dengan kucupan lembut ditangannya.
Damia sedaya upaya mengekalkan wajah dinginnya walaupun dalam hatinya dah menangis-nangis mendengar bicara jujur lelaki itu. Walaupun hatinya terluka tetapi dia tahu lelaki itu tidak berniat pun nak berkata begitu padanya. " Sayang, cakaplah dengan I, I tak bolehlah sehari tak dengar you bebel sayang. "
Khalid mengeluarkan patung yang dibuat oleh isterinya itu lalu ditekan perut patung itu. " I love you. " Suara patung itu membuatkan wanita itu tersenyum kecil. " You duduklah sebelah I, tak sakit ke lutut tu ? " Wanita itu memandang wajahnya dan tanpa perlu berfikir dia mengangguk laju. Lutut tuanya itu dah sakit dari tadi.
" Dah tua dah I ni tapi perangai still macam budak-budak. I minta maaf tau. "
YOU ARE READING
MS : Isteri Tuan Khalid ✔️
RomanceShe's born as a princess in a wealthy family but choose to work for this one guy. Guy that everyone talked about. His handsome face, his money, his smile and the most question that been asked is WHY THIS HANDSOME GUY ARE STILL SINGLE ? " Tah tah dia...