10.chapter ♦ Please, tell me everything

4.3K 266 6
                                    

Z POHLEDU STEFANA

S Alex jsem uzavřel dohodu, že se nebudu bavit o věcech, o kterých ona nechce. Bohužel je ale chci vědět. Nemůžu přijít na to, proč se ke klukům chová tak... tak... s odporem. Nakonec jsem vymyslel řešení, jak to zjistím. S Alex jsem teď docela kámoši a chci to tak zatím nechat. Nechci si to pokazit, a proto jsem se rozhodl, že se zeptám někoho, kdo ví o Alex všechno a kdo mi to ochotně řekne. Teda alespoň doufám. Rozhodl jsem se, že se zeptám Tessi. Je to Alexina nejlepší kámoška, takže o ní ví určitě vsěchno. Doufám.

,,Ahoj Tesso!" pozdravil jsem jí u skříněk, když byla přestávka.

,,Jé! Ahoj Stefane," usmála se na mě a vytáhla si ze skříňky učebnici zeměpisu.

,,Mohl bych si s tebou promluvit?" zeptal jsem se opatrně.

,,Jasně. A o čem?"

,,O Alex," odpověděl jsem.

,,Stalo se s ní něco?" zeptala se.

,,To bych chtěl právě vědět," řekl jsem. Chvíli na mě tázavě koukala, ale potom jí to asi došlo.

,,Jo aha! Ty asi chceš vědět, proč se Alex chová tak, jak se chová, že jo?" 

,,Jo. Ale nechci, aby se dozvěděla, že jsem se tě na to ptal."

,,Tak víš co, Stefane? Tady máš adresu jedný super kavárny tady ve městě. Sejdeme se tam ve dvě. Tenhle rozhovor bude delší než jenom na jednu kávu," potom mi podala lísteček s adrasou a odešla.

Vyšlo to? Asi jo! Budu doufat, že se konečně něco dozvím. Potom jsem si přehodil baťoh na rameno a šel do třídy na hodinu.

**********

Do kavárny jsem dorazil za deset dvě. Chtěl jsem tam být dřív i když jsem věděl, že Tessa příjde asi až ve dvě. Nemohl jsem se dočkat.

Tessa opravdu přišla až ve dvě. Objednali jsme si. Já kafe a ona horkou čokoládu.

,,Takže mi řekneš, proč je Alex taková... jaká je?" zeptal jsem se Tessi. Ona si míchala čokoládu a vypadala hodně klidně. Já byl pravý opak. Byl jsem strašně nedočkavý.

,,Víš, Alex vždy nebyla taková jaká je. Byla sebevědomá, plná života, užívala si večírky a škola u ní byla na posledním místě..." začala vyprávět. Docela mě to překvapilo, protože takovou Alex neznám.

,,A co se stalo?" 

,,To je hodně složité. Začala to v půlece prváku, když k nám do třídy nastoupil Zac Thomasen. Byl to moc milej a hodnej kluk. Alex se do něho okamžitě zamilovala a on do ní taky. Byli spolu strašně šťastní a chodili spolu skoro dva roky. Nikoho by ani ve snu nenapadlo, že se rozejdou. Jenže jednou Alex našla Zacka a její kámošku Amandu, jak se líbají v knihovně," řekla Tessa a napila se. ,,Tenkrát jsme byly taková trojka. Já, Alex a Amanda. Nejlepší kámošky 'navždy'. Amanda byla o tři roky starší, takže byla něco jako naše 'vůdkyně'," Tessa musela odložit hrníček, aby rukama naznačila uvozovky.

,,Takže po tomhle se Alex uzavřela do sebe?" zeptal jsem se, protože jsem tomu moc nerozuměl.

,,Něco horšího," řekla. ,,Alex se z toho vzpamatovávala několik měsíců. Nějakou dobu nechodila ani do školy. A aby zapoměla na tu bolest začala se učit, nechodila na žádné večírky ani nikam, kde by jí to připomínalo Zaca nebo Amandu. A od té doby začala nenávidět muže." 

,,To by vysvětlovalo to chování ke mě," řekl jsem.

,,Jo, to ona dělá. Žádnému klukovi nevěří, chová se k němu hnusně a oplácí jim to, co by měla oplácet Zacovi. Někdy mě to docela štve. Všichni kluci nejsou zlý," povzdychla si. ,,Vždy, když jsem si potom našla nějakého kluka, štvala ho tak, že mě nechal, ale co mám dělat? Je to moje nejlepší kámoška a já jsem jedniná její."

,,A co se stalo se tím Zacem a Amandou?"

,,Amanda odjela do New Yorku studovat vysokou a Zac se někam poděl. A je to tak dobře. Víš, že seš první, komu to vyprávím? Alex nikdy nechtěla, abych o tom s kýmkoliv mluvila,"

,,Tak proč jsi mi to řekla?" zeptal jsem se jí.

,,Protože v tobě vidím naději pro Alex. Jsi první člověk, se kterým se po dlouhé době zasmála. A navíc nevypadáš jako nějakej hajzl," zasmála se.

,,To Zac taky nevypadal, že jo?"

,,Taky kdyby jsi jí ublížil, tak bych si to s tebou vyřídila," ušklíbla se.

,,Budu si dávat pozor. A díky, že jsi mi to všechno řekla," řekl jsem a usmál se na ní.

,,Jasně. A Stefane, ať to moje vyprávění mělo smysl," řekla mi a potom dopila a začala se balit.

,,Ještě jedna věc, Tesso. Nevíš kdy je školní ples?" zeptal jsem se nakonec.

,,Za dva týdny," řekla s úsměvem a potom odešla z kavárny.

Tak to bychom měli, řekl jsem si pro sebe. Potom jsem zaplatil a vydal se 'domů'.

He is my problemKde žijí příběhy. Začni objevovat