Selepas membaca atau sedang membaca:
1) Awak, awak yang tengah baca ni lah. Awak mesti beri undian, iaitu bintang ⭐. Bintang kat bawah tu ⭐. Jangan lupa follow DiyaDizyaa tau!2) Komenlah banyak2. 😆
3) Kalau-kalau awak ternampak kesalahan tolong tag (komen) eh😝
DANEEN mengigit bibirnya. Raut wajah itu tenang memandangnya membuatkan dia tidak jadi mahu marah. Dahlah hensem lepas tu buat muka ala-ala aura pulak! Ingat aura dia tu lain macam ke? Haisy!
"Aku dengar tau kau berlaga gigi," tegur Aidan.
Daneen berhenti. Dia memalingkan tubuhnya sambil tangannya berpeluk tubuh.
"Jadi?"
"Kau baru lepas skodeng aku, kan?"
Daneen buat muka seposen sambil menguis kukunya.
"Jawablah," gesa Aidan seraya menundukkan wajahnya dan menjenguk muka Daneen.
"Kalau skodeng pun ada kacau penglihatan ayah ke?"
"Yela, mata aku perhati je tau kau tercongok-congok kat situ. Maksudnya kau sangat-sangat menganggu penglihatan aku."
"Jangan temberanglah, ayah tengok si Hasnah bagai nak tembus ayah cakap ayat perhati Daneen? Lol!" Daneen ketawa sinis.
Daneen berpaling semula ke depan dan meneruskan langkah menuju ke pintu utama.
"Nama dia Aisyah la! Aisyah Humaira! Maksud nama dia baik tau, senang-senang je kau ubah."
Daneen sempat berhenti dan menoleh sekilas bersama jelingan tajam. Dia terus memboloskan tubuhnya ke dalam rumah banglo besar itu.
Nama Daneen pun ada maksud yang baik la!
Aidan memerhati dengan teliti sama ada gadis itu sudah masuk atau tidak. Sesudah pasti, dia masuk semula dalam keretanya dan mengeluarkan plastik berisi makanan dibekalkan di dalam polestrin.
Plastik itu diangkat tinggi. Dia cuba memastikan isi itu tidak tumpah.
Senyuman menggayuti dibibirnya apabila mengingatkan Daneen memerhatinya daripada tadi. Dia juga risau dengan Daneen apabila teringat Daneen ketika makan petang bersama Aisyah tadi. Oleh itu dia segera mengatur masa dengan baik dan mengajak Aisyah pulang segera.
Tiba sahaja dan melepasi rumahnya dia menangkap rumahnya yang gelap tak bercahaya. Itu sebabnya dia cepat-cepat nak meminta diri tapi apabila dalam matanya melilau dia mendapati Daneen sedang bersembunyi di deretan pokok kecil di halaman rumahnya sambil mata gadis itu terarah pada Aisyah.
Dia melepaskan nafas lega apabila Daneen tidak pergi lagi. Namun beberapa saat kemudian, dia sedar Daneen aneh. Tiba-tiba riak wajah menjadi marah melibat dia bersembang dengan Aisyah.
YOU ARE READING
Isteri Teristimewa
Roman d'amourPerpisahan tanpa diduga membuatkan gadis bernama Daneen hidup berseorangan. Dia tiada arah tuju. Di dalam hujan lebat, tanpa tidak sengaja dia menjadi tawanan seorang lelaki misteri. "Buka mata nampak ayah, macam mana Daneen tak peluk. Ayah kan ayah...