DLM : 10

7.4K 523 146
                                    

Jangan lupa komen dan tekan bintang tau🤭💕Enjoy read❤️

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jangan lupa komen dan tekan bintang tau🤭💕Enjoy read❤️

DANEEN termenung. Dia berjalan di sekitar laman seraya mengingatkan sesuatu. Kata-kata Aidan tidak henti-henti bermain di dalam fikirannya. Masih terngiang-ngiang di dalam minda. Meski hatinya saat ini sudah tenang tapi ia mendidih jiwa. Hatinya kian terusik.

“Baiklah. Kau tak perlu beritahu aku.” Dingin suara itu.

Daneen tak mahu timbul perselisihan faham. Dia segera bersuara.

“Daneen tak bermaksud nak berahsia. Cuma tak semua ingatan pahit perlu diceritakan semula,” hujah Daneen perlahan.

“Maksud aku, walaupun kau merahsiakan tentang hal tu, aku tak kisah. Jika lakukan itu demi kebaikan kau, aku tak ada masalah.”

Daneen terkedu. Aneh sekali kata-kata itu. Dia betul-betul tidak dapat meneka situasi yang dilalui ketika ini.

“Jadi, ayah tak marah?”

“Untuk apa marah?”

“Mana tahu ayah tak selesa dan janggal lepas tengok luka dekat Daneen. Mungkin ayah rasa jijik,” tafsir Daneen. Mana tahu kut itu pandangan ayah pada gadis sepertinya.

“Kau tak jijiklah. Aku yakin bekas-bekas luka tu bukan kehendak kau dan bukan berpunca dari kecuaian atau salah kau.”

“Ayah terlalu yakin. Macam mana kalau salah Daneen?”

Dia ketawa. Ketawa yang kedengaran ikhlas dari biasa. Makin tertanya-tanya dibuatnya.

“Trauma kau tadi jelas depan mata aku. So, stop lying,” balas Aidan.

“Mata ayah tajam, telinga ayah peka dan mulut ayah potpet potpet!”

“Tukar topik la tu,” sela Aidan kemudian menyedut air minumannya.

“Daneen tak ada topik, itu je terlintas kat fikiran ni.”

Lama mata Daneen terpaku di belakangnya. Aidan segera bertanya. Dia ingin tahu.

“Kau tengok apa tu?”

“Tu, dorang nyanyi kat situ.” Daneen memuncung ke arah belakang Aidan.

Aidan pusing. Kelihatan kumpulan penyanyi sedang menyanyikan lagu.

“Ikut aku.” Aidan bangun dan menghampiri Daneen.

Dia menarik tangan Daneen lalu berlari.

“Duduk sini.” Aidan mengarah supaya Daneen duduk di tangga pada baris pertama berhadapan tempat nyanyi itu.

Tidak terlalu ramai di situ. Tiada sahutan dari orang ramai. Mungkin kerana tempat itu jarang menerima pengunjung.

Daneen akur lalu duduk di tangga tersebut.

Isteri TeristimewaWhere stories live. Discover now