Part 8

9.9K 267 6
                                    

Aqil P.O.V

Setelah meninggalkan Boss dibelakang. Aku langsung melangkah menuju ke rumah flat yang tidak jauh dari tempat kerja aku. Badan dihempas ke katil melepaskan lelah. Apahal Boss ni layan aku macam aku ni ada buat salah dekat dia. Salah aku sikit je kot. Lagipun fail tu bukan hilang pun. Aku mengusutkan kepala. Mata dipejam cuba untuk lelap namun tidak jua lena. Kata-kata Boss tadi terngiang-ngiang difikiran aku.

"Saya nak awak ada dekat depan pejabat saya tepat pukul 7 malam... Kalau tak saya pecat awak"

Kerja sekarang bukan main susah. Pinjaman pembelajaran ada RM15 ribu perlu dibayar. Kalau aku kena pecat sekarang mana aku nak cari duit bayar rumah sewa, bayar hutang lagi. Arghh...Ada masa 4 jam lagi untuk aku pikir. Baju dilucutkan sebelum segera ke bilik mandi. Kepala dibasahkan dibawah pancuran air. Biar masa berlalu sambil berfikir.

***************************************

Tepat jam 7 malam aku terpacak dihadapan pintu automatik pejabat Boss. Penjaga atau Guard seakan mendapat perintah dari Boss untuk membenarkan aku masuk tadi apabila aku melalui pintu hadapan tadi. Nak masuk atau tidak.? Belum sempat aku menyentuh kad ke kekunci automatik. Pintu dibuka dari dalam.

"Wow..Good.. Ingat dah tak nak kerja lagi dah... Masuk.." Boss menahan pintu memberikan laluan kepada aku. Apa pasal dia baik pulak hari ini sampai tahan pintu. Selalunya dia sengaja lepaskan pintu sampai aku terhantuk.

"Dah nak masuk waktu maghrib ni... Jom siap-siap nak solat..." Boss memasuki bilik yang berada dibelakang tempat duduknya. Aku masih berdiri dihadapan pintu kaca.

"Sini.. Masuk..." Dia keluar semula apabila mendapati aku tidak mengikutinya. Pertama kali aku akan memasuki bilik disebalik pintu ini. Almaklumlah baru hari ke 3 kerja kat bilik ni dah kena marah. Bila aku nak jejak kaki ke dalam bilik kecik ni. Bilik yang cukup sempurna untuk orang bujang. Itu je aku mampu cakap. Boss sudah siap berkain pelekat dan berdiri di atas sejadah yang dihampar menghadap kiblat.

"Tu ada bilik air...Pergi ambik wuduk... Kita berjemaah..." Boss menyuruh aku. Aku mengikuti kata-katanya dengan akur. Usai solat, aku segera keluar dari bilik sebelum ditahan oleh Boss.

"Kejap..Ambik ni... Tukar baju tu." Dia menghulurkan sebungkus beg plastik berjenama Padini kepada aku. Aku menyambut sebelum melihat ke dalam beg tersebut.

"Kenapa saya kena pakai baju ni..?" aku bertanya. Cantik bajunya. Warna putih hitam berlengan panjang sesuai dengan cermin mata yang aku pakai. Seluar jeans hitam juga terselit diantara baju didalam plastik tadi.

"Teman aku jumpa client malam ini." Jawab Boss. Aku kehairanan. Boss sudah bersiap dengan Kot hitamnya. Segak dia. Dan dia tanpa segan silu menukar pakaiannya dihadapan aku menunjukkan bentuk badannya yang berketak.

"Cepatlah...Salin kat sini je..." kata Boss lagi. Aku buat muka sebelum Boss menjeling dan meninggalkan aku didalam bilik tersebut. Usai menyalin pakaian, aku keluar dari bilik untuk berjumpa dengan Boss. Pandai dia pilih saiz. Tidak terlalu ketat. Tidak terlalu besar.

"Ermmm.. Dah Boss..." aku berkata setelah keluar dari bilik tersebut. Boss terkaku memandang aku. Tiada sepatah kata yang keluar dari mulut dia. Dah kenapa dengan Boss ni. Macam nampak hantu.

"Boss... Dahhh..!!" aku menekan sedikit kata-kata aku. Boss tersentak sebelum berdehem membetulkan suaranya.

"Dah.. Jom..." Boss menarik tangan aku keluar dari pejabat. Agak tergesa-gesa namun ada satu perasaan pelik bila dia memegang tangan aku namun aku tidak mengerti. Dan aku sampai dihadapan ruang makan malam Hotel Vistana Indah.

END THROWBACK

################################

After part ini mungkin saya akan cuba update satu hari satu part atau 2-3 hari satu part... Harap bersabar dan memahami author... Terima kasih sebab support author dalam diam.. N selamat membaca... Author akan cuba menyediakan story line yang best sepanjang PKP ini berlangsung.

Dia Boss Aku.??!!Where stories live. Discover now