"Sengal punya boss...Tak pasal-pasal aku pulak yang kena denda...Siapa suruh buat kunci pintu canggih-canggih." Aku merungut sambil memberus jamban dia yang bagi aku dah cukup berkilat dah. Bukan selalu guna pun. Disebabkan waktu rehat, tak ada orang dekat office, hanya aku seorang. Waktu inilah nak buka lagu sambil buat kerja. Dari aku melayan sakit hati dekat Boss tu, lebih baik aku dengar lagu yang sedap. Baru ada feeling nak buat kerja. Tiba-tiba perut aku berbunyi. Aduh... Lapar la pulak. Cepat-cepat aku siapkan kerja mengemas bilik dia ni lepastu boleh keluar pergi makan. Lantaklah dengan Boss tu. Kalau aku mati kebulur dekat dalam ini dia nak tanggung ke..?
Sesudah mencuci serta mengemop serba serbi bilik Boss ni. Aku mengemas barang-barang yang aku tak guna untuk dihantar ke dalam stor pembersihan. Sebelum keluar kena pastikan segala benda dah siap dan paling penting Kad Putih untuk masuk bilik dia ni. Kalau tertinggal lagi. Naya aku. Aku mengangkat barang-barang cucian dan berlalu meninggalkan bilik boss menuju ke stor pembersihan.
BOSS P.O.V
Kahkahkah... Bukan main muncung mulut dia sebab kena denda tak boleh rehat. Itulah. Siapa suruh cuai. Kan dah kena denda. Aku melangkah keluar dari pejabat untuk menuju ke kedai makan nasi campur yang kelmarin. Lepas makan nanti belikanlah makanan bungkus dekat dia. Nanti dia kata aku kejam pula.
*********************************************
Aku menyusup keluar dari pejabat untuk makan tengahari. Tengah berjalan untuk ke kedai biasa aku makan tu, Tiba-tiba aku terperasan susuk tubuh yang sangat-sangat aku kenal. Siapa lagi kalau bukan Boss tu. Erghh... Tak ada kedai lain ke nak makan..? Menyebuk dekat kedai yang aku nak makan juga. Ish. Sebelum dia nampak aku. Baik aku berambus dulu. Aku mengundurkan diri perlahan sebelum berpaling untuk lari meninggalkan bos sebelum aku terlanggar seseorang.
"Aduhh..." Aku menggosok kepala aku yang berlanggar dengan seseorang tadi.
"Eah... Dik... Sorry... Abang tak perasan tadi." Suara seorang lelaki berkata. Aku mengangkat muka untuk melihat gerangan lelaki tersebut. Aikkk...
"Eah..? Abang Zafril..?!" aku membetulkan cermin mata untuk melihat lebih jelas. Dia bagai terkejut.
"Emy..?" Dia bertanya. Aku mengangguk laju.
"Ya.. Emy ahnafaqil..." aku menjawab sambil tersengih. Dia segera menghulur tangan lalu disambut aku.
"Abang buat apa dekat sini...? Nak makan jugak ke..?" Aku bertanya lagi.
"Ha a... Ingat nak makan dekat situ... Jom la sekali... Abang belanja... Dah alang-alang terjumpa ni..." Abang Zafril mengajak. Aku terkaku. Ideaaa... Datanglah sekarang...
"Ha..Bang... Tempat tu tak sedap... Kita cari tempat lain la..."Idea ni datang secara tiba-tiba. Sedap saja sebenarnya kedai tu tapi takut kantoi dengan Boss... Sanggup cari kedai lain... Ermmm..Aku segera menarik tangan Abang Zafril berlaru dari situ.
Kedai yang agak jauh dari situ aku tuju. Walaupun aku jarang makan jauh-jauh dari tempat kerja sebab malas nak jalan kaki. Tapi hari ini Abang Zafril dah tawar naik kereta dengan dia. Jadi aku terus terima sajalah. Hahahaha. Sesudah jumpa kedai yang sesuai. Kami memesan makanan setelah mencari tempat untuk duduk.
"Emy kerja dekat area sini jugak ke...?" Abang Zafril bertanya setelah pesanan air telah sampai. Aku menyisip sedikit air milo ais yang dipesan untuk membasahkan tekak.
"Ha a... Kerja cleaner je... Sementara tunggu kerja yang sesuai. Banyak dah mintak tapi tak dapat panggilan lagi... Abang pula..?" aku menjawab. Sesekali membetulkan cermin mata aku. Asyik nak melorot je..Ish...
"Abang baru kena pindah dekat area sini... Sebelum ni abang kerja dekat KL... Tapi company buka cawangan baru, abang kena arah pindah untuk jaga kawasan la kiranya ni..." Abang Zafril menjawab. Aku mengangguk. Sementara tunggu makan sampai. Banyak benda yang kami berdua sembangkan. Abang Zafril ini dulu Senior merangkap Ketua Pelajar Jurusan yang aku belajar dulu. Dah la pandai. Kacak pulak tu. Untung siapa jadi bini dia.
YOU ARE READING
Dia Boss Aku.??!!
Random"Kenapa aku jadi hak milik dia pulak sekarang...Argghhhh...Aku tak nak..." Akil "Hahahaha...Padan muka kau...Dulu bukan main action reject aku..Muka tak hensem la...Budak hingusan la .. Sekarang kau rasa apa yang aku rasa.. " Pengarah aka Boss.. " W...