Part 16

8.6K 258 15
                                    

"Assalamualaikum dan selamat pagi kak Rose..." aku seperti biasa menyapa Kak Rose sebelum aku masuk ke pejabat. Hari ini dah tekad nak minta maaf dekat budak pembersihan tu.

"Waalaikumusalam Boss.. Selamat pagi..." Kak Rose membalas sambil mengukirkan senyuman. Aku membalas senyumannya sebelum berlalu ke bilik aku. Pintu bilik dikuak namun terasa janggal. Bilik masih tidak dibuka lampu.

"Kak Rose... Budak pembersihan tu tak datang lagi...?" aku bertanya sebaik berpatah balik ke meja Kak Rose.

"Ermm.. Saya tak nampak dia lagi pagi ini..." Kak Rose menjawab. Aku menggangguk sebelum masuk ke bilik semula. Tak akan dah berhenti ? Lembut betul hati dia. Lantaklah. Aku siapkan tugasan dulu nanti kalau pukul 11 dia tak masuk lagi pejabat dia. Aku tau lah mana nak cari.

Sedar tak sedar sudah hampir jam 12 tengahari namun kelibat budak itu langsung tiada. Barang-barang di atas meja aku kemas sedikit sebelum mencapai barang peribadi dan kunci kereta lalu bergerak menuju ke flat berdekatan dimana budak pembersihan itu menyewa. Aduh... Aku mana tau rumah dia. Aku tau bangunan dia saja. Telefon dicapai lalu nombor telefon seseorang didail.

" Hello... Assalamualaikum Abang Bad...Ni nak tanya... Tau tak rumah budak nama Aqil tu nombor berapa..?" aku bertanya lalu diberi jawapan oleh Abang Bad. Aku tau selaku Supervisor, dia mesti tahu pekerja-pekerja dia duduk dekat mana sebab segala butiran ada pada dia. Kalau ada apa-apa senang nak cari macam sekarang.

Setelah puas mencari rumah budak ini. Akhirnya aku berjaya menemukan dan sedang berdiri betul-betul di depan pintu rumah dia.Aku menarik nafas panjang sebelum mengetuk pintu rumah dia. Beberapa kali aku ketuk namun tiada jawapan. Kali ini terakhir aku ketuk. Kalau tak bukak juga terpaksa aku redha dan balik je. Belum sempat aku ketuk, pintu rumah dibuka dari dalam. Aku bersedia dengan kata-kata yang nak keluar dari mulut.

Aqil P.O.V

Aduhhh... Siapa yang memekak ketuk pintu rumah aku macam nak roboh ni... Orang nak tidur pun tak bolehhhh..!! Dengan malas-malas aku bangun dari katil sambil mencapai cermin mata di atas meja sisi. Pintu depan dibuka. Pedih mata akibat sinaran cahaya matahari. Dengan perlahan aku membuka mata untuk melihat siapa pengacau waktu tidur aku ni. Whatttttt...??? Dengan cepat aku cuba menutup pintu semula.

"Aqill...Kejappp...!!" Boss menahan pintu dari luar. Aduhh. Dia buat apa dekat sini. Aku masih menahan pintu dengan badan aku. Dengan tidak semena-mena aku teranjak ke depan apabila pintu dikuak dengan kuat oleh Boss. Mana taknya. Dah la aku baru bangun tidur.

"Ermm.. Boss buat apa dekat sini...? Macam mana Boss tau rumah saya...?" aku bertanya sebaik dia melangkah masuk rumah aku tanpa izin. Rambut yang kusut dirapikan sedikit.

"Sedap kau tidur eah...? Aku punya risau dekat kau... Asal kau tak masuk kerja...?" Dia memeluk tubuh sambil bertanya. Dekat rumah orang pun sibuk nak berlagak Boss.

"Suka hati saya lah... Dah boss cakap tak payah datang kerja. Saya tak datang la. Dah la... Sana..Pergi la kerja... Anggap je saya MC ke atau ponteng. Tak pun saya dipecat..." aku menjawab sambil menolak Boss untuk keluar dari rumah aku. Namun tidak berganjak. Dia punya kerasnya. Ya Tuhann...

"Banyak cantik... Dah... Pergi siap cepat... Aku tunggu dekat sini... Kau kena masuk kerja jugak. Bilik aku siapa nak kemas...?" Boss menjawab sambil menolak aku pula. Hishh.. Hampir nak tergolek aku..

"Hishhh... Malas la Boss... Saya nak berhenti la... Boss siapa nak suruh-suruh saya..?" aku membentak... Kini aku pulak memeluk tubuh...

"Mulai hari pertama kau kerja dengan aku... Kau dah jadi milik aku... Hanya aku yang boleh bagi kau berhenti kerja...Dahhh... Cepat siapp..." Apa..??!! Boss menolak aku menuju ke bilik air...Ishhhhhhhhhhhh...!!!!!!!

Dia Boss Aku.??!!Where stories live. Discover now