Waktu Sekarang
Aqil P.O.V
"Oiyt sayang... Awal datang kerja arini..?" tegur Boss sebaik memasuki ruang pejabat dia.
"Sayang kepala otak awak..." aku menjawab. Jelingan diberikan. Boss tersengih manis.
"Amboi garangnya. Siapa Boss ni..? Aku ke kau..?" Boss menyambung. Beg kerjanya diletakkan di atas meja sebelum menuju ke arah aku. Badan aku dipeluk erat.
"Apa ni..? Lepas la... Nanti orang tengok la.. Ish... Boss...!" aku menggeliat didalam pelukan dia. Dia meletakkan kepalanya di atas bahu aku.
"Erm.. Rindu la..." Boss membalas. Hilang sudah sikap tegasnya kepada aku.
"Rindu apanya.. Bukan saya pergi mana-mana pun... Hari-hari tengok muka saya..." aku membalas. Kepala ditoleh sedikit untuk melihat Boss dibelakang.
"Ermmm.. Tetap rindu jugak..." Boss menyambung. Haish. Bukan main mengada dia hari ini. Apalah yang dia nak.
"Boss...Apa yang Boss nak sebenarnya... Baik bagitau betul-betul..." aku melepaskan pelukan dia. Matanya dipandang dalam. Aku dah masak dengan perangai dia sejak dua menjak ni.
"Be my boyfriend..." jawab Boss. Aku menggulingkan mata. Kepalanya diketuk.
"Kan dah jadi dah... Nak apa lagi..?" aku menjawab. Boss membesarkan mata.
"Seriusly..? Sejak bila...?" Dia seakan excited.
"Sejak minggu lepas..? Ingat suka-suka ke saya nak buat dinner bagai..? Apooo laa.." Aku menjawab. Aku menyambung mengemop lantai. Dia masih blur tambah terkejut.
"Okay dah.. Jom..." Dia menarik tangan aku. Aku menahan. Aku memandang dia.
"Nak pergi mana..?" aku bertanya.
"Kahwin" automatik batang mop yang aku pegang aku ketuk di kepalanya.
"Aduh... Sakit ar... Kuasam...Pehal pulak ni..?" Dia mengaduh sambil menggosok kepala dia.
"Nyanyuk eah..? Dah makan ubat ke belum ni...? Eieieieiie... Dah la Boss...Orang nak sambung buat kerja ni... Boss ni..." aku berkata sambil menyambung mengemop.
"Apanya..? Orang ajak kahwin je pun... Nak jadi sahkan..Kena la kahwin..." Boss tersengih sambil menunjukkan barisan giginya yang tersusun cantik.
"Arghhh... Kenapa aku dapat Boss gila ni...? Boss... Sini Malaysia... Mana ada lelaki kawin dengan lelaki... Cukup la kita suka sama suka... Scandal orang cakap... Tak perlu sampai kawin..." aku meraup muka dengan tangan. Dengan aku sekali boleh jadi gila la.
"Hahahahahahha...Aku tau la...Aku gurau je la... Asal moody sangat ni..?!" Boss kembali memeluk aku dari belakang. Aku sudah rimas.
"Boss kacau saya lagi.. Saya tak kemas bilik Boss dah..." aku menjawab. Aku tak tau kenapa moody semacam. Mungkin penat atau badan lemah. Entahlah.
"Okkk.. Hehehe...." Dia berlalu menuju ke meja kerjanya. Aku memandangnya sinis.
Boss P.O.V
Riang hati bila dia sudah menerima aku dalam hidup dia. Dia yang sedang mengemop lantai didepan, aku tenung. Sesekali aku tersengih. Dia memandang aku dengan pandangan sinis.
"Apa..? Apa salah aku lagi..? Aku tak kacau dah kan...?" Aku bertanya dengan muka tak bersalah. Tadi saja aku sakat dia. Ermm. Garang macam harimau dia hari ini.
"Boss pijak tempat saya dah mop...Arghhh... Penat laaa..." Dia meletakkan batang mop sebelum duduk memeluk lutut di atas lantai. Hahahahahhaha... Ya Tuhan... Kenapa dia macam ini... Aku segera bergerak ke arah dia yang sedang duduk dilantai.
"Wehh... Kenapa ni..? Aku mintak maaf laa..." aku memujuk dia. Terselit senyuman dibibir . Tiba-tiba perangai dia boleh berubah 180 darjah. Pening aku. Wehh.. Dia menangis... Hahahahah... Kenapa tiba-tiba ni..? Kena rasuk hantu ke apa..?
"Alalalaa... Aku mintak maaf laa... Aku gurau je.. Yang aku pijak tu aku tak perasan pun..." Aku memujuk. Badannya aku peluk. Panas. Aku merasa dahinya yang diletakkan diatas lutus. Panas. Demam rupanya. Patut moody semacam.
"Demam... Patutlah... Dah... Arini tak payah kemas bilik aku... Kau rehat je.." Aku berkata sebelum mengangkat dia untuk dibawa masuk ke bilik rehat aku. Aku rebahkan dia diatas katil. Dia mengesat air matanya yang mengalir.
"Mujur kau kecik... Kalau besar...Aku golekkan kau je masuk bilik ni.. Tak larat aku nak angkat.." Aku berseloroh. Aqil menjeling. Merah matanya...
"Ahahahah... Alarr... Aku minta maaf... Dah... Rehat je eah..." aku menyelimuti dia. Bilik ini sejuk sebab ada aircond. Dah tutup pun akan rasa sejuk sebab hawa dari pejabat aku masuk ke dalam bilik. Aku berlalu untuk meninggalkan dia sebelum tangan aku ditahan.
"Nak gi mana..?" Dia bertanya sambil menggenggam tangan aku.
"Nak gi buat kerja lah...Tak kan nak pergi jogging pulak..?" aku menjawab. Dia memuncungkan mulutnya.
"Jangan tinggalkan saya.." Aqil berkata. Aku menggeleng kepala. Mengada dia dah datang lagi.
"Aku ada je kat depan tu la... Dahh.. Tidur... Kang aku tengok-tengok la...Ish.." aku menjawab. Dia melepaskan tangan aku. Aku membetulkan selimut dia sebelum dia memejamkan mata. Haishh... Nasib sayang.
#############################
Sorry kalau part ni ada sedikit hambar. Hehehe.. Thanks pada yang vote n comment. Thanks juga pada yang sudi baca sampai tahap ini. I appreciate gila...
YOU ARE READING
Dia Boss Aku.??!!
Random"Kenapa aku jadi hak milik dia pulak sekarang...Argghhhh...Aku tak nak..." Akil "Hahahaha...Padan muka kau...Dulu bukan main action reject aku..Muka tak hensem la...Budak hingusan la .. Sekarang kau rasa apa yang aku rasa.. " Pengarah aka Boss.. " W...